Criteria for assessing the project tasks in the process of training the creative disciplines

Authors

  • L. Yankovska
  • K. Rodak

DOI:

https://doi.org/10.18372/2415-8151.10.10552

Keywords:

Creative tasks, assessment criteria, training, design.

Abstract

In this paper, we were considered the importance of evaluation and the main problems faced by the "assessor" in assessing the work of a creative component, namely subjectivity. The importance of clear criteria for evaluation a better understanding and objective evaluation of work, and therefore the educational process and education in general.

References

Дрантусова Н. Оцінка якості як необхідний елемент (етап) управління у вищій освіті / Н. Дрантусова, Е. Князєв. // Університетське управління: практика і аналіз. - 1999. - №1 (8).

Бахрушин В. Новий Закон України «Про освіту» — які зміни нас очікують? [Електронний ресурс] / Володимир Бахрушин д.ф.-м.н., професор, академік АН вищої школи України // Освітня політика. Портал громадських експертів. – 2015. – Режим доступу до ресурсу: http://education-ua.org/ua/articles/432-novij-zakon-ukrajini-pro-osvitu-yaki-zmini-nas-ochikuyut.

Краснова Т.І. Аналітичний огляд міжнародних тенденцій розвитку університетської освіти. [Електронний ресурс] / Т.І.Краснова // Центр проблем розвитку освіти Білоруського державного університету. - 2003. - Режим доступу до ресурсу: http://charko.narod.ru/index16.html.

Турмаков Ж. А. Оцінювання в системі вищої освіти. [Електронний ресурс] / Ж. А. Турмаков // Publishing house Education and Science s.r.o.. – 2013. – Режим доступу до ресурсу: http://www.rusnauka.com/11_NPE_2013/Pedagogica/5_131898.doc.htm.

Cotta, Rosângela Minardi Mitre. Assessment instruments and self-evaluation of reflective portfolios: a theoretical-conceptual construction. / Cotta, Rosângela Minardi Mitre, Costa, Glauce Dias da. // Interface - Comunicação, Saúde, Educação. – 2016. – №20. – С. 171–183.

Gonzalez-Lamas J. Arguing from sources: design and evaluation of a programme to improve written argumentation and its impact according to students' writing beliefs. / J. Gonzalez-Lamas, I. Cuevas, M. Mateos. // INFANCIA Y APRENDIZAJE. – 2016. – №39. – С. 49–83.

Published

2016-04-25

Issue

Section

Статті