Чисельне моделювання струменя газів від авіадвигуна за умов малого газу
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.80.14276Ключові слова:
авіадвигун, струмінь відпрацьованих газів, забруднення атмосферного повітря, місцева якість повітря, граничні умовиАнотація
Мета: В даний час моделі якості повітря в аеропорту базуються на напівемпіричних підходах для опису динаміки струменя вихлопних газів авіадвигуна і не враховують вплив поверхні аеродрому на поведінку струменя та процеси взаємодії струменя з вихорами від крила. Виключення зазначених механізмів у моделях якості повітря в аеропорту може завищити висоту плавучості струменя вихлопних газів від авіадвигуна, не об’єктивно обчислити далекобійність струменя та радіус розширення, дисперсії та відповідно величини концентрацій. Оцінка процесів переносу та розбавлення домішок струменем газів від авіадвигуна за допомогою CFD-коду є актуальним завданням для дослідження якості повітря в аеропорту. Методи: Чисельне дослідження властивостей та структури струменя газів від авіадвигуна за допомогою CFD кодів (OpenFOAM) надасть реалістичний перевірений матеріал, що забезпечить необхідне наукове обгрунтування оцінки рівнів забруднення внаслідок викидів авіадвигунів. Результати: Порівняння чисельних результатів OpenFOAM та розрахунків напівемпіричної реактивної моделі (використовувана складною моделлю PolEmiCa) показує, що параметри впливу плавучості відпрацьованих газів зменшуються вдвічі для обмеженого струменя. А різниця між відповідною поздовжньою координатою ефекту плавучості становить близько 30%. Обговорення: використання інструменту CFD дозволяє вдосконалити аналіз якості аеропорту в аеропорту, надаючи більш об'єктивні та точні вхідні дані для подальшого моделювання дисперсії.
Посилання
Graham and D. Raper. "Air Quality in Airport Approaches: Impact of Emissions entrained by Vortices in Aircraft Wakes". Available at: http://www.cate.mmu.ac.uk/documents/Publications/Woct03.pdf. (2003).
K. Schäfer, C. Jahn, P. Sturm, B. Lechner and M. Bacher. "Aircraft Emission Measurements by Remote Sensing Methodologies at Airports". Atmospheric Environment, Vol. 37, pp. 5261-5271. (2003). https://doi.org/10.1016/j.atmosenv.2003.09.002
Chan T.L., Dong G., Leung C.W., Cheung C.S., Hung W.T. Validation of a 2D Pollutant Dispersion Model in an Isolated Street Canyon. - Atmospheric Environment. - 2002. - №36. - P.861-872. https://doi.org/10.1016/S1352-2310(01)00490-3
Harvey, J. K. & Perry, F. J. Flowfield produced by trailing vortices in the vicinity of the ground. - AIAA J. - 1971. - №9 (8) - P.1659-1660. https://doi.org/10.2514/3.6415
Atias, M., Weihs, D. Motion of aircraft trailing vortices near the ground. - J. Aircraft. - 1984. - №21(10). - P.783-786. https://doi.org/10.2514/3.45042
Spalart, P. R., Strelets, M. K., Tra vin, A. K., & Shur, M. L. Modeling the Interaction of a Vortex Pair with the Ground. - Fluid Dynamic. - 2001. - № 36(6). - P.899-908. https://doi.org/10.1023/A:1017958425271
Aloysius Syoginus S., Wrobel Luiz C. ALAQS-CFD Comparison of Buoyant Free and Wall Turbulent Jets// School of Engineering & Design Brunel University. - UK, 2007. - 58 p.
Aloysius Syoginus S., Wrobel Luiz C., Pearce D. ALAQS-Comparison of CFD and Lagrangian Dispersion Methods - Simple Scenario during Take-off // School of Engineering & Design Brunel University. - UK, 2007. - 32 p.
Syoginus S. Aloysius and Luiz C. Wrobel On the Use of Near Field Computational Fluid Dynamics for Improving Airport Related Dispersion Models // Third International Conference On Research In Air Transportation Fairfax, Va, June 1-4 2008, 8 p.
M.R. Davis and H. Winarto. "Jet Diffusion from a Circular Nozzle above a Solid Plane". Journal of Fluid Mechanics. Vol. 101, part 1, pp.201-222. (1980). https://doi.org/10.1017/S0022112080001607
Bradbury L.J.S. The Structure of a Self-Preserving Turbulent Jet. - J. Fluid Mech. - 1965. -№ 23 - P.31-64. https://doi.org/10.1017/S0022112065001222
Forthmann E. Turbulent Jet Expansion. English translation, NACA Technical Memorandum TM-789. - 1936.
Wygnanski, I., Katz, Y., Horev, E. On the Applicability of Various Scaling Laws to the Turbulent Wall Jet". - J. Fluid Mech. - 1992. - Vol. 234 - P. 669-690. https://doi.org/10.1017/S002211209200096X
Wayson R.L., Flemming G.G., Eberhard W., Kim B. Final report: The use of LIDAR to characterize aircraft initial plume characteristics // FAA-AEE-04-01. - 2004. - 35 p.
User Manual of Open Foam. Available at: https://www.openfoam.com/
Synylo K., Zaporozhets O., FröhlichJ., Stiller J. Improvement of Airport Local Air Quality Modeling // Journal of Aircraft. - 2017. - Vol. 54. - № 5. - P. 1750 -1759 (Scopus). https://doi.org/10.2514/1.C033803
Zaporozhets O., Synylo K. PolEmiCa - tool for air pollution and aircraft engine emission assessment in airports // 2-nd World Congress Proc.: "Aviation in XXI Century", Environment Protection Symposium. - 2005. - P. 4.22 -4.28
Emissions and Dispersion Modelling System (EDMS) // Reference Manual. FAA-AEE-01-01. U.S. Department of Transportation Federal Aviation Administration, Washington, D.C. CSSI, Inc., Washington, D.C. - September 2002.
Janicke Consulting, LASPORT version 1.3 Reference Book. - November 2005. - 93 p. https://doi.org/10.1007/978-3-663-11695-0_7
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).