ЗАКОНОДАВЧІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДОЗВОЛІВ У СФЕРІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ З ПОЗИЦІЙ ЇХ УДОСКОНАЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2307-9061.74.19894Ключові слова:
дозволи у сфері загальної середньої освіти, контроль, нагляд, моніторинг, дистанційне (директивне) управління закладами загальної середньої освіти, отримання дозволів у сфері загальної середньої освітиАнотація
Мета статті – визначити та обґрунтувати специфіку дозволів у сфері загальної середньої освіти, виявити шляхи удосконалення процедури їх отримання. Методи дослідження: використані загальнотеоретичні та аналітичні методи у поєднанні із системним і комплексним підходами. Результати: сформовано висновок, що процедура надання дозволів у сфері загальної середньої освіти в Україні концептуалізується за допомогою нормативно-правового регулювання. У той же час, обгрунтовано, що огляд виключно законодавчих підходів до стратегічного впорядкування процесів ліцензування та акредитації закладів загальної середньої освіти та освітніх програм, розроблених науково-педагогічним колективом на базі останніх, не дозволить скласти цілісної картини гіпотетичних та затребуваних змін дозвільної діяльності у зазначеній галузі. Ці висновки мають важливе значення для розробки шляхів удосконалення законодавчих характеристик дозволів у сфері загальної середньої освіти крізь призму відповідних актів законодавства. Обговорення: теоретико-методологічна основа вивчення процедури отримання дозволів у сфері загальної середньої освіти.
Посилання
Литвиненко Є. Адміністративно-правове регулювання у сфері надання освітніх послуг: поняття, сутність та значення. Держава та регіони. Серія: Право. 2020. № 4(70). С. 56-60.
Хомишин І. Адміністративно-правове регулювання освіти в Україні. Право і суспільство. 2018. № 4. С. 191-195.
Крушеніцький В. Державна освітня політика як обʼєкт адміністративно-правового регулювання. Наукові записки. Серія: Право. 2023. № 14. С. 134-138.
Легенький М. Адміністративно-правові засади формування та реалізації державної політики у сфері освіти: автореф. дис. … д-ра юрид. наук: спец. 12.00.07. Національний університет «Львівська політехніка». Львів, 2018. 43 с.
Литвиненко Є. Адміністративно-правове регулювання у сфері надання освітніх послуг: поняття, сутність та значення. Держава та регіони. Серія: Право. 2020. № 4(70). С. 56-60.
Романенко Є. Моделі комунікативної політики держави та інструментальне забезпечення взаємодії органів державної влади та громадськості. Науковий вісник «Демократичне врядування». 2014. Вип. 14. С. 9.
Про освіту: Закон України від 05 верес. 2017 р. № 2145-VIII (поточна ред. від 06.10.2024). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/2145-19#Text
References
Litvinenko E. Admіnіstrativno-pravove reguljuvannja u sferі nadannja osvіtnіh poslug: ponjattja, sutnіst ta znachennja. Derzhava ta regіony. Serіja: Pravo. 2020. № 4(70). S. 56-60.
Homishin І. Admіnіstrativno-pravove regu-ljuvannja osvіty v Ukrainі. Pravo і suspіlstvo. 2018. № 4. S. 191-195.
Krushenіtskij V. Derzhavna osvіtnja polіtika jak obyekt admіnіstrativno-pravovogo reguljuvannja. Naukovі zapysky. Serіja: Pravo. 2023. № 14. S. 134-138.
Legenkij M. Admіnіstrativno-pravovі zasadi formuvannja ta realіzatsіi derzhavnoi polіtiki u sferі osvіti: avtoref. dis. na zdob. nauk stupenja d.ju.n., spec. 12.00.07. Nacіonalnij unіversitet «Lvіvska polіtehnіka». Lvіv, 2018. 43 s.
Litvinenko E. Admіnіstrativno-pravove reguljuvannja u sferі nadannja osvіtnіh poslug: ponjattja, sutnіst ta znachennja. Derzhava ta regіony. Serіja: Pravo. 2020. № 4(70). S. 56-60.
Romanenko E. Modelі komunіkatyvnoi polіtyky derzhavy ta іnstrumentalne zabezpechennja vzaemodіi organіv derzhavnoi vlady ta gromadskostі. Naukovij vіsnyk «Demokratychne vrjaduvannja». 2014. Vyp. 14. S. 9.
Pro osvіtu: Zakon Ukrainy vіd 05.09.2017 r. № 2145-VIII (potochna red. vіd 06.10.2024). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text