ІНТЕГРАЦІЯ РЕСУРСІВ ОСВІТНЬО-ІНФОРМАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА МЕДИЧНОГО ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ ФАРМАЦЕВТІВ З НАВЧАННЯ ОРГАНІЧНІЙ ХІМІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.16.14678Ключові слова:
інтеграція ресурсів, майбутні фармацевти, освітньо-інформаційне середовище М(Ф)ЗВОАнотація
У статті обґрунтовано доцільність інтеграції ресурсів освітньо-інформаційного середовища медичних (фармацевтичного) закладів вищої освіти (М(Ф)ЗВО) під час організації самостійної роботи майбутніх фармацевтів з навчання органічній хімії. Застосовано методи дослідження – логіко-структурний аналіз з метою виокремлення термінів і понять, які є у науковому обігу для позначення інформаційної складової освітнього середовища М(Ф)ЗВО; термінологічний – з тим, щоб визначити авторську позицію щодо тлумачення поняття «освітньо-інформаційне середовище М(Ф)ЗВО»; метод анкетування (онлайн-інтерв’ювання) – для з'ясування основних складнощів, які виникають з організацією самостійної роботи з органічної хімії в ситуації екстериторіальної взаємодії учасників освітнього процесу; аналітико-системний метод – для виокремлення напрямів удосконалення методики організації самостійної роботи майбутніх фармацевтів з органічної хімії на засадах інтеграції ресурсів інформаційно-освітнього середовища М(Ф)ЗВО. Визначено авторську позицію щодо тлумачення поняття «освітньо-інформаційне середовище М(Ф)ЗВО» як системно організованої сукупності умов задля здійснення ефективного й безпечного освітнього процесу, що передбачає цілеспрямовану, динамічну взаємодію його учасників на основі застосування комп’ютерно орієнтованих засобів навчання з метою формування загальних і професійних компетентностей у майбутніх фахівців галузі охорони здоров’я. На основі даних онлайн-інтерв’ювання студентів денної форми навчання фармацевтичного факультету НМУ імені О.О. Богомольця (всього 108 осіб) з’ясовано доцільність комбінування інформації, що отримується за допомогою електронних ресурсів і сервісів (навчальний (освітній) портал; система MOODLE з електронним навчальним курсом з дисципліни; середовище для виконання практичних завдань; середовище для організації проєктної діяльності (Microsoft Оffice 365, G Suitе); соціальні мережі на прикладі Facebook профільної кафедри тощо) з академічними текстами (підручники, навчальні посібники, методичні рекомендації, наукові статті тощо) з основних тем навчальної дисципліни «Органічна хімія».Посилання
Бобрицька, В.І. (2014). Технологія формування інноваційного освітнього середовища у вищих навчальних закладах Швейцарії: уроки для України. Міжнародний науковий вісник, 2 (9), 7-17.
Бобрицька, В.І. & Процька, С.М. (2017). Формування професійних компетентностей майбутніх філологів засобами комп’ютерно орієнтованих технологій. Інформаційні технології і засоби навчання, 2 (58), 59-66. Retrieved from http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/view/87/showToc
Бобрицька, В.І. & Процька, С.М. (2019). Організаційно-педагогічні умови використання електронних навчальних курсів в освітньому процесі закладів вищої освіти України. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр., 15, 9-18.
Бурдак, О. (2012). Використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання в освітньому процесі вищої школи. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти: Зб. наукових статей, 30-31 (34-35), 309-317. Retrieved from http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/13237
Бурдак, О. (2012). Використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання в освітньому процесі вищої школи. Особливості підготовки сучасного фахівця. Зб. наукових статей, 30-31 (34-35), 309-317. Retrieved from http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/13237
Васілакін, В.В. & Рижов, О.А. (2008). Принципи організації системи моніторингу самостійної роботи студентів засобами програмної моделі. Медична інформатика та інженерія: наук.-практ. журн., 2, 65-70.
Волошина, Т.В. (2018). Використання гібридного хмаро орієнтованого навчального середовища для формування самоосвітньої компетентності (Автореферат кандидатської дисертації). Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. Україна, Київ.
Глазунова, О.Г. & Якобчук, О.В. (2014). Проектування архітектури хмарно орієнтованого інформаційно-освітнього середовища для підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Інформаційні технології та засоби навчання, 6 (44), 141-156. Retrieved from https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1133
Загальнонаціональний карантин продовжено до 24 квітня – рішення Уряду. (2020). Міністерство освіти і науки України. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/news/zagalnonacionalnij-karantin-prodovzheno-do-24-kvitnya-rishennya-uryadu
Кисельова, О. (2011). Формування компетентності самоосвіти у майбутніх педагогів в умовах інформаційно-навчального середовища (Автореферат кандидатської дисертації). Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди. Україна, Харків.
Національна стратегія реформування системи охорони здоров'я на період 2015-2020 років (2014). Міністерство освіти і науки України. Retrieved from http://moz.gov.ua/uploads/0/691-strategiya.pdf (дата звернення 09.04.2020)
Національний медичний університет імені О.О. Богомольця. Retrieved from http://nmuofficial.com/ (дата звернення 09.04.2020).
Національний фармацевтичний університет (НФаУ). Retrieved from https://nuph.edu.ua/ (дата звернення 15.04.2020).
Ніженковська, І. В. & Головченко, О. І. (Eds.). (2019). Органічна хімія: Силабус навч. дисц. підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньої кваліфікації «Магістр фармації» спец. 226 «Фармація, промислова фармація». Київ: НМУ імені О.О. Богомольця.
Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19. (2020). Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zapobigannya-poshim110320rennyu-na-teritoriyi-ukrayini-koronavirusu-covid-19
Рахманов, В. О. (2016). Методичні засади підготовки студентів в умовах освітньо-інформаційного середовища технічного університету. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, IV (41), 86, 37-41.
Решнова, С.Ф. & Речицький, О.Н. (Eds.). (2002). Методичні рекомендації до самостійної роботи з органічної хімії для студентів спеціальностей 7.010103 ПМСО. Хімія і біологія, 7.010103 ПМСО. Біологія і хімія, 7.010103 ПМСО. Хімія (денної та екстернатної форм навчання). Херсон: ХДПУ.
Стрельцова, Н. Ю. (2013). Організація самостійної роботи студентів фармацевтичного факультету при вивченні органічної хімії. Педагогіка і психологія професійної освіти, 3. 162-170.
Тернопільський національний медичний університет імені І.Я. Горбачевського. Retrieved from https://www.tdmu.edu.ua/ (дата звернення 14.04.2020).
Чхало, О.М. (2019). Методика навчання аналітичної хімії студентів фармацевтичних спеціальностей з використанням інформаційних технологій (Кандидатська дисертації). Україна, Київ: НМУ імені О.О. Богомольця.
Bobrytska, V. (2017). Educational Portal Seen as a Key Сomponent of Informatisation of Contemporary Tertiary Education. The Modern Higher Education Review, 2. 130-137.