SOME PROBLEMS OF COMPETENCE APPROACH TO TEACHING DISCIPLINE HUMANITIES IN HIGHER TECHNICAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Authors

  • І.В. Ковалинська

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.1.3575

Abstract

 The article defines some problems concerning the implementation of competence approach to teaching. The author touches upon several problems: a) vague terminology, b) non-defined number of competences. The author focuses on the system of competences (according to different sources) and proposes her own scheme of competences.

References

Актуальні проблеми виховання студентів, формування їх як особистостей у вищих закладах освіти: Матеріали Міжнародної наук.-практ. конфер., 9-10 жовтня 2002р. Київ / Відп. за вип. В.Л. Павлов, М.В. Шишов.- К.:НУХТ, 2002.-130с.

Баханов К.О. Інноваційні системи, технології та моделі навчання історії в школі.- Запоріжжя: Просвіта, 2000.- 160с.

Болюбаш Я.Я. Організація навчального процесу у вищому закладі освіти: Навч. посіб. для слухачів закладів підвищення кваліфікації системи вищої освіти.- К.: ВВП «Компас», 1997.- 63с.

Гіптерс З.В. Педагогіка вищої школи. Навчальний посібник.-К.: УБС НБУ, 2007.-149с.

Закон України «Про вищу освіту». Науковопрактичний коментар. За заг. ред. Кременя В.Г.- К., 2002.

Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід: Метод. посіб. Авт.-уклад.: О.Пометун, Л. Пироженко. - К.: А.П.Н., 2002.-136с.

Матвієнко П.І. Орієнтир на освітні технології // Педагогічні технології: Досвід . Практика: Довідник.-Полтава: ПОІПОППО, 1999.-12с.

Johnson D. W., Johnson R.T., Holubec E. I. Cooperation in the Classroom (6th edition)- Edina, M.N. Interaction Book Company, 1993.

Published

2013-02-27

Issue

Section

Статті