The task of controlling the aircraft
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.11.13116Abstract
The problem of controlling the motion of an aircraft from general functional positions is considered. The necessity of including in the statement of the problem the requirements of minimization of the stabilizing functional is substantiated. The criterion of optimum speed, criterion of a minimum of energy expenses on a control and their combination is offeredReferences
Механика полета / С.А. Горбатенко и др. — М.: Машиностроение, 1969. - 419 с.
Остославский КВ., Стражева КВ. Динамика полета. Траектории летательных аппаратов. -М.: Машиностроение, 1969. - 500 с.
Васильев Ф.П. Численные методы решения экстремальных задач. -М-.: Наука, 1988. - 552 с.
Колмогоров А.Н., Фомин C.B. Элементы теории функций и функционального анализа. - М.: Наука, 1981.-544 с.
Тихонов А.Н., Арсенин В.Я. Методы решения некорректных задач. - М.: Наука, 1988.— 552
Downloads
How to Cite
Казак, В. М., Боярінов, І. В., & Боярінова, Ю. Є. (2020). The task of controlling the aircraft. Proceedings of National Aviation University, 11(4), 47–51. https://doi.org/10.18372/2306-1472.11.13116
Issue
Section
AIRPORTS AND THEIR INFRASTRUCTURE