ESSAY: DIDACTIC ASPECTS OF ORGANIZATION OF EFFECTIVE INDIVIDUAL EDUCATIONAL WORK OF STUDENTS

Authors

  • О. В. Добротвор кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.4.10135

Keywords:

individual work, essay, teacher interaction, didactic principles, individual educational trajectory, student-centered approach, information, scientific discourse, communication, competence, module

Abstract

The problems of organization and control of effective individual work of students due to European requirements of fixation of laboriousness of learning activities were considered. On the example of one of the most common in practice of higher educational establishments kinds of individual work - writing an essay - didactic foundations of achievement of learning outcomes in a specific academic hour are represented

References

Зорина Г. И. Организация самостоятельной работы студентов по дисциплине «Физическая химия» / Зорина Г. И., Курунина Г. М., Бутов Г. М. // Современные наукоёмкие технологии. – 2010. – № 7. – стр. 15-18.

Пидкасистый П. И. Навыки самообразования - важнейшая цель обучения / Пидкасистый П. И. , Пасекутов А. Е. // Вестник высшей школы. – 1987. – № 4. – С. 31 - 34.

Педагогика профессионального образования: [учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений] / Белозерцев Е. П., Гонеев А. Д., Пашков А. Г. и др. [под ред. В. А. Сластенина]. – М.: Издательский центр «Академия», 2004. – 368 с.

Рябцовский Г. В. Методические рекомендации по подготовке и оформлению письменных работ учебно-методическое пособие для студентов всех форм обучения [Електронний ресурс] / Рябцовский Г. В.: стаття. – 2011. – Режим доступу:

http://dop.uchebalegko.ru/docs/index-43338.html?page=3

Казанская Л. П. К вопросу о модульно-компетентностном подходе в высшей школе: традиции и современность / Казанская Л. П., Каменская О. Г., Лелявская М. Г. // VІ Междунар. Севастоп. Кирилло-Мефодиев. чтения: сб. науч. тр. – Севастополь, 2012. – С. 577–586. – Библиогр.: с. 586 (9 назв.).

Кучерявий А. О. Основи самостійної навчальної діяльності: навч. посіб. / А. О. Куче-рявий, М. В. Балко. – Донецьк: ДЮІ ЛДУВС ім. Е. О. Дідоренка, 2010. – 200 с. – С. 110-111.

Педагогіка вищої школи: Підручник / Чернілевський Д. В., Гамрецький І. С., Зарічанський О. А.; За ред. Д. В. Чернілевського. – Вінниця: АМСКП, Глобус-Прес, 2010. – 408 с.

Сазонов Б. Академические часы, зачетные единицы и модели учебной нагрузки / Сазо-нов Б. // Высшее образование в России. – 2008. – № 11. – С. 3–20.

Одинцова В. М. Особливості організації самостійної роботи студентів за кредитно-модульною системою при вивченні фармакогнозії [Електронний ресурс] / В. М. Одинцова, О. М. Денисенко // Запорожский медицинский журнал. – 2012. – №2 (71). – [Електронний ресурс]: стаття. – 13.02.2012. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/.../odinzova.pdf‎

Жигірь В. І. Управління самостійною роботою студентів ВНЗ у процесі професійної підготовки[Електронний ресурс]: стаття – 2010. – Режим доступу:

http://vuzlib.com/content/view/177/84/

Гнатюк Н. Професійноспрямована інформаційна діяльність студента в Інтернет-середовищі // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. за матеріалами Міжнар. наук.-практ. конф., 17-19 травня 2010 р., Вінниця. – Вип. 25 / [ред. кол.: І. А. Зязюн (голова) та ін. ] – К.:Вінниця, 2010. – С. 244-249.

Issue

Section

Статті