КОМУНІКАТИВНИЙ ПРОСТІР ОСВІТИ В ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.41.19862

Ключові слова:

антропологічний вимір комунікативних процесів, цифрова освіта, інформаційне суспільство, комунікативний простір освіти

Анотація

Анотація. У статті актуалізується антропологічна проблематика комунікативного простору освіти в умовах
інформаційного суспільства. Зокрема, акцентується увага на особливій значущості збереження міжособистісних
комунікацій у закладах освіти як простору для реалізації соціальних потреб людини в процесі формування
особистості. Показано, що інформатизація охопила всі сфери буття суспільства, суттєво вплинувши на
комунікаційні процеси, які тепер значною мірою залежать від Інтернету та інформаційно-комунікаційних технологій
(ІКТ). Водночас показано, що інформаційне суспільство має зворотній вплив на соціальні функції людини,
знеособлюючи спілкування та спричиняючи погіршення соціальних, або м’яких навичок здобувачів вищої освіти. У
свою чергу, це потребує нового осмислення змін біосоціальної природи людини.

Посилання

Aшиток Н. І. Сучасна освіта у контексті

міжцивілізаційних взаємин. Вісник Національного авіаційного

університету. Серія: Філософія. Культурологія. Збірник

наукових праць. Вип. 2. К. : НАУ, 2022. С. 83-86.

Buckminster Fuller, R. Critical Path. St. Martin’s Griffin, New

York (1982).

Ченбай Н. А. Специфіка спілкування і комунікації в

освітній сфері технологічного суспільства (соціально-

філософський аналіз). Вісник Національного авіаційного

університету. Серія: Філософія. Культурологія. Збірник

наукових праць. Вип. 1 (39). К. : НАУ, 2024. С. 91-94. DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.39.18464

Gudmanian A., Drotianko L., Sydorenko S., Ordenov S.,

Chenbai N. Diversification of Higher Educational Institutions as a

Factor of Sustainable Development of Education. E3S Web

Conferences. vol. 208, 09039 (2020). DOI:

https://doi.org/10.1051/e3sconf/202020809039

Головня Ю. І., Добростан, O. В., Ірха, A. В. Вплив

цифровізації на викладання у вищих навчальних закладах

України: огляд ключових проблем та шляхи їх подолання.

Академічні візії, № 19 (2023) DOI: http://dx.doi.org/

5281/zenodo.7954515

Орденов С. С. Архаїзація глобалізованного соціуму в

інформаційну добу. Вісник Національного авіаційного

університету. Серія: Філософія. Культурологія. Збірник

наукових праць. Вип. 2 (28). К.: НАУ, 2018. 54–64 с. DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.28.13373.

Паршина О. А., Паршина М. Ю., Ярмоленко Л. І., Чумак Т.

В. Вплив конфліктів на стан міжнародної безпеки та шляхи

врегулювання геополітичної напруженості. European Vector of

Economic Development, № 1 (36), 2024. doi:10.32342/2074-

-2024-1-36-6

Скиба О. П. Мова наукових комунікацій в інформаційному

суспільстві: соціально-філософський аспект. Вісник

Національного авіаційного університету. Серія: Філософія.

Культурологія. Збірник наукових праць. Вип. 2 (38). К.: НАУ,

С. 43-48.

Сухова Н. М. Роль трансформації мови комунікації в освіті

людини цифрової ери. Вісник Національного авіаційного

університету. Серія: Філософія. Культурологія. Збірник

наукових праць. Вип. 2 (38). К.: НАУ, 2023. С. 100-105.

Воронкова В.Г., Нікітенко В., Васильчук Г.М., Каганов Ю.О.,

Метеленко Н. Г. Діджиталізація комунікативного простору та

комунікатиивної особистості: трансформація суспільства,

економіки, людини. Humanities studies: Collection of Scientific

Papers. Zaporizhzhia: Publishing house “Helvetica”, 2024. № 19

(96). C. 19-32. DOI: https://doi.org/10.32782/hst-2024-19-96-02.

Downloads

Опубліковано

2025-06-24