РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОСТІ ВИХОВАНЦІВ ПОЗАШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАСОБАМИ АРТ-ТЕРАПІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.2(17).15031Ключові слова:
вихованці позашкільних навчальних закладів, ладове відчуття, методи арт-терапії, музичні здібності, розвиток емоційностіАнотація
У статті розглядається одна з найскладніших науково – практичних проблем сучасної психологічної науки – особливості розвитку музичних здібностей, а саме їх емоційного компоненту. Розглядаючи психологічні особливості розвитку ладового відчуття, як структурного компонента музичних здібностей, ми в першу чергу маємо звернути увагу на особливості розвитку емоційності виконавця. Тому є актуальним звернути увагу на розробку комплексу методів для розвитку емоційності у виконавців музичних творів. Мета дослідження: розробити комплекс методик для розвитку емоційності вихованців позашкільних навчальних закладів, а саме учнів, що навчаються в музичних гуртках при палацах та будинках творчості дітей та юнацтва засобами арт-терапії, як одного із сучасних направлень практичної психології. Для вирішення поставлених завдань використовувались наступні методи дослідження: аналіз наукової літератури; експертна оцінка розвитку музичних здібностей вихованців хорової студії; логіко-структурне моделювання для розробки комплексу методик з розвитку емоційності; виконання завдань на рефлексію, аналіз продуктів діяльності вихованців при виконанні розроблених індивідуальних завдань. Результати: на основі теоретичного аналізу наукової літератури визначено емоційність, як основу ладового відчуття в структурі музичних здібностей. Для розвитку емоційності розроблено комплекс арт-терапевтичних методик, зокрема «Мушля», «Крила янголів», «Янголи», «Замки із піску», «Два камінчики». Висновки: емпірично підтверджено, що запропоновані методи розвитку емоційності у вихованців є ефективними і можуть бути рекомендовані для використання в комплексних програмах розвитку музичних здібностей.Посилання
Теплов, Б.М. (2004). Психология и психофизиология индивидуальных различий. М.: Издательство МПСИ; Воронеж: НПО «МОДЭК»
Науменко, С.І. (1995). Основи вікової музичної психології. К.: Український центра творчості дітей та юнацтва.
Побірченко, Н.А. (2007). Психологічний словник. Retrieved from http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/5980/3/O_Serhieienkova_IL.pdf
Downloads
Опубліковано
2020-12-01
Номер
Розділ
Статті