ОПТИМІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ У ПРОПЕДЕВТИЧНОМУ НАВЧАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ІНОЗЕМНИХ СЛУХАЧІВ

Автор(и)

  • О. Павленко

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.13.13407

Ключові слова:

іноземні слухачі, особистісне спілкування, педагогічне спілкування, пропедевтичне навчання

Анотація

Дослідження присвячено теоретичному обґрунтуванню необхідності оптимізації педагогічного спілкування у процесі пропедевтичного навчання української мови іноземних слухачів закладів вищої освіти (ЗВО) та розкриттю методики практичної реалізації оптимального педагогічного спілкування як однієї з педагогічних умов покращення мовленнєвої підготовки іноземних слухачів на етапі довишівського навчання. У пропедевтичному навчанні української мови іноземних слухачів чільне місце посідає вироблення ефективного стилю педагогічного спілкування, що пронизує весь освітній процес, покликаний полегшувати адаптацію слухачів, створювати адекватний емоційний та психологічний клімат у процесі навчання, забезпечити ефективне засвоєння мовленнєвих умінь та навичок іноземних слухачів.

Осмислення гуманістично зорієнтованої парадигми розвитку вищої школи вимагає докорінних змін в організації пропедевтичного навчання української мови іноземних слухачів ЗВО. Зважаючи на особливість педагогічного спілкування цього етапу навчання, яка полягає у тому, що педагогічне спілкування є не лише засобом міжкультурної взаємодії, але й засобом пропедевтичного навчання, слід оптимізувати педагогічне спілкування.

Основною умовою підвищення ефективності пропедевтичного навчання української мови іноземних слухачів є оптимальне педагогічне спілкування. У статті схарактеризовано специфічні особливості педагогічного спілкування у процесі пропедевтичного навчання української мови іноземних слухачів, виокремлено чинники, які треба враховувати при побудові педагогічного спілкування, окреслено шляхи оптимізації педагогічного спілкування на цьому етапі мовної підготовки іноземних споживачів освітніх послуг.

Посилання

Азимов Э. Г., & Щукин А. Н. (2009). Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). Москва: Издательство ИКАР.

Бех І. Д. (2003). Виховання особистості: особистісно орієнтований підхід. Книга перша. Київ: Либідь.

Зязюн І. А., Крамущенко Л.В., & Кривонос І. Ф. (2008). Педагогічна майстерність. Київ: СПД Богданова А.М.

Леонтьев А. А. (1996). Педагогическое общение. М. К. Кабардова (Ред.). (2-е изд., перераб. и доп). Москва: Нальчик.

Пассов Е. И., & Кузовлева Н. Е. (2010) Основы коммуникативной теории и технологии иноязычного образования: методическое пособие для преподавателей русского языка как иностранного. Москва: Русский язык. Курсы.

Щербина Д. В. (2012). Невербальна культура педагога: методичні рекомендації до проведення лабораторних занять з курсу «Основи педагогічної творчості та майстерності». Київ: НПУ імені М.П.Драгоманова.

Downloads

Номер

Розділ

Статті