РЕАЛІЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЧНО ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ІНЖЕНЕРІВ У ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.15.14400Ключові слова:
організаційно-педагогічні, психологічні, соціально-економічні, особистісно-орієнтовані, навчально-методичні, реалізація технологічно-зорієнтованого підходу (навчання – інтерактивне, проблемне, контекстне, проектне)Анотація
Технологічно орієнтований підхід передбачає зосередження уваги викладацького складу на студента – його мотиви, цілі, структуру навчальної діяльності, результат. Обов’язковим є досягнення мети навчальних занять у структурі якісної роботи викладача, що можливе за умови визнання інтересів студента, рівня його знань і умінь, скерованості коригування освітнього процесу відповідно до розвитку особистості. Тобто спочатку відрефлексовується наявний рівень можливостей й знань студентів, на якому вибудовується новий рівень зростання. Причому реалізація методичних засобів (організація та прийоми, методи, форми, засоби вивчення навчального матеріалу) здійснюється з урахуванням здібностей, мотивів, потреб, а також стимулювання особистісної інтелектуальної активності без зайвого фіксування помилок, невдач, розвитку особистості студента, його пізнавальних процесів, діяльнісних характеристик. Викладачеві належить визначити номенклатуру навчальний дій, у ході реалізації якої вихованцями будуть засвоюватися алгоритми навчальної роботи, самостійно засвоюватися нові знання. У основній діяльності студента – навчальній, важливим вбачаємо розвиток інтелектуальних особливостей, забезпечення успішності учбової діяльності, соціально-психологічної адаптації та збереження психічного здоров’я. Показником сприятливого функціонального стану особистості є належна розумова працездатність, у процесі якої досягається позитивний емоційний стан. Технологічно орієнтований підхід процесуально-діяльнісної складової фахової підготовки майбутніх інженерів реалізується через структуру й зміст підготовки з урахуванням соціального замовлення, потреб ринку праці, вимог роботодавців відповідної галузі, українських та міжнародних стандартів. Вищі навчальні заклади орієнтовані на забезпечення індивідуального навчання з урахуванням максимального задоволення масового попиту в якісному викладанні знаньПосилання
Андрусь О. (2011). Сучасні аспекти професійної підготовки студентів у технічних університетах. Проблеми підготовки сучасного вчителя № 4 (Ч. 2).
Гнатюк С. (2014). Пріоритетні напрями підготовки в Україні фахівців з інформаційних технологій. Стратегічні пріоритети : науково-аналітичний щоквартальний збірник . Київ, № 4 (33), с.119-123.
Горбатюк Р. М. (2011). Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю ( Дис. доктора пед. наук). Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка. Тернопіль.
Волошко Л. Б. (2006). Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з фізичної реабілітації у процесі вивчення медикобіологічних дисциплін (Дис. кандидата пед. наук). Інституті вищої освіти Академії педагогічних наук України. Київ.
Кокарєва А. М. (2018). Особливості професійної підготовки майбутніх фахівців у системі інженерно-технічної освіти України. Взято з: http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/viewFile/ 13218/18270/
Кокарєва А. М. (2015). Методологічні засади професійної підготовки інженерів в технічних університетах. Взято з: http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/10202
Кокарєва А. М. (2016). Формування професійно значущих якостей майбутніх інженерів у процесі фахової підготовки в технічному університеті. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. Київ : Вид-во Нац. авіац. ун-ту „НАУ-друк”, вип. 2(9), 77-84.
Дуальна освіта. Міністерство освіти і науки України. Взято з: https://mon.gov.ua/ua/osvita/profesijno-tehnichna-osvita/dualna-osvita
EUR-ACE (EURopean ACcredited Engineer) Взято з. – Режим доступу : http://www.feani.org/EUR_ACE/EUR_ACE_Main_Page.htm