Принципи управління безпекою потоків повітряного руху та пропускною здатністю в умовах невизначеності
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.68.10904Ключові слова:
аеронавігаційна система, безпека польотів, обслуговування повітряного руху, оцінка безпеки польотів, управління потоками повітряного руху та пропускною здатністю, фактори невизначеностіАнотація
Мета: Метою цього дослідження є вивчення загальних принципів управління безпекою та пропускною здатністю в аеронавігаційних системах щодо потоків повітряного руху в умовах невизначеності. У цій роботі запропоновано теоретичні основи спільної оцінки моделі невизначеності і моделі планів польоту. Методи дослідження: Для вивчення особливостей забезпечення безпеки потоків повітряного руху та пропускної здатності в умовах невизначеності було побудовано оригінальні імовірнісні моделі, включаючи Байєсову мережу для планів польотів і модель сектора повітряного руху на основі біноміального розподілу Пуассона. Результати: Було отримано моделі для управління безпекою потоків повітряного руху та пропускної здатності в умовах невизначеності. Розглянуто відповідний підхід для оцінки параметрів безпеки потоків повітряного руху та пропускної здатності в умовах невизначеності і Марковську модель невизначеності для плану польоту. Обговорення: Розроблено Баєсову мережу для плану польотів і модель сектора повітряного руху для управління безпекою потоків повітряного руху та пропускною здатністю в умовах невизначеності.Посилання
ATFCM Operations Manual. Network manager. Brussels, Eurocontrol. 2015. 196 p.
ATFCM Users Manual. Network operations. Brussels, Eurocontrol. 2015. 122 p.
Caron G.M., Savéant P., Schoenauer M. Multiobjective tactical planning under uncertainty for air traffic flow and capacity management. IEEE Congress on Evolutionary Computation. 2013. P. 1548-1555.
Bertsimas D., Lulli G., Odoni A.R. An Inte-ger Optimization Approach to Large-Scale Air Traffic Flow Management. Operations Research. 2011. Vol. 59, N1. P. 211-227.
Clare G., Richards A. Air Traffic Flow Management Under Uncertainty: Application of Chance Constraints. 2nd International Conference on Application and Theory of Automation in Command and Control Systems (ATACCS’2012). 2012. P. 20–26,
Oussedik S., Delahaye D., Schoenauer M., Air Traffic Management by Stochastic Optimiza-tion. 2nd USA/Europe Air Traffic Management Research and Development Seminar. 1998. P. 1–10.
Flener P., Pearson J., Ågren M., Garcia Avello C., Celiktin M., Dissing S., Air-Traffic Complexity Resolution in Multi-Sector Planning using Constraint Programming. 7th USA/Europe Air Traffic Management Research and Development Seminar, 2007.
Delahaye D., Oussedik S., and Puechmorel S. Airspace Congestion Smoothing by Multi-Objective Genetic Algorithm. 20th Annual ACM Symposium on Applied Computing (SAC 2005). 2005. P. 907–912.
Kharchenko, V.; Chynchenko, Yu. Integrated safety management system in air traffic services. Proceedings of the National Aviation University. 2014. N1. P. 6-9.
Kharchenko, V.; Chynchenko, Yu. Estimation of effect of uncertainty factors on safety of air traffic flows in terminal control areas. Proceedings of the National Aviation University. 2015. N4.
Kharchenko, V.; Chynchenko, Yu. Integrated risk picture methodology for air traffic management in Europe. Proceedings of the National Aviation University. 2013. N1. P. 15-19.
Gilbo E.P., Smith S.B. New Method for Probabilistic Traffic Demand Predictions for En Route Sectors Based on Uncertain Predictions of Individual Flight Events. 9th USA/Europe Air Traffic Management Research and Development Seminar, 2011.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).