Method for determining the margin of stability of the cascades of the d-18t engine compressor in transient modes
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.14.15186Abstract
The method of determining the stability margins of the compressor stages of aircraft long-term gas turbine engines in transient modes of operation according to the objective means of control is considered. The results of approbation of this method on the example of the D-18T engine are given.References
Панин В. В. Газодинамическая устойчивость компрессоров авиационных ГТД. - К.: КМУГА, 1998.- 152 с.
Батурин А .Г., Суров В.И. Интегрированная логистическая поддержка эксплуатации - стратегия реализации жизненного цикла авиационной техники // Вести, машиностроения. - 2000. - №8. - С. 49-54.
Панин В. В. Метод визначення газодинамічних параметрів ГТД обмеженої контролепридатності на перехідних режимах// Вісн. НАУ. - 2001. - №4 (11). - С. 98-102.
Сосунов В.А., Литвинов Ю.А. Неустановившиеся режимы работы авиационных газотурбинных двигателей. -М.: Машиностроение, 1975. - 216 с.
Downloads
How to Cite
Кулик, М. С., Панін, В. В., & Кінащук, І. Ф. (2021). Method for determining the margin of stability of the cascades of the d-18t engine compressor in transient modes. Proceedings of National Aviation University, 14(3), 14–18. https://doi.org/10.18372/2306-1472.14.15186
Issue
Section
MODERN AVIATION AND SPACE TEHNOLOGY