FORMATION OF LEXICAL COMPETENCE OF STUDENTS MAJORING IN «ТOURISM»

Authors

  • Олена Старинець

DOI:

https://doi.org/10.18372/2520-6818.27.7873

Keywords:

lexical competence, lexical units, communicative approach, input

Abstract

The article analyses the substantiation of approaches to formation offoreign language lexical competence and working out the system of lexicalexercises with taking into consideration the methodical sequence of the stagesof lexical competence.

References

Антоненко Т. А. Мотивация как фактор эффективного

формирования иноязычной коммуникативной компетенции в

информационном образовательном пространстве / Т. А. Антоненко // Вестник Томского государственного университета. – 2007. – № 296. – С. 28 – 30.

Мильруд Р. П. Навыки и умения в обучении иноязычному

говорению / Р. П. Мильруд // Иностранные языки в школе. – 1999. – № 1. – С. 23 – 27.

Шатилов С. Ф. Методика обучения немецкому языку в

средней школе / С. Ф. Шатилов. – М. : Просвещение, 1996. – 223 с.

Common European framework of references for languages:

learning, teaching, assessment. – Council of Europe. – Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2004. – 354 p.

Lee, James F. Making communicative language teaching happen / James F. Lee, Bill VanPlatten. — The McGraw-Hill, 2003. — 300 p.

Thornbury, Scott. How to teach vocabulary / Scott Thornbury. — Pearson Education Limited, 2002. — 186 p.

Published

2015-05-08

Issue

Section

Language Studies. Translation Studies