Метод посадки літаків за криволінійними глісадами в межах граничних траєкторій
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.73.12169Ключові слова:
гранична траєкторія, криволінійна глісада, літак, метод посадки, повітряний рухАнотація
Мета:Робота присвячена питанню підвищення безпеки польотів у цивільній авіації шляхом створення і впровадження нової системи посадки літаків за криволінійними глісадами в межах граничних траєкторій. Запропоновано метод спрямований на підвищення безпеки, екологічності та економічності посадки літаків із підтримуванням свого індивідуального, оптимального, вертикального профілю зниження з ешелону польоту до початку злітно-посадкової смуги. Методи дослідження: Пропонується метод посадки, заснований на генерації (розрахунку і побудові) віртуальних криволінійних глісад посадкового зниження, в межах граничних траєкторій, з урахуванням «областей повністю керованого стану» літаків. Результати: Новий метод посадки літака, що має значні вигоди в зменшенні рівня шуму, витрат палива і шкідливих викидів. Обговорення: Суть методу полягає в розрахунку та використанні областей повністю керованого стану, що враховують нелінійності у характеристиках літака, можливі зміни у стані навколишнього середовища, критерії оптимальності виконання посадкового зниження літака, всі функціональні та аеродинамічні можливості літака, для побудові віртуальної криволінійної глісади, під якою розуміється деяка траєкторія руху літака, що може бути суттєво викривлена на межі його можливостей, для зменшення часу і відстані необхідних для етапу від моменту початку зниження з ешелону польоту до початку злітно-посадкової смуги.
Посилання
Pavlov V.V., Skripets A.V. (2000), Ergonomicheskie voprosy sozdaniya i ekspluatatsii aviatsionnyih elektrifitsirovannyih i pilotazhno-navigatsionnyih kompleksov vozdushnyih sudov [Ergonomic questions of electrified aeronautic and flight control complex creation and exploitation]. Kyiv, “KMUGA” Publ., 460 p. (In Russian)
Rogozhyin V.O., Sineglazov V.M., Filyaschkin M.K. (2005), Pilotazhno-navigatsiyni kompleksy povitryanyh sudden: Pidruchnyik [Flight control complexes of airborne vehicles: Handbook] – Кyiv: “NAU” Publ., – 502 p. (In Ukrainian)
The ICAO circulars on ergonomics and human factors (№. 1-12) (2000), – “ІСАО”.
Teryaev E.D., Petrin K.V. (2009), Development of the concept of flexible trajectories in the backs of the terminal control moving objects. Bulletin of the Institute of Mechanical Engineering RAS – Мoscow. – pp. 18-23.
Petrov B.N., Portnov-Sokolov Yu.P., Andrienko A.Ya., Ivanov V.P. (1983), Onboard terminal management system: Principles and elements of the theory – Мoscow: “Mashinostroenie” Publ., – 542 p.
Bek V.V., Vishnyakov Yu.S., Mahlin A.R. (1989) Integrated systems of the terminal control – Мoscow: “Nauka” Publ., – 254 p.
A.A. Zhevnin, K.S. Kolesnikov (1985), Synthesis of terminal control algorithms based on the concept of inverse problems of dynamics. Bulletin of the Academy of Sciences of the USSR. “Tehn. Cybernetics”, issue no. 4, – pp. 180-188.
Mhitaryan A.M., Laznyuk P.S., Maksimov V.S. and other (1978) Aircraft Flight Dynamics. – Мoscow, “Mashinostroenie”, 424 p.
Continuous descent approach. Wikipedia the free encyclopedia – available at: https://en.wikipedia.org/wiki/ Continuous _descent_ approach.
International civil Aviation Vocabulary Doc 9713 (2007), - issue no. 3., Montreal, ІСАО. – 816p.
Continuous Descent Operation (CDO) Doc ICAO 9331 – “Erwin Lassooij PBN program office, ICAO/International civil aviation organization” Publ., – available at: http://www.icao.int/icaonet/.
Pavlova S., Volkov O. (2017), System of guaranteed resolution of dynamic conflicts of aircrafts in real time. Proceedings of the National Aviation University: Scientific journal: scientific article. – Kyiv, . № 1. pp. 29-35.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).