Electronic textbook use in the information–educational environment
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.5.10165Keywords:
informatization, information–educational environment, electronic textbook, computer–aided teachingAbstract
The article is devoted to the urgent problem of the electronic textbook using as an effective apparatus in the information–educational environment. The experience of electronic textbook applying has been analysed in the article, the definition of the electronic textbook has been given and its structure and role in the educational process have also been described in the article. The stages of developing an electronic textbook have been considered in details. The reasons for introducing an electronic textbook for students of different forms of education to the modern educational system have been disclosedReferences
Беспалько В. П. Образование и обучение с участием компьютера (педагогика третьего тысячелетия) / В. П. Беспалько. – М. : Изд-во НПО «Модэк», 2002. – 310 с.
Литвиненко О. В. Дидактичні аспекти використання електронного підручника / О. В. Литвиненко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://timso.koippo.kr.ua/blogs/index.php/ Internet-konferencia/title-33.
Моисеева М. В. Интернет-обучение: технологии педагогического дизайна / М. В. Моисеева, Е. С. Полат, М. Ю.Бухаркина, М. И. Нежурина; под ред. к.п.н. М. В. Моисеевой. – М. : Издательский дом «Камерон», 2004. – 216 с.
Українська мова (за професійним спрямуванням): методичні вказівки та завдання для студентів напряму підготовки 6.140102 «Побутове обслуговування»/ упор. Л. П. Богославець. – К. : КНУТД, 2013. – 87 с.