The methodic of choosing the algorithm of planning the experiment for making the research of aircraft surface damage influence the aircraft’s controllability
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.18.15391Abstract
The problem of planning the optimal experiment under the conditions of getting the maximum information about the mechanism of influence the aircraft surface damage the aircraft’s flight characteristics under the limited expenses is considered. The criterions of choosing the optimal experiment are defined.
References
Бояринов И. В., Бояринова Ю. Е., Казак В. Н Метод группового учета аргументов в задачах идентификации динамических характеристик летательных аппаратов //36. наук, пр., Т. 4. - Днепропетровск: Навч. кн., 2001.-С. 14-24.
Волгин Л. Н. Идентификация линейного динамического объекта с помощью аппроксимации Паде //Техн. кибернетика. № 6. - М.: Наука, 1993 -С. 114-117.
Казак В. Н, Бояринов В. А. Оценивание параметров математической модели беспилотного летательного аппарата // Проблеми експлуатації та надійності авіаційної техніки: 36. наук. пр. - К.: КМУЦА, 1998. - С. 67-70.
Кикоть В. С. Планирование эксперимента в задачах самоорганизации математических моделей //Автоматика. № 1. — К.: Ин-т кибернетики им. В.М. Глушкова, 1984.-С. 32-39.
Казак В. Н. Оцениватель для одного класса реконфигурируемых систем управления // Вісн. КМУЦА. 1998.-№ 1.-С. 231-236.
Бруссард Р., Мердер Д. Д., Хальо Н., Каглайан А. К. Применение рассчитанных заранее законов управления в реконфигурируемой системе управления полетом //Аэрокосмическая техника - 1989. -№2. - С. 33-42.