ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ОСВІТИ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ НАВИЧОК
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.9.12416Ключові слова:
економічна освіта, фундаменталізація економічної освіти, зарубіжний досвід, формування підприємницьких навичок, бізнес-освітаАнотація
Статтю присвячено педагогічному аналізу зарубіжного досвіду формування підприємницьких навичок у студентів вищих економічних навчальних закладах з огляду на можливість впровадження його елементів у процес фундаменталізації національної вищої економічної освіти. У статті звернуто увагу на найефективніші освітні системи, що пропонують економічну професійну підготовку, які діють у Австрії, Німеччині, Франції, Італія, Великій Британії, країнах Скандинавії, і безумовно, США та Канаді. Водночас, зазначено, що цікавим для наслідування й показовими в контексті збереження національного менталітету й вікових культурних традицій є системи професійної освіти країн Сходу – Японії, Китаю та В’єтнаму. Базуючись на даних емпіричного дослідження було виявлено, що сучасна європейська вища школа поступово переходить до такої освітньої моделі, за якої всі відповідні завдання й навчальні компоненти інтегруються в «трикутнику знань» з елементами системи «освіта–дослідження–інновації», тимчасом як країни Сходу, адаптуючи провідні європейські та американські моделі як вищої освіти загалом, так і бізнес-освіти зокрема, враховують вікові суспільні традиції і демонструють приклад оптимальної системи формування професійного саморозвитку майбутнього фахівця-економіста.
Посилання
Евенко Л. И. Модели бизнес-образования в западных странах / Л. И. Евенко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.management.com.ua/be/be031.html
Зязюн І. А. Педагогічна майстерність : монографія / І. А. Зязюн. – К. : Вища школа, 2004. – 422 с.
Євтушевський В. Економічна освіта у вищій школі: здобутки та проблеми формування / В. Євтушевський // Вища освіта України. – 2002. – № 2. – С. 86 – 90.
Казанцев С. Я. Дидактические основы фундаментализации обучения в системе высшего образования : [монография] / С. Я. Казанцев. – Казань : изд-во Казанс. гос. ун-та, 2000. – 138 с.
Матукова Г. І. Теоретико-методологічні засади розвитку підприємницької компетентності у майбутніх фахівців економічного профілю : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Г. І. Матукова, 2014 р.
Zimmerman J. L. Can American business schools survive? / J. L. Zimmerman // The Bradley Policy Research Center Working Paper. – 2001. – 5 September [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://papers.ssrn.com/abstract=283112.
Chew B. Blending Liberal Arts and Business Education / B. Chew, C.McInnis-Bowers // Liberal Education. – 2004. – Winter [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://goo.gl/2ZXX2h