ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПРИ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Юлія Пришупа

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.24.19201

Ключові слова:

лючові слова: інформаційно-освітнє середовище, іноземна мова, мовна підготовка

Анотація

У статті проведено ґрунтовний аналіз застосування технологій інформаційно-освітнього середовища у процесі вивчення іноземних мов у закладах вищої технічної освіти. Описано досвід використання цих технологій, який демонструє, що їх впровадження полегшує навчання та створює для студентів комфортне і знайоме середовище. Особлива увага приділена сутності мовної підготовки в умовах технічних вишів, де значна увага зосереджена на спеціалізованій термінології та професійній комунікації. Технології інформаційно-освітнього середовища дозволяють інтегрувати навчання іноземної мови з професійними дисциплінами, забезпечуючи студентам можливість опанування мовних навичок у контексті технічної спеціалізації.

Автор статті детально розкриває переваги сучасних технологій, наголошуючи на важливості обміну досвідом та поширення найкращих практик викладання іноземних мов. Участь у цифрових професійних спільнотах сприяє підвищенню обізнаності та обміну думками, а також є мотивуючим фактором як для викладачів, так і для студентів. Крім того, стаття висвітлює позитивний вплив використання мультимедійних ресурсів та онлайн-платформ, що дозволяють зробити навчальний процес більш інтерактивним, цікавим та продуктивним. Підкреслюється, що застосування інноваційних технологій сприяє подоланню мовного бар’єру та психологічних комплексів, що виникають у студентів, а також робить можливим безперервне навчання, виходячи за межі традиційного аудиторного заняття.

Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та аналітичному огляді ключових концептуальних питань щодо низки цифрових засобів і ресурсів інформаційно-освітнього середовища закладів вищої технічної освіти, що використовуються під час вивчення іноземних мов.

Завдання дослідження зосереджені на науковому обґрунтуванні понять «інформаційно-освітнє середовище», «мовна підготовка в закладах вищої технічної освіти»; визначенні дидактичних можливостей сучасних програмних продуктів та засобів для побудови інформаційно-освітнього середовища для вивчення іноземної мови.

Висновки. Підсумовуючи результати дослідження щодо використання технологій інформаційно-освітнього середовища при вивченні іноземних мов в закладах вищої технічної освіти автор обґрунтовує що сучасні технології допомагають подолати мовний бар’єр та психологічні комплекси, що часто виникають у студентів під час вивчення іноземної мови. Мультимедійні ресурси дозволяють винести процес вивчення іноземної мови за межі традиційних практичних занять, забезпечуючи безперервність навчання, що уможливлює не лише оволодіти мовними навичками, але й розвинути креативне мислення, здатність до самостійного навчання та ефективної комунікації в професійній сфері. Таким чином, використання сучасних комп’ютерних технологій у навчальному процесі значно підвищує якість освіти та сприяє всебічному розвитку студентів у контексті глобального інформаційного суспільства. Отримані результати свідчать про досягнення поставленої мети дослідження.

 

Посилання

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

Іванюк, І.В., & Овчарук, О.В. (2020). Результати онлайн опитування «Потреби учителів у підвищенні фахового рівня з питань використання цифрових засобів та ІКТ в умовах карантину». Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2(1). doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-1-7-1

Конопляник, Л.М. (2020). Інноваційні технології у викладанні англійської мови у вищій школі. Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць / за заг.ред. О.Г. Шостак. К.: Талком, 2020. С.258-261.

Лузік, Е.В., & Кокарєва, А.М. (2023). Психолого-педагогічні засади моделювання системи вищої освіти України в умовах її парадигмальної кризи. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія, Вип. 1(22). С. 60-69.

Овчарук В., & Ющук, І. (2021). Використання технологій E-Learning в освітньому процесі. Norwegian journal of development of the International Science № 60. С. 35–38.

Попова, О., & Кабанець, М. (2020). Експериментальна перевірка педагогічних умов формування лінгвокультурної компетентності майбутніх менеджерів у процесі фахової підготовки. Матеріали конференцій МЦНД, 25-28. https://doi.org/10.36074/01.05.2020.v4.06

Пришупа, Ю. (2022) Специфіка мовної підготовки в умовах освітньо-інформаційного середовища технічного університету. Науковий журнал «Інноваційна педагогіка» 2 (54), 197-201.

