СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК ЧИННИК ВПЛИВУ НА ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2307-9061.75.20235Ключові слова:
Інтернет, соціальні мережі, заклади вищої освіти, формування іміджу, засоби комунікаціїАнотація
Метою статті є аналіз впливу соціальних мереж на формування іміджу закладу вищої освіти. Методи дослідження: документальний аналіз, узагальнення правової інформації, інформації із сфери поширення соціальних мереж, а також практики використання соціальних мереж для формування позитивного іміджу закладу вищої освіти. Результати: соціальні мережі є найефективнішими засобами комунікації в Інтернеті, способом швидкого донесення та поширення інформації широкому колу осіб, характеризуються відносно низькою вартістю, спрямованістю на цільових відвідувачів. Як і будь-який постачальник товарів, робіт, послуг, заклад вищої освіти потребує для просування своїх освітніх послуг рекламної діяльності. Натомість традиційні канали комунікації та звичні способи залучення вступників до закладів вищої освіти за рахунок разових візитів до школи викладачів, днів відкритих дверей тощо останнім часом втрачають свою ефективність. Тому перспективним і корисним є формування позитивних іміджів закладів вищої освіти в соціальних мережах. Імідж – це уявлення, яке створює про себе організація у підсвідомості споживачів: про престижність бренду, про якість виробленої продукції або послуг в очах споживачів, партнерів, інвесторів та громадськості. Фактор орієнтації більшості молоді на соціальні мережі і фактор орієнтації залучення вступників до закладів вищої освіти саме на молодь ефективно збігаються задля досягнення цілей рекламної вступної кампанії. Обговорення: імідж – це о́браз відомої особи або речі, який створюється засобами масової інформації, літературою, уявою або самим індивідом. Оскільки такі о́брази найбільш природно передаються та поширюються в Інтернеті, такі о́брази-іміджі стають змістовною частиною соціальних мереж.
Посилання
Хатько А.В., Алєксєєва Г.М. Соціальні мережі як сучасний засіб залучення абітурієнтів до ВНЗ. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Сер.: Педагогічні науки. 2015. Вип. 1. С. 285-293.
Хатько А.В. Соціальні мережі як ефективний засіб популяризації хортингу – національного виду спорту України. Теорія і методика хортингу. 2014. Вип. 2. С. 183-191.
Переваги соціальних мереж для малого бізнесу. WebBook. 15.11.2023. URL: https://webbookstudio.com/ua/articles/the-benefits-of-social-media-for-small-businesses/ (дата звернення: 30.06.2025).
Батичко Г.І., Велієва О.Р. Соціальні мережі як чинник формування позитивного іміджу та простір позиціонування університету на ринку освітянських послуг. Вісник Маріупольського державного університету. Серія: філософія, культурологія, соціологія. 2012. Вип. 3. С. 17-25.
Барна Н.В. Іміджелогія: навч. посіб. для дистанційного навчання / за наук. ред. В.М. Бебика. Київ: Університет «Україна», 2008. 217 с.
Почепцов Г. Комунікативні технології двадцятого століття. Київ: Ваклер, 1999. 352 с.
Rating Up. Формування позитивного іміджу в Інтернеті. URL: https://ratingup.pro/articles/polozhitelnyy-imidzh (дата звернення: 30.06.2025).
Федоренко О. Соціальні мережі як інструмент популяризації Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського. Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В.І. Вернадського. 2013. Вип. 36. С. 237-241.
Дідик Л.А. Інтернет-комунікації vs соціальні мережі: причини «popularization». Міжнародний науковий форум: соціологія, психологія, педагогіка, менеджмент. 2013. Вип. 14. С. 84-93.
Berger A. Media and Communication Research Methods. London. 2000.
Buckalew J., Wulfemeyer T. Mass Media in the New Millennium: Structures, Functions, Issues and Ethics. USA. 2005.
Вальковський Б. Як соціальні мережі впливають на суспільство та бізнес. IN PROJECT. 02.10.2023. URL: https://inproject. org/en/vplyv-soczialnuh-merezh-na-suspilstvo-i-biznes/ (дата звернення: 30.06.2025).
Почепцов Г. Інформаційні війни. Новий інструмент політики. Алгоритм. 2015. 256 с. URL: http://loveread.ec/read_book.php? id=46396&p=1 (дата звернення: 30.06.2025).
Снопок О. Telegram, YouTube чи TikTok: звідки українці дізнаються новини. Українська правда. 26.07.2024. URL: https://www.pravda. com.ua/ columns/2024/07/26/7467557/ (дата звернення: 30.06.2025).
Андрущак І. Яка соціальна мережа найкраще підійде для просування вашого бізнесу? [M]SYSTEM. 21.08.2020. URL: https://msystem.ua/ua/jaka-socialna-merezha-najkrashhe-pidijde-dlja-prosuvannja-vashogo-biznesu/ (дата звернення: 30.06.2025).
Крижний А. Держслужбовцям і військовим заборонили використання Telegram на службі. Економічна правда. 20.09.2024. URL: https://epravda.com.ua/news/2024/09/20/719593/ (дата звернення: 30.06.2025).
