НАДАННЯ ПРІОРИТЕТНОСТІ ТЕХНОЛОГІЧНІЙ ОСВІТІ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ ОСВІТНЬОГО ПРОГРЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.21.17093Ключові слова:
загальноосвітні навчальні заклади; інноваційні технології; освітня галузь «Технології»; природничі науки; технологічна освітаАнотація
У статті представлено результати теоретичного аналізу необхідності надання пріоритетності розвитку технологічної освіти як важливого чинника створення нової якісної системи освіти. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні необхідності надання пріоритетності впровадження технологічної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах на сучасному етапі освітнього прогресу. Проведено аналіз поняття «технологічна освіта» способи та форми її реалізації в загальноосвітніх навчальних закладах, «науково-технічний прогрес», «технологічна криза». Було встановлено, що технологічний стрибок дедалі більше охоплює своїм впливом різні види духовного виробництва. Світові тенденції розвитку економік і виробництва, які відповідають запитам потреб людства, вимагають все більше професій пов’язані з технологіями і високотехнологічними виробництвами та дотичними до природничих наук. Все це вимагає ширшого та оновленого впровадження технологічної освіти в навчальний процес загальноосвітніх навчальних закладів З використанням методу теоретичного аналізу та вивчення інформаційних джерел, статистичних даних отримано результати. Результати. Виявлено, що в Україні назріває криза забезпечення технологічних галузей фахівцями інженерних і робітничих спеціальностей. Надано пропозиції з популяризації технологій у школі введення їх елементів у вивчення шкільних предметів, підвищення їх перспективності, значущості та престижності у суспільстві Зроблено висновок, що дане питання вимагає нових наукових досліджень, розробку ґрунтовного науково-методичного супроводу її використання в освіті і особливо в забезпеченні спрямованості на підготовку школярів як майбутніх фахівців технологічних, як робітничих, так і інженерних спеціальностей. Необхідно визначити пріоритетні напрямки розвитку технологій, сучасні тренди у навчанні та спрямуванні школярів на здобуття технологічних, інженерних спеціальностей, як на рівні професійно-технічної освіти так і на рівні вищої освіти. Спрямування на технологічні професії повинно відбуватися з врахуванням загальнолюдських цінностей, психологічних потреб людини
Посилання
Безкоровайна, О.В. (2006). Виховання духовної культури особистості студента засобами соціально-ціннісної діяльності. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: збірник наукових праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету, (34). Рівне: РДГУ, 109-115.
Назаренко, О.А. Семенова, А.В. (2021). Значущість якості підготовки фахівців інженерних спеціальностей в аспекті експоненціального росту інновацій у сфері нано-біо-інформаційно-когнітивних конвергентних технологій. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»), (1(1)), 58-75.
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. Ухвалений рішенням колегії МОН України 27.10.2016 (2016). https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf
Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні (2016). Нац. акад. пед. наук України; [редкол.: В. Г. Кремень (голова), В. І. Луговий (заст. голови), А. М. Гуржій (заст. голови), О. Я. Савченко (заст. голови)]; за заг. ред. В. Г. Кременя. Київ: Педагогічна думка, 448.
Печерна, А.(2020). Всесвітній економічний форум: майбутнє професій і 10 топ-навичок для 2025 року. URL: https://osvitanova.com.ua/posts/4427-vsesvitniiekonomichnyi-forum-maibutnie-profesii-i-10-top-navychok-dlia-2025-roku
Рижкова, С.А. (2005). Знання та технології в історичних просторах культури. Київ, 579.
Семенюк, Е.П. Мельник, В.П. (2006). Філософія сучасної науки і техніки. Львів: Світ, 152.
Шкарлет, С. (2021). Про «Постанову Кабміну щодо державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, на підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів у 2021 році. https://mon.gov.ua/ua/news/oprilyudneno-obsyagi-derzhavnogo-zamovlennya-na-2021-rik
Bondarenko, V. Semenova, A. Targets of strategic development of educational policy of Ukraine under integration into the European educational area: social and personal dimensions of cultural and historical integrity. Education: Modern Discourses., 2020. № 3. р. 13-26. Режим доступу до ресурсу: https://doi.org/10.37472/2617-3107-2020-3-02
Maslow, Abraham H. (1993). The Farther Reaches of Human Nature Paperback. Penguin Arkana; (1) 432.