НОВИЙ КУРС З ЕКОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ТА КУЛЬТУРИ У ФОРМУВАННІ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Автор(и)

  • Т. Саєнко Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.13.13416

Ключові слова:

екологізація дисциплін, екологічна безпека, екологічна компетентність, екологічна культура, екологія космосу та авіації, неперервна екологічна освіта

Анотація

Вирішення екологічних проблем, що виникли через домінування у освіті збюрократизованого принципу людиноцентризму, відсутність системи неперервного, наскрізного екологічного виховання й навчання, потребує переорієнтації технологій освіти, що мають організувати випереджальний інноваційний рівень екологічного мислення, світогляду, етики, культури та сконцентрувати педагогічні зусилля на розвитку природних творчих паростків, які ґрунтуються на умотивованому, осмисленому знанні новітніх вітчизняних й іноземних джерел. Це забезпечить реальний поступ держави у брендовому світовому форматі, зокрема у авіаційній та космічній галузях.

На сьогодні нагальною є потреба у оволодінні знаннями про Всесвіт, простір, що межує з біосферою, космічну діяльність людства, яке знову повторює помилки освоєння Природи на планеті. Пропонований курс розширює рамки екологічної освіти, що покликана формувати не лише екологічну компетентність майбутніх фахівців, діючих менеджерів, керівників усіх рівнів, населення, а й розвивати стратегічну компететність задля продовження життя біосфери нашої планети.

Для підвищення рівня вмотивованості студентів, формування екологічної компетентності майбутніх екологів, випускників Національного авіаційного університету, та слухачів напряму “Післядипломна освіта” пропонується курс “Екологічна безпека біосфери Землі і Космосу”, розрахований на чотири модулі: 1 - Еволюція космізму; 2 - Вплив космічної діяльності на біосферу Землі; 3 - Екологічна безпека Космосу; 4 - Основні напрямки екологічної політики у сфері космічної діяльності

Посилання

Бойченко С. В., Саєнко Т. В. Екологічна освіта - основа сталого розвитку суспільства. Проблеми і перспективи вищої школи: Монографія. – К.: Університет “Україна”, 2013. – 502 с.

Гумилев Л. Н. Этногенез и биосфера Земли. – М.: Айрис-пресс, 2007. – 560 с.

Козлакова Г. О., Саєнко Т. В. Реалізація концепції післядипломної екологічної освіти в умовах створення нових освітніх програм / Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky / Volume 6, No 3 / 2018. – P. 76-80. ISSN 1338 - 9432.

Машков О. А, Фролов В. Ф. Основные направления деятельности стран, участников космической деятельности, по исключению засорения околоземного космического пространства / Сборник тезисов докладов IV Межд. конф. «Космические технологии: настоящее и будущее» / Днепропетровск, апрель 2013, С. 41.

Мовчан Я. І., Рибалова О. В., Гулевець Д. В. Оцінка екологічного ризику погіршення сучасного стану урбанізованих територій / Восточно-Европейский журнал передовых технологий / т. 3, № 11, 2013. – С.37-41.

Пригожин И., Николис Г. Познание сложного. Введение. (Синергетика от прошлого к будущему). Пер. с англ. / Г.Г. Малинецкого. Изд. 3-е, доп. – М.: Из-во ЛКИ, 2008. – 352 с.

Фролов В. Ф. Екологічна безпека біосфери Землі і Космосу. Монографія. - К.: Інтерсервіс, 2015. – 220 с.

Downloads

Номер

Розділ

Статті