USE FEATURES OF STUDENTS REPRESENTATIVE FOR SUCCESSFUL ASSIMILATION OF INFORMATION
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.1.3549Abstract
It is necessary for teacher to use of the «individual approach» for best learning of information which state during lecture for students. This approach involves the knowledge of representative system of pupils and information transfer taking into account of their basic system of perception, which gives a chance to increase the efficiency of process of training.References
Гафарова А.К. О выявлении образно – логической единицы в мыслительной деятельности учащихся на уроках геометрии // Межвузовский сборник научных трудов. – С.- Петербург, Мурманск, 2004
Гриндер М. Исправление школьного конвейера, или НЛП в педагогике. М., 2001
Дилтс Р. Изменение убеждений с помощью НЛП. – М.: Независимая фирма «Класс», 1997. – 238 с.
Ермолаева М.В.Психология развития: Методическое пособие для студентов заочной и дистанционной формы обучения. М. – 2003
Кочарян Г.С. Терапевтические техники нейрон-лингвинистического программирования (НЛП). – К.: НИКА-Центр, 2002. – 112 с.
Коджаспирова Г.М., Петоров К.В. Технические средства обучения и методика их исполь-зования. – М., 2001.
Малашкина М.М. Популярная история психологии. – М.: Вече, 2002. – 480 с.
Монина Г.Б., Лютова – Робертс Е.К. Коммуникативный тренинг (педагоги, психологи, родители). – СПб.: Издательство «Речь», 2005. – 224 с.
О’Коннор Дж., Сеймор Дж. Введение в НЛП. Челябинск: Версия, 1997