НОВІТНІ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ ДЕРЖАВИ І ПРАВА ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2307-9061.62.16502

Ключові слова:

вища освіта, освітній процес, майбутні юристи, готовність до фахового самовдосконалення, комплексний підхід, професійна підготовка, новітні методики, освітні технології, інновації, інформаційне суспільство

Анотація

У статті порушується проблема застосування новітніх методик, форм та інноваційних технологій навчання конкурентоспроможних юристів. Метою дослідження є з’ясувати роль методів навчання, що містять інноваційну складову; проаналізувати основні проблеми, які виникають в освітньому процесі з підготовки майбутніх правників з урахуванням того, що викладачі закладів вищої юридичної освіти покликані готувати конкурентоспроможних, здатних до ефективної роботи в умовах постіндустріального суспільства конкурентоспроможних фахівців у галузі юриспруденції; довести потребу змінювати підходи до викладання дисциплін юридичного напрямку, у тому числі й такої дисципліни як історії держави і права зарубіжних країн. Методи дослідження: у роботі використовувався комплекс наукових методів, зокрема, історико-правовий, порівняльний, логічний, структурний. При цьому досліджено як теоретичні аспекти започаткованої проблеми, що склали теоретико-методичну основу наукової розробки, так і застосовано низку емпіричних методів, зокрема анкетування, бесіди, педагогічне спостереження, самоспостереження, методи моніторингу та математичної статистики. Результати: визначено, що пріоритетними у фаховій підготовці майбутніх юристів є методи проблемного навчання. Доведено потребу застосування в процесі викладання історії держави і права зарубіжних країн новітніх сервісів та інструментів для навчання, освітніх платформ, мобільних додатків, використання навчальних блогів, дистанційних курсів, платформ на ютуб-каналі, сучасної бази навчальних електронних ресурсів які покликані активно послуговувати студентам та викладачам. Обговорення: пошук шляхів удосконалення освітнього процесу з формування фахових компетентностей майбутніх конкурентоспроможних юристів при викладанні дисципліни історія держави і права зарубіжних країн.

Біографії авторів

Ірина Варава, Національний авіаційний університет

доктор філософії, старший викладач кафедри теорії та історії держави і права

Анастасія Суходольська, Національний авіаційний університет

кандидат юридичних наук, старший викладач кафедри теорії та історії держави і права

Посилання

Тульська О.Л. Використання методів ситуативного моделювання у формуванні професійної культури майбутніх юристів. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету: збірник наук. праць. 2016. Вип. 7(50). C. 187–189.

Гис В.И. Методика проведення гри як засобу активної пізнавальної діяльності. Англійська мова і література. 2010. № 6. С. 7–9.

Лоджук М.Т. Юридичні клініки в Україні: освіта та правова допомога: монографія. Одеса: Фенікс, 2015. 328 с.

Варава І.П. Професійна підготовка техніків-програмістів: виклики цифровізації суспільства. Професійна педагогіка. 2020. № 1(20). С. 78.

Медіація у професійній діяльності юриста: підручник / авт. кол.: Т. Білик, Р. Гаврилюк, І. Городиський та ін.; за ред. Н. Крестовської, Л. Романадзе. Одеса: Екологія, 2019. 456 с.

Менеджмент юридичної фірми: конспект лекцій (галузь знань 0304 «Право», освітньо-кваліфікаційний рівень «Магістр», спеціальність 8.03040101 «Правознавство») для студентів денних факультетів / Л.С. Шевченко, С.М. Макуха, О.С. Марченко та ін. Харків: Нац. ун-т «Юрид. акад. України ім. Ярослава Мудрого», 2013. 132 с.

Сопілко І.М., Череватюк В.Б. Фактори впливу на юридичну професію в умовах сучасного інформаційного простору. Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право». 2019. № 1(50). С. 192-198. DOI: 10.18372/2307-9061.50.13609

References

Tulska O.L. Vykorystannia metodiv sy-tuatyvnoho modeliuvannia u formuvanni profesiinoi kultury maibutnikh yurystiv. Naukovi zapysky Rivnenskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu. 2016. Issue 7(50). P. 187–189.

Hys V.I. Metodyka provedennia hry yak zasobu aktyvnoi piznavalnoi diialnosti. Anhliiska mova i literature. 2010. № 6. P. 7–9.

Lodzhuk M.T. Yurydychni kliniky v Ukraini: osvita ta pravova dopomoha: monography. Odesa: Feniks, 2015. 328 p.

Varava I.P. Profesiyna pidhotovka technikiv-prohramistiv: vyklyky tsifrovizatsii suspilstva. Profesiina pedahohika. 2020. Vol. 1. No 20. P. 78.

Mediatsiia u profesiinii diialnosti: textbook / comp. authors: T. Bilyk, R. Havryliuk, I. Horodytskyi [et al.]; ed. by N. Krestovska, L. Romanadze. Odesa: Ekolohiia, 2019. 456 p.

Menedzhment yurydychnoi firmy: com-pendium of lectures (field of knowledge 0304 «Law», educational and qualification level «Master», speciality 8.03040101 «Jurisprudence») for full-time students / comp. authors: L.S. Shevchenko, S.M. Makukha, O.S. Marchenko, et al. Kharkiv: National Uni-versity «Yaroslav Mudryi National Academy of Ukraine», 2013. 132 p.

Sopilko I.M., Cherevatyuk V.B., Factors influencing the legal profession in the modern information space. Scientific works of the National Aviation University. Series: Legal Bulletin «Air and Space Law». Zb. nauk. pr. Kyiv: NAU, 2019. № 1(50). Pp. 192-198. DOI: 10.18372 / 2307-9061.50.13609

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-31

Як цитувати

Варава, І., & Суходольська, А. (2022). НОВІТНІ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ ДЕРЖАВИ І ПРАВА ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН. Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право», 1(62), 210–217. https://doi.org/10.18372/2307-9061.62.16502

Номер

Розділ

ПРАВОВА ОСВІТА