ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТИ: ДОЛЯ ФІЛОСОФІЇ ЯК ДИСЦИПЛІНИ ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.41.19852

Ключові слова:

віртуальний простір, інформаційні технології, освіта, освітні технології, особистість, humen-dizain, технонаука, цифрове суспільство, цифрова компетентність, штучний інтелект

Анотація

У статті досліджується проблема цифрової трансформації освіти та ролі філософії у підготовці молоді у вищих навчальних закладах. Показано особливості формування відповідної освітньої парадигми та нових форм комунікації під час адаптації до нових умовах існування людства. Наголошено на тому, що особливе місце в формуванні світогляду та креативного мислення людини ХХІ століття належить освіті як основному чиннику не тільки передачі, а й адаптування наукового знання наступному поколінню. Зазначено, що різноманітні потреби сучасної людини сформували «екологію освітнього попиту», що спонукає до змін на рівні вищої освіти. При цьому ігнорується факт розбіжності принципів досягнення мети в таких галузях як економіка та освіта. Виявлено, що споживацькі цінності сучасної людини, її нездатність повноцінно проживати в інформаційному суспільстві, можуть призвести до самознищення людства через різні форми війн та техногенних і природних катастроф. Зменшення годин у навчальних планах вищих навчальних закладів щодо вивчення філософії, чи повне викорінення цієї дисципліни з навчального процесу, прискорить процеси самознищення людства. Адже саме завдяки філософії людина навчається мислити цілісно як відповідальна особистість, що сприяє новим комунікативним формам у соціумі та відповідальному ставленню до навколишнього середовища.

 

Downloads

Опубліковано

2025-06-24