ПРАВОВІ АСПЕКТИ РЕЄСТРАЦІЇ ЯК ЗАСОБУ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ У СФЕРІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ірина Жукова Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України https://orcid.org/0000-0003-4927-0610

DOI:

https://doi.org/10.18372/2307-9061.73.19429

Ключові слова:

реєстрація, засіб публічного адміністрування, сфера загальної середньої освіти, науково-педагогічні працівники, здобувачі освітніх послуг, надання юридичного дозволу

Анотація

Метою статті є дослідження правових аспектів реєстрації як засобу публічного адміністрування у сфері загальної середньої освіти шляхом формування ключових викликів, що постають перед державним процесом у збереженні відповідної якості освіти для здобувачів загальної середньої освіти. Результати: визначено, що в сучасних умовах процедура реєстрації у якості засобу публічного адміністрування у сфері загальної середньої освіти забезпечує прозорість, гласність та ефективність управлінських процесів у даній галузі. Доведено, що ключовим призначенням процедури реєстрації закладів загальної середньої освіти можна вважати контроль та нагляд за діяльністю закладів загальної середньої освіти, спрямування та координацію вітчизняної освітньої системи (включно зі сферою загальної середньої освіти як системним елементом освітнього простору) та гарантування надання якісних освітніх послуг у закладах загальної середньої освіти. Зазначено, що за допомогою процедури реєстрації як засобу публічного адміністрування у сфері загальної середньої освіти держава отримує змогу приймати ґрунтовні управлінські рішення щодо закладів загальної середньої освіти. При цьому, враховуються показники потенціалу науково-педагогічних працівників та освітньої політики, що провадить певний освітній заклад. Обґрунтовано, що приналежність процедури реєстрації до процесу надання юридичного дозволу на діяльність закладів освіти, а, також, до процесу перевірки компетенції здобувачів та надавачів освітніх послуг є свідченням комплексного характеру зазначеного процесу. Проаналізовано, що з правової (юридичної) точки зору, водночас, за таких умов залишається невизначеним контекст поєднання цілей для кожного із зазначених сегментів: загального (загальна середня освіта як нормативно-управлінський конструкт) та спеціального (надавачі та здобувачі освітніх послуг у галузі загальної середньої освіти). Обговорення: феномен процедури реєстрації як засобу публічного адміністрування у сфері загальної середньої освіти доцільно було б розглядати, насамперед, із позиції спрямування та координації за його допомогою інших, дотичних до даного процесу галузей, що є його складовими частинами (науково-педагогічні працівники, здобувачі освітніх послуг).

Біографія автора

Ірина Жукова, Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України

кандидат наук з державного управління, старший викладач кафедри публічного управління і проектного менеджменту

Посилання

Russo C.J. A Comparative Analysis of Systems of Education Law. Springer. 2024. 402 p. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-97-1052-2

Alqodsi E.M. et al. Legal Frameworks and Educational Strategies for Sustainable Develop-ment. IGI Global. 2023. 320 p. P. 120-122. DOI: https://doi.org/10.4018/979-8-3693-2987-0

Кузніченко О., Ільченко М. Конституційне право на освіту та його захисту в умовах Євроінтеграції. Південноукраїнський правничий часопис. 2023. № 1. С. 28-35. DOI: https://doi.org/10.32850/sulj.2023.1.5

Zirkel P.A. The Role of Law in Special Education. Exceptionality: A Special Education Journal. 2023. Vol. 31(4). P. 308-318. DOI: https://doi.org/10.1080/09362835.2023.2274350

Костюніна Ю. Особливості управління освітою в умовах воєнного стану. Ефективність державного управління. 2023. № 1(2). С. 42-46. DOI: https://doi.org/ 10.36930/507407

References

Russo C.J. A Comparative Analysis of Systems of Education Law. Springer. 2024. 402 p. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-97-1052-2

Alqodsi E.M. et al. Legal Frameworks and Educational Strategies for Sustainable Develop-ment. IGI Global. 2023. 320 p. P. 120-122. DOI: https://doi.org/10.4018/979-8-3693-2987-0

Kuznichenko O., Ilchenko M. Konstytutsiyne pravo na osvitu ta yoho zakhystu v umovakh Yevrointehratsiyi. Pivdennoukrayinskyi pravnychyi chasopys. 2023. № 1. S. 28-35. DOI: https://doi.org/10.32850/sulj.2023.1.5

Zirkel P.A. The Role of Law in Special Education. Exceptionality: A Special Education Journal. 2023. Vol. 31(4). P. 308-318. DOI: https://doi.org/10.1080/09362835.2023.2274350

Kostyunina Yu. Osoblyvosti upravlinnya osvitoyu v umovakh voyennoho stanu. Efektyvnist derzhavnoho upravlinnya. 2023. № 1(2). S. 42-46. DOI: https://doi.org/10.36930/507407

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Жукова, І. (2024). ПРАВОВІ АСПЕКТИ РЕЄСТРАЦІЇ ЯК ЗАСОБУ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ У СФЕРІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право», 4(73), 97–102. https://doi.org/10.18372/2307-9061.73.19429

Номер

Розділ

КОНСТИТУЦІЙНЕ ТА АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО