ANALYSIS OF FACTORS AFFECTING VARYING MAXIMUM RANGE ABILITY FOR UNMANNED AERIAL VEHICLE
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.54.3860Keywords:
aeronautical range, alignment, balancing aircraft, glide, range, Unmanned Aerial VehicleAbstract
We consider the importance of rejecting the controls for a particular unmanned aircraft in a hospital flight. It is shown how the balancing properties unmanned aircraft affect the flight range.References
Andreevsky, V.V.; Derkach, A.G. 1987. Definition of attainable aircraft on the trajectories of complex profile. Riga, RCAII. P. 6164 (in Russian). [Андреевскией В.В. Определение области достижимости самолета на траекториях сложного профиля / В.В. Андреевскией, А.Г. Деркач. – Рига: РКИИГА, 1987. C. 6164.]
Lebedev, A.A.; Chernobrovkin, L.S. 1962. Flight dynamics of unmanned aerial vehicles. A manual for schools. Moscow, Oborongiz. 548 p. (in Russian) [Лебедев А.А. Динамика полета беспилотных летательных аппаратов: учебное пособие для вузов / А.А. Лебедев, Л.С. Чернобровкин. Москва: Оборонгиз, 1962. 548 с.]
Skripnichenko, S.Yu. 1981. Fuel savings by reducing the loss of aerodynamic control for balancing. Questions GLA aerodynamics and strength. Moscow, State NIIGA. Issue 202: 5662 (in Russian). [Скрипниченко С.Ю. Экономия авиатоплива за счет снижения потерь аэродинамического качества на балансировку / С.Ю. Скрипниченко // Вопросы аэродинамики и прочности ГЛА. Москва: ГосНИИГА, 1981. Выпуск 202. – С. 5662.]
Udartsev, E.P.; Pereverzev, A.M.; Ishchenko S.A. 1998. Operating aerodynamics. Trajectory problem. Manual. Kyiv, KMUGA. 136 p. (in Russian). [Ударцев Е.П. Эксплуатационная аэродинамика. Траекторные задачи: учебное пособие / Е.П. Ударцев, А.М. Переверзев, С.А. Ищенко. – Киев: КМУГА, 1998. – 136 с.]
Skripnichenko, S.Yu. 1988. Optimization of the flight based on economic criteria. Moscow, Mashinostroenie. 152 p. (in Russian). [Скрипниченко С.Ю. Оптимизация режимов полета по экономическим критериям / С.Ю. Скрипниченко. – Москва: Машиностроение, 1988. – 152 с.]