Рахманов, В. (2023). Формування діагностувальної компетентності у майбутніх фахівцях в умовах освітньо-інформаційного середовища закладу вищої освіти. Військова освіта, 241-250. doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/241-250

Тарнавська, Т. В. (2019). Сучасні технології у викладанні іноземних мов.

Akıllı, E., Konoplianyk, L., & Pryshupa, Y. (2019). ICT in teaching ESP to future civil engineers at technical university. Advanced Education, 93-99.

Tadeyeva, М. І., Kupchyk Л. Є., & Litvinchuk, А. Т. (2021). “The use of ICT tools for the formation of learning and communication strategies in the foreign language classroom in non-language institutions of higher education”, ITLT, vol. 81, no. 1, pp. 272–284.

REFERENCES

Ivaniuk, I.V., & Ovcharuk, O.V. (2020). Rezultaty onlain opytuvannia «Potreby uchyteliv u pidvyshchenni fakhovoho rivnia z pytan vykorystannia tsyfrovykh zasobiv ta IKT v umovakh karantynu» [Results of the online questionnaire “Teachers’ needs for professional development on the use of digital tools and ICT in quarantine”] Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, 2(1). doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-1-7-1

Konoplianyk, L.M. (2020). Innovatsiini tekhnolohii u vykladanni anhliiskoi movy u vyshchii shkoli [Innovative technologies in teaching English in higher education]. Natsionalna identychnist v movi i kulturi: zbirnyk naukovykh prats / za zah.red. O.H. Shostak. K.: Talkom, 2020. S.258-261.

Luzik, E.V., & Kokarieva, A.M. (2023). Psykholoho-pedahohichni zasady modeliuvannia systemy vyshchoi osvity Ukrainy v umovakh yii paradyhmalnoi kryzy [Psychological and Pedagogical Bases of Modelling the Higher Education System of Ukraine in the Context of its Paradigmatic Crisis]. Visnyk Natsionalnoho aviatsiinoho universytetu. Seriia: Pedahohika, Psykholohiia, Vyp. 1(22). S. 60-69.

Ovcharuk, V., & Yushchuk, I. (2021). Vykorystannia tekhnolohii E-Learning v osvitnomu protsesi [Using E-Learning technologies in the educational process]. Norwegian journal of development of the International Science № 60, 35–38.

Popova, O., & Kabanets, M. (2020). Eksperymentalna perevirka pedahohichnykh umov formuvannia linhvokulturnoi kompetentnosti maibutnikh menedzheriv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Experimental verification of pedagogical conditions for the formation of future managers' linguistic and cultural competence in the process of professional training]. Materialy konferentsii MTsND, 25-28. https://doi.org/10.36074/01.05.2020.v4.06

Pryshupa, Yu. (2022.) Spetsyfika movnoi pidhotovky v umovakh osvitno-informatsiinoho seredovyshcha tekhnichnoho universytetu [Specificity of Language Training in the Educational and Information Environment of a Technical University]. Naukovyi zhurnal «Innovatsiina pedahohika» 2 (54), 197-201.

Rakhmanov, V. (2023). Formuvannia diahnostuvalnoi kompetentnosti u maibutnikh fakhivtsiakh v umovakh osvitno-informatsiinoho seredovyshcha zakladu vyshchoi osvity. [Formation of diagnostic competence in future specialists in the conditions of educational and information environment of higher education institution] Viiskova osvita, 241-250. doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/241-250

Tarnavska, T. V. (2019). Suchasni tekhnolohii u vykladanni inozemnykh mov [Modern technologies in teaching foreign languages].

Akıllı, E., Konoplianyk, L., & Pryshupa, Y. (2019). ICT in teaching ESP to future civil engineers at technical university. Advanced Education, 93-99.

Tadeyeva, M. I., Kupchyk L. Ye., & Litvinchuk, A. T. (2021). “The use of ICT tools for the formation of learning and communication strategies in the foreign language classroom in non-language institutions of higher education”, ITLT, vol. 81, no. 1, pp. 272–284.

Downloads

Опубліковано

2024-12-04