НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ФІЛОЛОГІЯ» ЯК МОЛОДИХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.13.13415Ключові слова:
компетенції вчителя іноземної мови, методика викладання іноземних мов, молоді вчителі, нова українська школаАнотація
Стаття присвячена сучасним підходам до навчання студентів за спеціальністю «Філологія» як молодих учителів іноземної мови. Зазначено, що актуальність проблеми посилюється потребами освітньої практики, задачами, сформульованими на державному рівні, вимогами учнів і їхніх батьків до рівня сформованості іншомовної комунікативної компетентності як підґрунтя конкурентоспроможності особистості на світовому ринку праці. Підкреслено провідну роль учителя школи. Оскільки період навчання професії триває від 16 до 25 років, то студенти, навчаючись в університеті, набувають компетенції майбутньої професійної діяльності. Завершення вузу молодою людиною означає набуття професії і статусу фахівця. У статті проаналізовано, які навчальні курси за названою спеціальністю є ресурсом навчання студентів як молодих учителів, висвітлено значущість навчальної дисципліни «Методика викладання іноземних мов». Зазначено, що до методичної підготовки вчителів іноземної мови активно долучилися громадські організації, освітні фонди, Британська рада тощо, які пропонують і студентам, і педагогам інноваційні методики навчання іноземної мови, що ґрунтуються на загальних цінностях освіти, передбачають взаємодію тих, хто вчить і тих, хто навчається. Наведено результати дослідження окремих професійних потреб молодих учителів іноземної мови, серед яких домінує – підвищення методичних знань і вмінь. Показано, що не змінюючи кількості годин, відведених на курс «Методика викладання іноземних мов», не корегуючи принципово формулювання тем у робочих програмах цього навчального курсу, важливо осучаснити зміст і методику проведення занять, що й сприятиме формуванню методичної мобільності та комплексу професійних знань студентів як молодих учителів Нової української школи. Як затребуваний перспективний напрям подальшого наукового пошуку визначено дослідження й розроблення сучасних ефективних методів і прийомів на заняттях з курсу «Методика викладання іноземних мов» для студентів університетівПосилання
Анісімова, А., Кошова, Л. (2010). Сучасні аспекти методики викладання англійської мови. Теорія і практика. ДНУ, Донецьк.
Морська, Л. (2008). Теоретико-методичні основи підготовки майбутніх учителів іноземних мов до використання інформаційних технологій у професійній діяльності (автореф. дис. доктора пед. наук). Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль.
Нова українська школа (2018). Взято з https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola
Про те, чого навчатимуть вчителів (2018). Взято з https://osvitoria.media/experience/yak-prohodytymut-obovyazkovi-kursy-dlya-vchyteliv-anglijskoyi-nush
Самойлюкевич, І. (Ред.) (2008). Професійно-методична підготовка майбутнього вчителя іноземної мови у вищому навчальному закладі: навчально-методичний посібник. Вид-во Житомирського державного університету ім. Івана Франка, Житомир.
Профіль майбутнього вчителя англійської мови. (2017). Взято з http://www.britishcouncil.org.ua/year-of-english/updates/blog/Training-Begins-for-New-Generation-School-Teachers
Рудіна, М. (2011). Педагогічні умови підвищення професіоналізму молодого вчителя іноземної мови (автореф. дис. канд. пед. наук). Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, Луганськ.
Чарнецкі, К. (1999). Психологія професійного розвитку особистості (автореф. дис. доктора психол. наук). Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ.
Crowl, T.K., Kaminsky, S., Podell, D.M. (1997). Educational Psychology. Windows on Teaching. Chicago: Brown & Bench mark publishers.
Crawford, L.W. (1993). Language and literacy learning in multicultural classrooms. Boston: Allyn & Bacon.
Як навчати вчителів іноземних мов. (2018). Взято з http://nus.org.ua/articles/yak-navchatymut-vchyteliv-inozemnyh-mov-yaki-vykladatymut-u-pershyh-klasah/
Курси ЕДЕРА. (2018). Взято з https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:MON-EDERA-OSVITORIA+ST101+st101/about
Неможливо навчити майбутнього вчителя. (2017). Взято з https://mon.gov.ua/ua/news/usi-novivni-novini-2017-10-12-liliya-grinevich-nemozhlivo-navchiti-majbutnogo-vchitelya
Як проходитимуть обов’язкові курси для вчителів. (2018). Взято з https://osvitoria.media/experience/yak-prohodytymut-obovyazkovi-kursy-dlya-vchyteliv-anglijskoyi-nush