ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ З МІЖНАРОДНОГО ПРАВА В ТЕХНІЧНОМУ ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.23.18175Ключові слова:
заклад вищої технічної освіти; освітнє середовище; інноваційне освітнє середовище; бакалавр з міжнародного права; професійна підготовкаАнотація
У статті розкриваються теоретичні та практичні аспекти професійної підготовки майбутніх бакалаврів з міжнародного права. Проаналізовано освітньо-професійну програму «Міжнародне право» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; уточнено поняття «освітнє середовище», «освітнє середовище закладу вищої освіти»; установлено, що освітнє середовище закладу вищої оссвіти – це цілісність, яка охоплює сукупність умов, впливів, можливостей для професійної підготовки, розвитку особистості та соціалізації майбутнього фахівця.
Проведено аналіз навичок сучасного фахівця, запитуваних на сучасному ринку праці: цифрова грамотність; грамотність у використанні даних; критичне мислення; емоційний інтелект; творчість; співпраця; гнучкість; лідерські якості; самоменеджмент; саморозвиток.
Представлено структуру інноваційного освітнього середовища університету з позиції організаційно-управлінської діяльності. Наведена структура складає оптимальне середовище підготовки бакалаврів з міжнародного права, де компонент «Зміст навчально процесу» містить організацію та контроль навчального процесу, відстеження державної політики та регуляторного середовища, що воно визначає; врахування тенденцій у світовому та вітчизняному ринках; забезпечення бази нормативної документації для всіх компонентів освітнього середовища, функціонування з яких вона безпосередньо визначає. Прогнозування менеджменту та оцінка ризиків: маркетинг; та аналіз ринку праці, знання виробничих та освітніх послуг; визначити потенціал університету, а також короткострокове і довгострокове прогнозування умов її господарсько-просвітницької діяльності; визначити напрями розширення спектру діяльності; провести оцінку можливих ризиків і з'ясувати способи зниження їх рівня. Коригування змісту ОПП «Міжнародне право», навчально-методичну базу
Посилання
Баловсяк, Н. В. (2006). Формування інформаційної компетентності майбутнього економіста в процесі професійної підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 – Теорія і методика професійної освіти. Київ. 20 с.
Гончаренко, С. У. (2008). Освіта. Енциклопедія освіти. Акад. пед. наук України ; головний ред. В. Г. Кремень. К. : Юрінком Інтер. 614–616.
Долинська, Л. В. (2001). Формування комунікативної компетентності майбутніх менеджерів: навч.-метод. посібник. К. : ДЦССМ. 95 с.
Зязюн, І. (2012). Педагогічна психологія чи психологічна педагогіка?! Естетика і етика педагогічної дії : [зб. наук. праць], 3. Київ – Полтава. 20–37.
Харченко І., & Шишенко, І. (2021). Інформаційно-освітнє середовище закладу вищої освіти як підґрунтя для формування інформаційно-цифрової культури майбутніх фахівців. Людинознавчі студії. Серія "Педагогіка". 13(45), 78–84. Doi: https://doi.org/10.24919/2413-2039.13/45.11.
Цюняк, О. (2019). Інноваційне освітнє середовище як чинник професійного становлення майбутніх магістрів початкової освіти. Інноваційна педагогіка. Одеса. 175−179.
Освітньо-професійна програма «Міжнародне право» (2018). Extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://nau.edu.ua/download/Quality%20Assurance_ukr/EKTS/OPP_2019/FMV_IMV/3_293_bak.pdf