ВПЛИВ ДІЯЛЬНОСТІ МІЖНАРОДНИХ ФІНАНСОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ НА РОЗВИТОК НАЦІОНАЛЬНИХ ПРАВОВИХ СИСТЕМ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2307-9061.64.16875Ключові слова:
міжнародні фінансові організації, правова традиція, глобалізація, правова система, правоАнотація
Мета: полягає в аналізі ролі впливу міжнародних фінансових організацій на правові системи різних країн, державну політику в різних сферах суспільного життя, дослідженні нормативно-правової бази країн, що регулює взаємовідносини при співробітництві з Міжнародними фінансовими організаціями. Методи дослідження: становить широкий спектр філософсько-світоглядних, загальнонаукових та спеціально-наукових методів і підходів, що сприяло вирішенню основних завдань дослідження, особливо подальшому виявленню з позиції специфіки правового регулювання діяльності Міжнародних фінансових організацій в різних країнах та висвітленню форм їхньої діяльності в еволюційному розвитку міжнародних валютних відносин. Застосування описового методу дозволило охарактеризувати міжнародні фінансові організації. За допомогою формально-юридичного методу було проаналізовано співробітництво країн з міжнародними фінансовими організаціями. Метод аналізу застосовувався для дослідження сучасного стану співпраці країн з міжнародними фінансовими організаціями. Результати: зроблено висновок, що співробітництво різних країн з міжнародними фінансовими організаціями, прямо впливає на реалізацію одного з основних принципів міжнародного права – незалежності. Залучаючи іноземний капітал в бюджет, країни стають повністю залежними від волі кредиторів, які в свою чергу діють виключно в своїх інтересах. І хоча в деяких сферах економічного життя країни може прослідковуватись певний прогрес, існує необхідність жорсткого правового регулювання діяльності міжнародних фінансових організації в країні. Обговорення: пошук та розроблення шляхів подолання наявних проблем у співробітництві країн з міжнародними фінансовими організаціями, а також дослідження норм, шо регулюють такі відносини, задля успішної імплементації їх у національне законодавство України.
Посилання
Lewitt T. The globalization of markets. Harvard business review. 1983. URL: https://hbr.org/ 1983/05/the-globalization-of-markets.
Хаустова М., Липнік В. Вплив глобалізації на правову систему України. Порівняльно-аналітичне право. 2019. № 1. С. 66–70.
Meyer T. How the media colonize politics. Cambridge: Wiley-Blackwell. 2002.
International monetary fund. URL: https://www.imf.org/en/About/executive-board/ members-quotas (дата звернення: 08.08.2022).
Kentikelenis A. E., Stubbs T. H., King L. P. IMF conditionality and development policy space, 1985–2014. Review of international polit-ical economy. 2016. Т. 23.№ 4.С. 543–582. URL: https:// doi.org/10.1080/09692290.2016. 1174953 (дата звернення: 04.08.2022).
UN Committee on Economic, Social and Cultural Rights (CESCR), General Comment No. 14: The Right to the Highest Attainable Standard of Health (Art. 12 of the Covenant), 11 August 2000, E/C.12/2000/4, available at: https://www.refworld. org/docid/4538838d0.html (дата звернення: 04.08.2022).
Ooms G., Hammonds R. Global constitu-tionalism, applied to global health governance: uncovering legitimacy deficits and suggesting remedies. Globalization and health. 2016. Т. 12, № 1. URL: https://doi.org/10.1186/s12992-016-0216-2 (дата звернення: 04.09.2022).
Abouharb M.R., Cingranelli D.L. Human rights and structural adjustment. Choice reviews online. 2007. Vol. 46. No. 06. P. 46–3482–46–3482. URL: https://doi.org/10.5860/choice.46-3482 (date of access: 04.09.2022).
Noy S. New contexts, different patterns? A comparative analysis of socia spending and gov-ernment health expenditure in Latin America and the OECD. International journal of com-parative sociology. 2011. Т. 52.№ 3.С. 215–244. URL: https://doi.org/10.1177/0020715211408760 (дата звернення: 04.09.2022).
Офіційний сайт Міністерства фінансів України. Зовнішній державний борг України. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/finance/ debtgovforeign/2022
Why should Ukraine’s debt be cancelled? – CADTM. CADTM. URL: https://www.cadtm.org/ Why-should-Ukraine-s-debt-be-cancelled (date of access: 08.08.2022).
Устинова І. Міжнародні фінансові організації та зовнішній борг України як фінансово-правовий чинник публічного адміністрування національних інтересів країни. Pub-lic-Legal Mechanisn of Ukraine’s National In-terests Ensuring. Accent Graphics Communica-tion&Publishing. 2020. P. 76-98.
References
Lewitt T. The globalization of markets. Harvard business review. 1983. URL: https://hbr.org/ 1983/05/the-globalization-of-markets.
Khaustova M., Lypnik V. Vplyv hlobali-zatsii na pravovu systemu Ukrainy. Porivnialno-analitychne pravo. 2019. № 1. S. 66–70.
Meyer T. How the media colonize politics. Cambridge: Wiley-Blackwell. 2002.
International monetary fund. URL: https://www.imf.org/en/About/executive-board/ members-quotas (data zvernennya: 08.08.2022).
Kentikelenis A.E., Stubbs T.H., King L.P. IMF conditionality and development policy space, 1985–2014. Review of international polit-ical economy. 2016. Т. 23. № 4. P. 543–582. URL: https://doi.org/10.1080/09692290.2016. 1174953 (data zvernennya: 04.08.2022).
UN Committee on Economic, Social and Cultural Rights (CESCR), General Comment No. 14: The Right to the Highest Attainable Standard of Health (Art. 12 of the Covenant), 11 August 2000, E/C.12/2000/4, available at: https://www.refworld. org/docid/4538838d0.html (data zvernennya: 04.08.2022).
Ooms G., Hammonds R. Global constitu-tionalism, applied to global health governance: uncovering legitimacy deficits and suggesting remedies. Globalization and health. 2016. Т. 12, № 1. URL: https://doi.org/ 10.1186/s12992-016-0216-2 (data zvernennya: 04.09.2022).
Abouharb M.R., Cingranelli D.L. Human rights and structural adjustment. Choice reviews online. 2007. Vol. 46.No. 06. P. 46–3482–46–3482. URL: https://doi.org/10.5860/choice.46-3482 (date of access: 04.09.2022).
Noy S. New contexts, different patterns? A comparative analysis of socia spending and gov-ernment health expenditure in Latin America and the OECD. International journal of com-parative sociology. 2011. Т. 52.№ 3.P. 215–244. URL: https://doi.org/10.1177/ 0020715211408760 (data zvernennya: 04.09.2022).
Ofitsiinyi sait Ministerstva finansiv Ukrainy. Zovnishnii derzhavnyi borh Ukrainy. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/finance/debtgov foreign/2022
Why should Ukraine’s debt be cancelled? – CADTM. CADTM. URL: https://www.cadtm.org/ Why-should-Ukraine-s-debt-be-cancelled (date of access: 08.08.2022).
Ustynova I. Mizhnarodni finansovi or-ganizaciyi ta zovnishnij borg Ukrayiny yak fi-nansovo-pravovyj chynnyk publichnogo admin-istruvannya nacionalnyh interesiv krayiny. Pub-lic-Legal Mechanisn of Ukraine’s National Inter-ests Ensuring. Accent Graphics Communica-tion&Publishing. 2020. P. 76-98.