АЕРОПОРТИ ТА ЗАХИСТ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА

Автор(и)

  • Kateryna Yu. Vodolaskova Національний авіаційний університет, Міжнародний аеропорт "Бориспіль"

DOI:

https://doi.org/10.18372/2307-9061.53.14284

Ключові слова:

аеропорти, Правила ІКАО, захист навколишнього середовища, Цілі сталого розвитку, Система управління навколишнім середовищем

Анотація

Автор статті зосереджує свою увагу на взаємозв’язку основних цілей ООН щодо сталого розвитку, які були прийняті 25 вересня 2015 року для ліквідації бідності, захисту планети та забезпечення процвітання для всіх, як частина нового порядку денного сталого розвитку, та стратегічними цілями Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО). Організація повністю зобов’язана працювати у тісній співпраці з державами та іншими органами ООН для підтримки відповідних цілей.

У статті особлива увага приділяється аналізу основним проблемам екологічного та сталого розвитку, що спричиняються діяльністю та експлуатації аеропортів, зокрема, викиди, проблеми шуму, використання землі в аеропортах, споживання енергії, відходи.

Значне місце у статті автором надано дослідженню Системі управління навколишнім середовищем та вдосконаленню надання послуг з управління повітряним рухом як одним із важливих  стратегій зменшення несприятливих впливів авіації на навколишнє середовище. Проблему захисту навколишнього природного середовища від впливів цивільної авіації широко досліджуються такими вітчизняними та зарубіжними вченими, як Костицький В.В., Харченко В.П., Максимов В.О., Лоренс К. Девіс, Ларрі Еріксон, Х.Л. Роджерс, Герт Тейсман та інші.

Метою статті є висвітлення основних проблем екологічної стійкості, викликані наземним обслуговуванням аеропортів, та важливості політики управління плануванням розвитку національних аеропортів відповідно до міжнародних стандартів із залученням громад, а також ефективного управління аеропортами як частини політики з метою формування процесу планування сталого розвитку національних аеропортів відповідно до міжнародних норм. Методологічна база цього дослідження складається з філософських, загальнонаукових та спеціальних методів.

В основу результатів цієї статті покладено аналіз основних негативних впливі, що здійснюють аеропорти на навколишнє природнє середовище, а також міжнародної регулювальної бази та технологій щодо їх зменшення з метою формування політики управління плануванням розвитку національних аеропортів, що сприятиме використанню послідовного підходу для оцінки впливу на навколишнє середовище експлуатаційних змін під час операцій з наземного обслуговування в національних аеропортах. Дискусія в статті торкнеться вдосконалення національного законодавства та відповідність міжнародним принципам та стандартам з охорони навколишнього середовища від основних негативних наслідків аеропорту з метою практичного їх впровадження керівництвом аеропортів та формування державної політики.

Біографія автора

Kateryna Yu. Vodolaskova, Національний авіаційний університет, Міжнародний аеропорт "Бориспіль"

кандидат юридичних наук, адвокат

Посилання

Sustainable Developments Goals. URL: https://sustainable development.un.org/?menu=1300. (дата звернення: 28.10.2019).

ICAO and the United Nations Sustainable Development Goals. URL: https://www.icao.int/ about-icao/aviationdevelopment/pages/sdg.aspx (дата звернення: 28.10.2019).

ICAO Environmental Protection Pro-gramme. ICAO 2013 International Report. URL: http://cfapp.icao.int/Environmental-Report-2013/#8/z (дата звернення: 28.10.2019).

Environmental Protection. URL: https://www.icao.int/environmental-protection/ Pages/default.aspx (дата звернення: 28.10.2019).

Strategic Objectives. URL: https://www. icao.int/about-icao/ Council/ Pages/ Strategic-Objectives.aspx (дата звернення: 28.10.2019).

Airports Council International. 2008. Going greener: minimizing airport environmental impacts. Available from internet. URL: http://www.aci-na.org/sites/default/files/ going_ greener_brochure.pdf (дата звернення: 28.10.2019).