У КНУ ім. Шевченка та НАУ викладачам заборонили користуватися Telegram. БУКВИ. 05.11.2024. URL: https://bukvy.org/u-knu-im-shevchenka-ta-nau-vykladacham-zaboronyly-korystuvatysya-telegram/ (дата звернення: 30.06.2025).
Безпека мобільних пристроїв: наук.-практ. посіб. / упоряд.: М.Г. Вербенський, В.О. Криволапчук, Д.В. Смерницький та ін. Київ: «Видавництво Людмила», 2023. 100 с.
References
Khatko A.V., Alieksieieva H.M. Sotsialni merezhi yak suchasnyi zasib zaluchennia abituriientiv do VNZ. Naukovi zapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Ser.: Pedahohichni nauky. 2015. Vyp. 1. S. 285-293.
Khatko A.V. Sotsialni merezhi yak efektyvnyi zasib populiaryzatsii khortynhu – natsionalnoho vydu sportu Ukrainy. Teoriia i metodyka khortynhu. 2014. Vyp. 2. S. 183-191.
Perevahy sotsialnykh merezh dlia maloho biznesu. WebBook. 15.11.2023. URL: https://webbookstudio.com/ua/articles/the-benefits-of-social-media-for-small-businesses/ (date of application – 06/30/2025).
Batychko H.I., Veliieva O.R. Sotsialni merezhi yak chynnyk formuvannia pozytyvnoho imidzhu ta prostir pozytsionuvannia universytetu na rynku osvitianskykh posluh. Visnyk Mariupolskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: filosofiia, kulturolohiia, sotsiolohiia. 2012. Vyp. 3. S. 17-25.
Barna N.V. Imidzhelohiia: navch. posib. dlia dystantsiinoho navchannia / za nauk. red. V.M. Bebyka. Kyiv: Universytet «Ukraina», 2008. 217 s.
Pocheptsov G. Komunikatyvni tekhnolohii dvadtsyatoho stolittia. Kyiv: Vakler, 1999. 352 s.
Rating Up. Formuvannya pozytyvnoho im-idzhu v Interneti. URL: https://ratingup.pro/ articles/polozhitelnyy-imidzh (date of application – 06/30/2025).
Fedorenko O. Sotsialni merezhi yak instrument populiaryzatsii Natsionalnoi biblioteky Ukrainy imeni V.I. Vernadskoho. Naukovi pratsi Natsionalnoi biblioteky Ukrainy im. V.I. Vernadskoho. 2013. Vyp. 36. S. 237-241.
Didyk L.A. Internet-komunikatsii vs sotsialni merezhi: prychyny «popularization». Mizhnarodnyi naukovyi forum: sotsiolohiia, psykholohiia, pedahohika, menedzhment. 2013. Vyp. 14. S. 84-93.
Berger A. Media and Communication Research Methods. London. 2000.
Buckalew J., Wulfemeyer T. Mass Media in the New Millennium: Structures, Functions, Issues and Ethics. USA. 2005.
Valkovskyi B. Yak sotsialni merezhi vplyvaiut na suspilstvo ta biznes. IN PROJECT. 02.10.2023. URL: https://inproject.org/en/vplyv-soczialnuh-merezh-na-suspilstvo-i-biznes/ (date of application – 06/30/2025).
Pocheptsov G. Informatsiyni viyny. Novyy instrument polityky. Alhorytm. 2015. 256 s. URL: http://loveread.ec/read_book.php?id=46396&p=1 (date of application – 06/30/2025).
Snopok O. Telegram, YouTube chy TikTok: zvidky ukraintsi diznaiutsia novyny. Ukrainska pravda. 26.07.2024. URL: https://www.pravda. com.ua/columns/ 2024/07/26/7467557/ (date of application – 06/30/2025).
Andrushchak I. Yaka sotsialna merezha naikrashche pidiide dlia prosuvannia vashoho biznesu? [M]SYSTEM. 21.08.2020. URL: https://msystem.ua/ua/jaka-socialna-merezha-najkrashhe-pidijde-dlja-prosuvannja-vashogo-biznesu/ (date of application – 06/30/2025).
Kryzhnyi A. Derzhsluzhbovtsiam i viiskovym zaboronyly vykorystannia Telegram na sluzhbi. Ekonomichna pravda. 20.09.2024. URL: https://epravda.com.ua/news/2024/09/20/719593/ (date of application – 06/30/2025).
U KNU im. Shevchenka ta NAU vykladacham zaboronyly korystuvatysia Telegram. BUKVY. 05.11.2024. URL: https://bukvy.org/u-knu-im-shevchenka-ta-nau-vykladacham-zaboronyly-korystuvatysya-telegram/ (date of application – 06/30/2025).
Bezpeka mobilnykh prystroiv: nauk.-prakt. posib. / uporiad.: M.H. Verbenskyi, V.O. Kryvolapchuk, D.V. Smernytskyi ta in. Kyiv: «Vydavnytstvo Liudmyla», 2023. 100 s.