КОМЕРЦІЙНІ ПРАВА ЯК ОСНОВНА СКЛАДОВА ЛІБЕРАЛІЗАЦІЇ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ГАЛУЗІ ПОВІТРЯНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2307-9061.71.18805Ключові слова:
лібералізація, «свобода повітря», повітряні перевезення, комерційні права, авіапідприємстваАнотація
(продовження, початок статті у номері 1 за 2024 рік)
Метою статті є пошук шляхів вирішення проблем забезпечення комерційних прав авіаційних підприємств з позицій організаційно-правової та економічної складової діяльності підприємства, окреслення моделей забезпечення дотримання комерційних прав в діяльності авіаційних підприємств, розробка універсальної моделі забезпечення «свобод повітря» в діяльності авіаційних підприємств при перевезеннях вантажу. Методи дослідження: в основу наукової статті покладено наукові методи та принципи, властиві як загальній теорії права, так і науці міжнародного права з притаманними їй специфічними особливостями. Зокрема, використані порівняльно-правовий, логіко-юридичний та формально-юридичний методи дослідження. Результати: сформовано прикладні засади господарської діяльності авіаперевізників з позицій норм міжнародного повітряного права. Окреслено шляхи лібералізації доступу до ринку авіаперевезень та забезпечення економічної доцільності діяльності авіаперевізників. Проаналізовано міжнародні нормативні акти щодо проблем правового забезпечення «свободи повітря» з позиції повітряних перевезень. Стверджується наявність зв’язку між ступенем лібералізації та економічною ефективністю діяльності авіаційного підприємства. Обговорення: Чиказька конвенція та документи ІКАО встановлюють правила і процедури використання «свободи повітря» в комерційних авіаційних перевезеннях. Правове забезпечення комерційних прав на свободи перевезень авіаційним транспортом не обмежується нормами міжнародного права, а здійснюється також на рівні рішень компетентних органів держав та шляхом укладення двосторонніх чи регіональних угод. Склалася неоднозначна практика застосування норм ІКАО щодо комерційного використання повітряних перевезень за правилами «свободи повітря».
Посилання
ICAO. Doc. 9626. URL: https://www.icao. int/sustainability/Documents/ Doc9626_en.pdf.
ICAO. Doc. 7500. 1944. URL: https://cdn.www.gob.pe/uploads/document/file/423015/8._AcuerdoRelativoAlTransito DeLosS-erviciosAereos Internacionales_CHI7dic1944_ Doc7500.pdf.
Schubert Francis P. Creation of a single European sky: the shrinking concept of sovereignty. Annals of air and space law. 2000. vol. XXV. Р. 239-259.
Жмур Н.В. Правове регулювання коме-рційних прав у міжнародному повітряному праві. Юридичний вісник. 2016. № 1. С. 19-25.
AFCAC. recommendation S6-17, 1979.
ICAO. ECAC. Doc. 7977, annex 3, 1959.
ICAO. ECAC/int.S/17, annex 3, 1989.
LACAC. Res.A-33, 1978.
ICAO. Doc. 9587. URL: https://www. icao.int/Meetings/atconf6/Documents/Doc%209587_es.pdf #search=ICAO%2E%20Doc %2E%2095 87%2E.
ICAO. Doc. 9440. URL: https: //www.icao.int.
ICAO. Circular. 275. URL: https: //www.icao.int.
ICAO. Doc. 7695. URL: https: //www.icao.int.
References
ICAO. Doc. 9626. URL: https://www.icao.int/ sustainability/Documents/ Doc9626_en.pdf.
ICAO. Doc. 7500. 1944. URL: https://cdn.www.gob.pe/uploads/document/file/ 423015/8._AcuerdoRelativoAlTransitoDeLosServiciosAereosInternacionales_CHI7dic1944_Doc7500.pdf.
Schubert Francis P. Creation of a single European sky: the shrinking concept of sovereignty. Annals of air and space law. 2000. vol. XXV. R. 239-259.
Zhmur N.V. Pravove rehuliuvannia komertsiinykh prav u mizhnarodnomu povitrianomu pravi. Yurydychnyi visnyk. 2016. № 1. S. 19-25.
AFCAC. recommendation S6-17, 1979.
ICAO. ECAC. Doc. 7977, annex 3, 1959.
ICAO. ECAC/int.S/17, annex 3, 1989.
LACAC. Res.A-33, 1978.
ICAO. Doc. 9587. URL: https://www.icao.int/Meetings/atconf6/Documents/ Doc%209587_es.pdf#search=ICAO%2E%20Doc%2E%209587%2E.
ICAO. Doc. 9440. URL: https: //www.icao.int.
ICAO. Circular. 275. URL: https: //www.icao.int.
ICAO. Doc. 7695. URL: https: //www.icao.int.