ЛІТЕРАТУРНИЙ ПАРОДІЙНИЙ ДИСКУРС СМІХОВОЇ КУЛЬТУРИ ВІДРОДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2520-6818.30.7972Ключові слова:
пародія, сміх, Відродження, лицарський роман, рецепція, двійництво, жанрова ієрархія, комічнеАнотація
Установлено, що в епоху Відродження пародіювання позбавляється своєї середньовічної структури - «перевернутого» відтворення ціннісної ієрархії - і стає одним з найважливіших аспектів художнього мислення, що прагне узгодити «готові» смисли й форми традиціоналістської культури з усвідомленням універсальності людської природи. Саме в епоху Відродження відбулася світоглядна революція, яка висунула принципово нову систему ціннісно-світоглядних установок, які ґрунтувалися на засадах комічного.Посилання
Андреев М.Л. Литература Италии. Темы и персонажи / М.Л. Андреев. – М. : РГГУ, 2008. – 415 с.
Бахтин М.М. Творчество Франсуа Рабле и народная
культура средневековья и Ренессанса / М.М. Бахтин. – М. :
Художественная литература, 1965. – 517 с.
Мамонова В.А. Мультикультурализм: разнообразие и
множество /В.А. Мамонова // Credonew. – 2007. – № 2.– С. 169 –182.
Пико дела Мирандолла. Речь о достоинстве человека /
Мирандолла Пико // История эстетики. Памятники мировой
эстетической мысли : в 5-ти т. – [ред. кол. л. ред. М. Ф.
Овсянников]. – М., 1962. – 1968. – Т.1. – С. 506 – 514.
Пинский Л.Е. О комическом у Рабле / Л.Е. Пинский //
Вопросы литературы. – 1959. – №5. – С.172 – 195.
Пинский Л.Е. Реализм эпохи Просвещения / Л.Е. Пинский. – М. : Государственное издательство худ. литературы, 1961. – 368с.
Фрейденберг О.М. Происхождение пародии /
О.М.Фрейденберг // Уч. записки Тартусского университета. – вып. 308. Труды по знаковым системам. – Тарту, 1973. – С. 490 – 497.
Хайдеггер М. Время картины мира / М. Хайдеггер // Время и бытие. – М., Республика, 1993. – С. 56 – 75.
Шестаков В.П. Проблемы изучения эстетического наследия Ренессанса [Текст] / В.П. Шестаков // Проблема наследия в теории искусства. – М. : Искусство, 1984. – С.119 – 143.