Метод посадки літаків за криволінійними глісадами в межах граничних траєкторій

Автор(и)

  • Svitlana Pavlova National Aviation University
  • Dmytro Voloshenyuk National Aviation University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.73.12169

Ключові слова:

гранична траєкторія, криволінійна глісада, літак, метод посадки, повітряний рух

Анотація

Мета:Робота присвячена питанню підвищення безпеки польотів у цивільній авіації шляхом створення і впровадження нової системи посадки літаків за криволінійними глісадами в межах граничних траєкторій. Запропоновано метод спрямований на підвищення безпеки, екологічності та економічності посадки літаків із підтримуванням свого індивідуального, оптимального, вертикального профілю зниження з ешелону польоту до початку злітно-посадкової смуги. Методи дослідження: Пропонується метод посадки, заснований на генерації (розрахунку і побудові) віртуальних криволінійних глісад посадкового зниження, в межах граничних траєкторій, з урахуванням «областей повністю керованого стану» літаків. Результати: Новий метод посадки літака, що має значні вигоди в зменшенні рівня шуму, витрат палива і шкідливих викидів. Обговорення: Суть методу полягає в розрахунку та використанні областей повністю керованого стану, що враховують нелінійності у характеристиках літака, можливі зміни у стані навколишнього середовища, критерії оптимальності виконання посадкового зниження літака, всі функціональні та аеродинамічні можливості літака, для побудові віртуальної криволінійної глісади, під якою розуміється деяка траєкторія руху літака, що може бути суттєво викривлена на межі його можливостей, для зменшення часу і відстані необхідних для етапу від моменту початку зниження з ешелону польоту до початку злітно-посадкової смуги.

Біографії авторів

Svitlana Pavlova, National Aviation University

Doctor of Engineering. Professor.

Head of the Department of Avionics, National Aviation University.

Education: Kyiv Civil Engineering Institute, Kyiv, Ukraine (1988).

Research area: analysis and synthesis of nonlinear ergatic systems, critical technology, nonlinear dynamics.

Dmytro Voloshenyuk, National Aviation University

Post-graduate Student.

Lead Engineer, Department of Avionics, National Aviation University.

Education: National Aviation University, Kyiv, Ukraine (2013).

Research area: flight dynamics, intelligent control of dynamic objects.

Посилання

Pavlov V.V., Skripets A.V. (2000), Ergonomicheskie voprosy sozdaniya i ekspluatatsii aviatsionnyih elektrifitsirovannyih i pilotazhno-navigatsionnyih kompleksov vozdushnyih sudov [Ergonomic questions of electrified aeronautic and flight control complex creation and exploitation]. Kyiv, “KMUGA” Publ., 460 p. (In Russian)

Rogozhyin V.O., Sineglazov V.M., Filyaschkin M.K. (2005), Pilotazhno-navigatsiyni kompleksy povitryanyh sudden: Pidruchnyik [Flight control complexes of airborne vehicles: Handbook] – Кyiv: “NAU” Publ., – 502 p. (In Ukrainian)

The ICAO circulars on ergonomics and human factors (№. 1-12) (2000), – “ІСАО”.

Teryaev E.D., Petrin K.V. (2009), Development of the concept of flexible trajectories in the backs of the terminal control moving objects. Bulletin of the Institute of Mechanical Engineering RAS – Мoscow. – pp. 18-23.

Petrov B.N., Portnov-Sokolov Yu.P., Andrienko A.Ya., Ivanov V.P. (1983), Onboard terminal management system: Principles and elements of the theory – Мoscow: “Mashinostroenie” Publ., – 542 p.

Bek V.V., Vishnyakov Yu.S., Mahlin A.R. (1989) Integrated systems of the terminal control – Мoscow: “Nauka” Publ., – 254 p.

A.A. Zhevnin, K.S. Kolesnikov (1985), Synthesis of terminal control algorithms based on the concept of inverse problems of dynamics. Bulletin of the Academy of Sciences of the USSR. “Tehn. Cybernetics”, issue no. 4, – pp. 180-188.

Mhitaryan A.M., Laznyuk P.S., Maksimov V.S. and other (1978) Aircraft Flight Dynamics. – Мoscow, “Mashinostroenie”, 424 p.

Continuous descent approach. Wikipedia the free encyclopedia – available at: https://en.wikipedia.org/wiki/ Continuous _descent_ approach.

International civil Aviation Vocabulary Doc 9713 (2007), - issue no. 3., Montreal, ІСАО. – 816p.

Continuous Descent Operation (CDO) Doc ICAO 9331 – “Erwin Lassooij PBN program office, ICAO/International civil aviation organization” Publ., – available at: http://www.icao.int/icaonet/.

Pavlova S., Volkov O. (2017), System of guaranteed resolution of dynamic conflicts of aircrafts in real time. Proceedings of the National Aviation University: Scientific journal: scientific article. – Kyiv, . № 1. pp. 29-35.

Опубліковано

26.12.2017

Як цитувати

Pavlova, S., & Voloshenyuk, D. (2017). Метод посадки літаків за криволінійними глісадами в межах граничних траєкторій. Вісник Національного авіаційного університету, 73(4), 36–43. https://doi.org/10.18372/2306-1472.73.12169

Номер

Розділ

Аерокосмічні системи моніторінгу та керування