Дослідження безвідмовної роботи технічних засобів бункерування на водному транспорті
DOI:
https://doi.org/10.18372/2310-5461.43.13988Ключові слова:
бункерування, технічні засоби бункерування, безвідмовна робота, ймовірність відмовиАнотація
Предметом вивчення в статті є процес безвідмовної роботи технічних засобів бункерування суден на водному транспорті. Метою є підвищення рівня безпеки процесу бункерування шляхом визначення часу безвідмовної роботи технічних засобів. Завдання: дослідити ймовірність безвідмовної роботи технічних засобів бункерування, змоделювати функцію безвідмовної роботи, розрахувати інтенсивність відмов технічних засобів в залежності від часу їх роботи. Використовуваними методами є математичний апарат теорії ймовірності та математична статистика. Отримано такі результати. Досліджено бункерування суден за технологічною схемою «автопаливозаправник-судно» як техніко-технологічна система, яка складається із сукупності технологічних ланок (насос Автопаливозаправники, бункерувальний шланг, клінкетні замки). Визначено показники безвідмовної роботи системи бункерування, яка відноситься до систем "безпекової" групи, і виділені основні фактори, які впливають на її функціонування. У нашому дослідженні розглянуті наступні основні причини відмов при проведенні бункерування: людський фактор, неякісне паливо, невідповідність обладнання параметрам судна, відсутність палива, неможливість проведення бункерування через погані погодні умови. На основі статистичних даних визначено основні причини відмов при проведенні бункерування, до яких відноситься несправність обладнання, пов'язана з несправністю насоса, бункерувального шлангу або технічних засобів на судні, яке бункерується (клінкетні замки). Досліджено ймовірність безвідмовної роботи технічних засобів бункерування, ймовірність і інтенсивність відмов, середнє напрацювання до першої відмови технічних засобів. Висновки. Наукова новизна отриманих результатів полягає в наступному: змодельована функція безвідмовної роботи і відповідні значення ймовірностей безвідмовної роботи технічних засобів системи бункерування. Досліджено розподіл ймовірності випадкової величини, яка визначає кількість технічних засобів, які відмовили в протягом часу. Розрахована інтенсивність відмов технічних засобів в залежності від часу. Обчислено середнє напрацювання технічних засобів бункерування до першої відмови.Посилання
Абрамович А. В. Оптимизация оператив-ного плана бункеровки судов. Вестник морского государственного университета: экономика и управление. 2006. № 10. С. 71–73.
Горелов Ю. Н., Горелова И. Ю., Терехов К. Л. К задаче оперативного управления запасами бункеровочного топлива. Вестник Волжской государственной академии водного транспорта. 2004. №. 11. С. 33–39.
Костров А. В. Обоснование стоимости услуг речного самоходного бункеровщика. Сб. ФГУП ЦБНТИ Минтранса РФ. 2001. №. 2. С. 25–27.
Плявин Н. И., Шаповал М. А., Васильев Ю. В., Казимиров А. Г. Морские перевозки нали-вных грузов. Москва, 1991. 191 c.
Washington T., McQueen J. Bunker suppliers look for clarity on the voyage ahead. Bunker Bulletin. Spring 2017. P. 28–29.
Recio A., Rhode W. S. Basilar membrane responses to broadband stimuli. The Journal of the Acoustical Society of America. 2001. Vol. 108. No. 5. P. 2281–2298.
Васілевський О. М., Поджаренко В. О. Нормування показників надійності технічних засобів. Вінниця, 2010. 129 с.
ДСТУ 2860-94:1994. Надійність техніки. Терміни та визначення. чинний з 1994-07-01. К. : Держстандарт України, 1994. 36 с.
U.S. Energy Information Administration. Monthly Energy Review, April, 2018. 234 p.
Половко А. М., Гуров С. В. Основы теории надежности. СПб., 2006. 704 с.
Гнеденко Б. В., Беляев Ю. К., Соловьев А. Д. Математические методы в теории надежности: Основные характеристики надежности и их статистический анализ. М. : URSS, 2013. 584 с.
Рябинин И. А. Надежность и безопасность структурно-сложных систем. СПб., 2007. 276 c.
Гмурман В. Е. Теория вероятностей и математическая статистика. М., 2019. 479 с.