КОМПЛЕКСНА ОЦІНКА ІЄРАРХІЇ ДУМОК СТУДЕНТІВ – МЕНЕДЖЕРІВ ЩОДО СКЛАДНОСТІ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • О.М. Рева
  • О.В. Сіроштан

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.2.2123

Анотація

 У ракурсі досліджень з гармонізації, інтенсифікації та вдосконалення процесів організації та планування навчання студентів-менеджерів висунута гіпотеза щодо впливу складності навчальних дисциплін на відвідування / невідвідування занять. Відповідні пріоритети студентів визначені за допомогою методу попарних порівнянь та такого способу виявлення системи переваг, як частина сумарної інтенсивності. Шляхом використання методів теорії розпізнання образів, коефіцієнта ран-гової кореляції Спірмена, статистичної перевірки гіпотези щодо закону розподілу думок, а також коефіцієнту конкордація за Кендаллом, визначена компетентність 92 студентів-менеджерів та проведений всебічний аналіз групової системи переваг на множині з n=19 навчальних дисциплін, що вивчалися ними на першому курсі.

Біографія автора

О.М. Рева

д-р техн. наук, проф.

Посилання

Кремень В. Г. Болонський процес: зближення, а не уніфікація / В. Г. Кремень // Дзеркало тижня. № 48(473). – 13-19 грудня 2003.

Болонський процес: Документи / укладачі: З. І. Тимошенко, А. М. Грехов, Ю. І. Гапон, Ю. І. Палеха. – К. : Вид-во Європ. ун-ту, 2004. – 169 с.

Болонський процес: Нормативно-правові документи / укладачі: З. І.Тимошенко, І. Г. Оніщен-ко, А. М. Грехов, Ю. І. Палеха. – К. : Вид-во Єв-роп. ун-ту, 2004. – 102 с.

Болонський процес у фактах і документах (Сорбонна – Болонья – Саламанка – Прага – Берлін) / упорядники: М. Ф. Степко, Я. Я. Болю-баш, В. Д. Шинкарук, В. В. Грубінко, І. І. Бабин – Тернопіль: Вид-во ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2003. – 56 с.

Ван дер Венде М. К. Болонская декларация: расширение доступности и повышение конку-рентноспособности высшего образования в Укра-ине / М. К. Ван дер Венде // Высшее образование в Украине. – 2000. – Т. 25. – №3.– С. 13–20

Надежность и эффективность в технике: Справочник в 10 т. Эффективность технических систем / [Под общ. ред. В. Ф. Уткина, Ю. В. Крючкова.] – М. : Машиностроение, 1988. – Т.3. – 328 с.

Рева О. М. Прийняття рішень шляхом виявлення системи пріоритетів (переваг) авіаспеціа-ліста: Методичні вказівки з курсу “Основи теорії прийняття рішень” / О.М. Рева. – Кіровоград: ДЛАУ. 1997. – 18 с.

Максимова О. П. Способи виявлення систем переваг (пріоритетів) учасників навчально-ви-ховного процесу / О. П. Максимова // NAUKA: Teoria i praktyka – 2007: MateriaЈy czwartej miкdzynarodnowey naukovi–praktyczej konferencji, – 16-31 sierpnia 2007 roku. Tym 7. Pedagogiczne nauki. – Przemyњl, 2007. – S.23–28

Козелецкий Ю. Психологическая теория решений / Ю. П. Козелецкий; [пер. с польск. Г. Е. Мин-ца, В. Н. Поруса, под ред. Б. В. Бирюкова]. – М. : Прогресс, 1979. – 504 с.

Рева О. М. Колективні рішення у невеликій групі авіаційних операторів / О. М. Рева // Кон-спект лекцій з курсу «Основи теорії прийняття рішень». – Кіровоград: ДЛАУ, 1998. – 34 с.

Бешелев С. Д. Математико-статистические методы экспертных оценок / С. Д. Бешелев, Ф. Г. Гурвич. – М. : Статистика, 1980. – 263 с.

Блюмберг В. А. Какое решение лучше? Метод расстановки приоритетов / В. А. Блюмберг, В. Ф. Глущенко. – Л. : Лениздат, 1982. – 160 с.

Евланов Л. Г. Экспертные оценки в управ-лении / Л. Г. Евланов, В. А. Кутузов. – М. : Эко-номика, 1978. – 135 с.

Литвак Б. В. Экспертная информация. Методы получения и анализа / Б. В. Литвак. – М. : Радио и связь, 1982. – 184 с.

Панкова Л. А. Организация экспертизы и ана-лиз экспертной информации / Л. А. Панкова, А. М. Петровский, М. В. Шнейдерман. – М., 1984. – 117 с.

Самохвалов Ю. Я. Экспертное оценивание: Методический аспект / Ю. Я. Самохвалов, Е. М. Науменко. – К. : ДУIКТ, 2007. – 362 c.

Миркин Б. Г. Проблема группового выбора / Б. Г. Миркин. – М. : Наука, 1974. – 256 с.

Китаев Н. Н. Групповые экспертные оценки / Н. Н. Китаев. – М. : Знание, 1975. – 64 с.

Принятие решений на основе экспертного оценивания: [метод. пособ.] / Е. Н. Ваpакин, В. А. Желудов, В. Н. Бганцов, С. С. Ибнеев. – Л. : ВИКИ им. А. Ф. Можайского, 1988. – 88 с.

Рева О. М. Комплексна оцінка узгодженості групової системи переваг викладачів на множині характерних рис недисциплінованої поведінки студентів-юристів / О. М. Рева, І. А. Добрян-ський, А. А. Чабак // Наукові записки Кірово-градського державного педагогічного університету ім. Володимира Винниченка. сер. Педагогічні науки. – Кіровоград: КДПУ, 2004. – Вип. 55. – С. 315–325

Мюллеp П. Таблицы по математической статистике / П. Мюллеp, П. Нойман, Р. Штоpм. – М. : Финансы и статистика, 1982. – 278 с.

Суходольский Г. В. Основы математической статистики для психологов / Г. В. Суходольский. – Л. : ЛГУ, 1972. – 430 с.

Артемьева Е. Ю. Вероятностные методы в психологии / Е. Ю. Артемьева, Е. М. Мартынов. – М. : МГУ, 1975.– 206 с.

Гласс Дж. Статистические методы в педагогике и психологии / Дж. Гласс, Дж. Стенли: пер. с англ. Л.И. Харусовой : [общ. ред. Ю.П. Адлера]. – М. : Прогресс, 1976. – 496 с.

Жлуктенко В. І. Практикум з теорії ймовірностей і математичної статистики: [навч. посіб.] / В. І. Жлуктенко, С. І. Наконечний, В. В. Вітлінський, А. В. Бегун. – К. : КДЕУ, 1996. – 328 с.

Рева О. М. Методи теорії розпізнавання образів у визначенні однорідності думок викладачів / О. М. Рева, М. В. Сидоров, Л. М. Липчанська, О. В. Висотчина // Наукові праці академії. – Кіровоград: ДЛАУ, 2004. – Вип. VIII. – С. 82–94.

Downloads

Опубліковано

2012-09-06

Номер

Розділ

Статті