РОЗВИТОК ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ ЧЕРЕЗ СПОРТИВНІ ЗАХОДИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.24.19200Ключові слова:
Ключові слова: валеологія, заклади вищої освіти, молодь, спорт, спортивні заходиАнотація
У сучасному світі, де здоров'я та активний спосіб життя стають все більш актуальними, навчальні заклади вищої освіти мають потенціал стати важливими центрами формування здорових звичок у дітей та молоді. Однак, незважаючи на широке розповсюдження спортивних заходів у навчальних закладах, ефективність цих ініціатив у покращенні фізичного, психічного та соціального добробуту учнів залишається під сумнівом. Мета статті дослідити роль та ефективність спортивних заходів у навчальних закладах у формуванні здорового способу життя серед здобувачів вищої освіти та розробити рекомендації для покращення практики впровадження спортивних ініціатив з метою забезпечення оптимального фізичного, психічного та соціального розвитку учнів. Розглянути роль спортивних заходів та педагогічних ініціатив у формуванні здорового способу життя серед здобувачів вищої освіти.
Зазначається, що активний спосіб життя та регулярна фізична активність мають ключове значення для фізичного, психічного та соціального розвитку молоді. Якщо ці цінності інтегруються у навчальні програми та педагогічний процес, це може значно сприяти збереженню та покращенню здоров'я. На прикладі досвіду організації спортивних заходів у Національній академії Державної прикордонної служби України досліджується позитивний вплив на розвиток здорового способу життя серед курсантів.
Спортивні заходи створюють сприятливу атмосферу для фізичної активності та сприяють розвитку здорового спортивного способу життя. Вони надають можливість займатися різноманітними видами спорту, що сприяє розвитку рухових навичок та підтримує фізичну форму. Крім того, спортивні заходи сприяють формуванню соціальних взаємодій та підтримують дух співпраці та командної роботи серед студентської або курсантської громадськості. Участь у спортивних заходах виступає як потужний механізм привертання людей до громадського життя, формування соціальних взаємовідносин і зв'язків. Специфічні відносини в спорті, будь то міжособистісні, міжгрупові або міжнародні, вплітають індивідів у мережу соціальних відносин, що виходять за рамки самого спорту.
Методи дослідження: шляхом аналізу різних аспектів спортивних заходів у закладах вищої освіти, такі як спортивні команди, фізкультурні заняття, спортивні свята та турніри. Досліджується ефективність цих заходів у формуванні позитивних звичок щодо фізичної активності та загального добробуту. Важливим аспектом є створення підтримуючого середовища у процес формування здорових звичок. Результати дослідженні: на основі проведеного аналізу стаття надає рекомендації для навчальних закладів та педагогів щодо покращення програм спортивних заходів та ініціатив з метою підтримки здорового способу життя серед молоді.
Посилання
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ:
Грибан, Г. (2014). Роль рухової активності в житті студентів. Спортивна наука України. 4 (62). 57-62.
Лукашук, В. (2009). Консолідуюча функція спорту у сучасному суспільстві. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. 844. 235.
Лукашук, В. (2008). Спорт і якість життя. Якість життя населення пострадянських країн у соціологічному вимірі: Колективна монографія / ред. В. Бакіров. Харків, 137–172.
Палагнюк, Т. (2012). Мотиваційні аспекти проведення спортивних заходів серед молоді. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць. 4 (20), 310-313.
Савчин, М.В. (2012). Психічне та особистісне здоров’я громадян як чинник національної безпеки. Наук. вісн. Львів. держ. ун-ту внутр. справ. Сер. Психологічна. 2. 142–150.
Свириденко, С. (2012). Шляхи формування свідомого ставлення до власного здоров’я старшокласників інтернатних закладів. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. пр. Кам’янець-Подільський, 3. 164–172.
Сисюк, Т. М. (2018). Вплив соціально-гуманітарних факторів валеології на становлення державної політики з фізичної культури та масового спорту в Україні. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Державне управління. 29(68), 5. 165–169.
Сіренко, Р. Р. (2006). Вплив рухової активності на мотивацію до самостійних занять фізичними вправами студентів вищих навчальних закладах. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 4. 161–163.
Федько, О. А. (2009). Ціннісна природа здорового способу життя для особистості, нації та держави. Стратегічні пріоритети. 4. 83-88.
Терешина, О. Б. (1998). Про вплив фізичної культури на психофізичний розвиток. Фізична культура, спорт та здоров’я нації: зб. наук. пр. Вінниця: УАННП, І. 294–296
REFERENCES:
Hryban, H. (2014). Rol rukhovoi aktyvnosti v zhytti studentiv. [The role of motor activity in the life of students]. Sportyvna nauka Ukrainy. 4 (62). 57-62. [in Ukrainian].
Lukashuk V. (2009). Konsoliduiucha funktsiia sportu u suchasnomu suspilstvi. [Consolidating function of sport in modern society]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. 844. 235 [in Ukrainian].
Lukashuk, V. & Bakirov, V. (Ed) (2008). Sport i yakist zhyttia. [Sport and quality of life]. Yakist zhyttia naselennia postradianskykh krain u sotsiolohichnomu vymiri: collective monograph. Kharkiv. 137–172 [in Ukrainian].
Palahniuk, T. (2012). Motyvatsiini aspekty provedennia sportyvnykh zakhodiv sered molodi [Motivational aspects of sports events among young people]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi. 4 (20). 310-313 [in Ukrainian].
Savchyn, M.V. (2012). Psykhichne ta osobystisne zdorovia hromadian yak chynnyk natsionalnoi bezpeky[ Mental and personal health of citizens as a factor of national security]. Nauk. visn. Lviv. derzh. un-tu vnutr. sprav. 2. 142–150 [in Ukrainian].
Svyrydenko, S. (2012). Shliakhy formuvannia svidomoho stavlennia do vlasnoho zdorovia starshoklasnykiv internatnykh zakladiv [Ways of forming a conscious attitude to one's own health in high school students of boarding schools] Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi. 3. 164-172 [in Ukrainian].
Sysiuk, T. M. (2018). Vplyv sotsialno-humanitarnykh faktoriv valeolohii na stanovlennia derzhavnoi polityky z fizychnoi kultury ta masovoho sportu v Ukraini. [The influence of social and humanitarian factors of valeology on the formation of state policy on physical culture and mass sports in Ukraine]. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Derzhavne upravlinnia. 29(68). 5. 165–169 [in Ukrainian].
Sirenko, R. R. (2006). Vplyv rukhovoi aktyvnosti na motyvatsiiu do samostiinykh zaniat fizychnymy vpravamy studentiv vyshchykh navchalnykh zakladakh [The influence of motor activity on the motivation for independent exercise classes of students in higher educational institutions]. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu. 4. 161–163 [in Ukrainian].
Fedko, O. A. (2009). Tsinnisna pryroda zdorovoho sposobu zhyttia dlia osobystosti, natsii ta derzhavy [The valuable nature of a healthy lifestyle for the individual, the nation and the state]. Stratehichni priorytety. 4. 83-88. [in Ukrainian].
Tereshyna, O. B. (1998). Pro vplyv fizychnoi kultury na psykhofizychnyi rozvytok [About the influence of physical culture on psychophysical development]. Fizychna kultura, sport ta zdorovia natsii. Vinnytsia: UANNP. I. 294–296 [in Ukrainian].