КОМПЕТЕНТНОСТІ АВІАЦІЙНИХ ФАХІВЦІВ І СТУДЕНТІВ АВІАЦІЙНИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олена Віталіївна Ковтун Національний авіаційний університет
  • Тетяна Андріївна Гармаш Національний авіаційний університет
  • Ірина Василівна Струк Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.18.15476

Ключові слова:

авіаційна англійська мова, авіаційні фахівці, освітня рефлексія, анкета, соціолінгвістичні дані

Анотація

Володіння мовленнєвою компетентністю важливе для фахівців різних галузей. Однак воно має вирішальне значення в тих випадках, коли йдеться про авіаційних фахівців – пілотів та авіадиспетчерів. Від рівня володіння мовою саме цими професіоналіами залежить не тільки успіх людської діяльності, але й життя комунікантів та їхніх пасажирів. Метою дослідження було з'ясувати, як представники різних вікових груп, що мають різний досвід активної професійної діяльності (професійні пілоти й авіадиспетчери та студенти авіаційних закладів освіти), проте об'єднані спільним професійним інтересом (авіація), оцінюють власний рівень мовленнєвої компетентності та її роль для ефективної професійної діяльності. Основним методом дослідження було анкетування. Респондентами першого анкетування були 200 студентів (Національного авіаційного університету, Льотної академії Національного авіаційного університету (Кіровоград) і Кременчуцького льотного коледжу. П'ятдесят досвідчених авфаційних фахівців (пілоти українських авіакомпаній та персонал з управління повітряним рухом Міжнародного аеропорту "Бориспіль") відповідали на другу анкету. Відповіді респондентів дали можливість зібрати соціолінгвістичні дані про студентів авіаційних закладів освіти та активних оперативних фахівців в українській авіації, пояснили проблеми, з якими вони стикаються у професійному спілкуванні, окреслили їхні очікування від мовної підготовки у закладі освіти та під час курсів підвищення уваліфікації. Результати опитування стали основою для освітньої рефлексії. Зібрані дані виявилися корисними для розробки навчальної програми з авіаційної англійської мови. Висновки. Було з’ясовано, що навчання авіаційної англійської мови повинно мати комунікативну спрямованість, що дозволяє залучати слухачів до різних інтерактивних заходів, які відображають у навчальних умовах реальне середовище, у якому виконують професійні комунікативні функції пілоти та авіадиспетчери

Біографії авторів

Олена Віталіївна Ковтун, Національний авіаційний університет

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іноземної філології

Тетяна Андріївна Гармаш, Національний авіаційний університет

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземної філології

Ірина Василівна Струк, Національний авіаційний університет

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри англійської філології та перекладу

Посилання

Ковтун, О., & Богуш, А. М. Дискурс «Радіообмін цивільної авіації»: психолінгвістичний аспект. Психолінгвістика. Psycholinguistics. 2019. № 25(1). С. 11-32. doi: 10.31470/2309-1797-2019-25-1-11-32

Ковтун, О.В. Формування професійного мовлення у майбутніх фахівців авіаційної галузі. Київ: Освіта України, 2012. 448 с.

Мальковская, Т.А. Англо-русские соответствия в языковой структуре радиообмена в режиме общения пилот-авиадиспетчер: дис. ... канд. филол. наук: 10.02.20. Пятигорск, 2004. 163 c.

Повітряний кодекс України. Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, № 48-49, ст.536 № 3393-VI. Із змінами і доповненнями. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3393-17#Text

Тарнавська, Т. В. Методика навчання майбутніх диспетчерів керуванню повітряним рухом в екстремальних ситуаціях на міжнародних повітряних трасах : дис... канд. наук: 13.00.02. Кіровоград, 2008. 240 с.

Aeronautical Telecommunications. (2001). Annex 10 to the Convention on International Civil Aviation. Volume II. Communication Procedures including those with PANS status. URL: https://www.icao.int/Meetings/anconf12/Document%20Archive/AN10_V2_cons%5B1%5D.pdf

Barshi, I. & Farris, C. (2013). Misunderstanding in ATC Communication: Language, Cognition, and Experimental Methodology. Burlington, VT: Ashgate.

Kovtun, O., Khaidari, N., Harmash, T., Melnyk, N. & Gnatyuk, S. (2019). Communication in civil aviation: Linguistic analysis for educational purposes CEUR Workshop Proc. Vol. 2588. CEUR-WS. URL: https://www.researchgate.net/publication/344876536_Communication_in_Civil_Aviation_Linguistic_Analysis_for_Educational_Purposes

Kovtun, O. & Simoncini, G. (2014, September 23-25). Basic principles of teaching Aviation English to pilots and air traffic controllers. Aviation in the ХХІst century: Рroc. of the VІth World Congress. Kyiv. 9.30-9.34.

URL:https://www.researchgate.net/publication/266390906_Basic_Principles_of_Teaching_Aviation_English_to_Pilots_and_Air_Traffic_Controllers

Manual of Radiotelephony. (2007). ICAO Doc 9432 AN / 925. URL: https://www.ealts.com/documents/ICAO%20Doc%209432%20Manual%20of%20Radiotelephony%20(4th%20ed.%202007).pdf

Mathews, E. (2004). New provisions for English language proficiency requirements for pilots and controllers are expected to improve safety worldwide. ICAO Journal, 59(1), 4-6.

Morrow, D., Lee, A., & Rodvold, M. (1993). Analysis of problems in routine controller-pilot communication. International Journal of Aviation Psychology, 3(4), 285-302. doi: https://doi.org/10.1207/s15327108ijap0304_3

Vieira, A. M. & Santos, I. C. (2010). Communication skills: a mandatory competence for ground and airplane crew to reduce tension in extreme situations. Journal of Aerospace Technology and Management, 2(3), 361-370

Downloads

Опубліковано

2021-06-01

Номер

Розділ

Статті