Cowper-Smith A.; de Grosbois, D. 2011. The adoption of corporate social responsibility practices in the airline industry, Journal of Sus-tainable Tourism 19 (1): 59–77. https://doi.org/10.1080/09669582.2010.498918

Fernando, A.C. 2011. Business environment. Dorling Kindersley India, India. 680 p.

Coyle J.J., Thomchick E.A., Ruamsook K., 2015. Environmentally sustainable supply chain management: an evolutionary framework, Marketing dynamism & sustainability: things change, things stay the same. In (ed. Robinson, L Jnr) Proceedings of the 2012 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference, May 15-20, New Orleans: Springer International Publishing, 365-374. https://doi.org/10.1007/978-3-319-10912-1_129

Preston K. 2015. Sustainability initiatives helping airports address climate change, International Airport Review 19(5): 16-19.

Graham A. 2014. Managing airports: an international perspective, Fourth Edition. Routledge, UK. 344 p.

Vanker S., Enneveer M., Mäsak, M. 2013. Implementation of environmentally friendly measures at Tallinn Airport, Aviation 17(1): 14-21. https://doi.org/10.3846/16487788.2013. 774938

Milan Janić. Greening Airports: Advance Technology and Operations (Delft, Netherland: Springer, 2011) at 6, 12 [Janic, Greening Airports] 202 p. https://doi.org/10.1007/978-0-85729-658-0

Maha Mousavi Sameh & Juliana Scavuzzi. Sustainability and environmental protection measures for airports (2016) / Occasional Paper Series: Sustainable International Civil Aviation. No VII. 16 p.

L.Q. Maurice. and D.S. Lee (eds.), Assessing Current Scientific Knowledge, Uncertainties and Gaps in Quantifying Climate Change, Noise and Air Quality Aviation Impacts, Final Report of the International Civil Aviation Organization (ICAO) Committee on Aviation and Environmental Protection (CAEP) Workshop (Washington DC and Manchester: US Federal Aviation Administration and Man-chester Metropolitan University, 2009) at 25 [Assessing Climate Change, Noise and Air Quality Aviation Impacts].

Rae Andre, Take Back the Sky: Protecting Communities in the Path of Aviation Expansion (London: Sierra Club Books, University of California Press, 2004).

ICAO Environmental Report 2010: Aviation and Climate Change, The Environment Branch of ICAO in collaboration with FCM Communications Inc. (2010), at 18 (Available online at: http://www.icao.int/environmental-protection/ Doc-uments/Publications/ENV_Report_2010.pdf); Assessing Climate Change, Noise and Air Quality Aviation Impacts.

Xavier Oh, «Greenlight to grow», (February-March 2012) 17:1 Airport World.

ICAO. Environment. Waste Management at Airports ECO AIRPORT TOOLKIT/ URL: https://www.icao.int/environmental-protection/ Doc-uments/Waste_Management_at_Airports_book-let. pdf) (дата звернення: 28.10.2019).

ICAO Doc. 9968: «Report on Environ-mental Management System (EMS) Practices in the Aviation Sector» page 1-2. URL: https://www.icao.int/ environmental-protection/Documents/EMS_at_ Airports.pdf (дата звернення: 28.10.2019).

ICAO Environmental Report 2007, The Environment Unit of ICAO in collaboration with FCM Communications Inc. (2007), Part 4, Climate Change, at 108 (Available online at: https://www.kaplankirsch.com/Practices/Airports) [ICAO Environmental Report 2007] (дата звернення: 28.10.2019).

IPCC Special Report: Aviation and the Global Atmosphere, Intergovernmental Panel on Climate Change, Summary for Policymakers, (1999) at 11 (Available online at: https://www.ipcc.ch/ documentation/) (дата звернення: 28.10.2019).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-27

Як цитувати

Vodolaskova, K. Y. (2019). АЕРОПОРТИ ТА ЗАХИСТ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА. Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право», 4(53), 9–14. https://doi.org/10.18372/2307-9061.53.14284

Номер

Розділ

ПОВІТРЯНЕ, КОСМІЧНЕ, ЕКОЛОГІЧНЕ ПРАВО