ДИНАМІКА ПАР ТЕРТЯ СТРІЧКОВО-КОЛОДКОВОГО ГАЛЬМА
DOI:
https://doi.org/10.18372/0370-2197.3(108).20446Ключові слова:
стрічково-колодкове гальмо, пара тертя, гальмовий шків, фрикційна накладка, гілки стрічки, схеми компоновки накладкиАнотація
На основі обчислювального експерименту, який стосується динаміки фрикційної взаємодії обода шківа з системою накладок, розташованих за різними компонувальними схемами на гілках стрічки в стрічково-колодковому гальмі бурової лебідки отримані наступні результати досліджень. Встановлено умову динамічної рівноваги гнучкої гальмової стрічки з накладками контактуючими з ободом шківа при різних схемах їх розміщення на стрічці. Доведено, що при рівномірному розташуванні накладок імпульсні питомі навантаження у бік набігаючої гілки стрічки збільшуються в 1,5 – 3,0 рази ніж у бік збігаючої гілки стрічки. З метою забезпечення рівномірного розподілу імпульсних питомих навантажень уздовж дуги контакту мікровиступів пар тертя запропоновано метод визначення значень кутів розташування накладок та їх робочих площ на гілках стрічки. Отримано рекурентні залежності для обчислення кутів розташування накладок та їх площі, а отже, і кількості. Це дозволило на гілках стрічки квазівирівняти імпульсні питомі навантаження в парах тертя, і як наслідок, зношування робочих поверхонь накладок.
Посилання
Akhmetov N. A. Research on the dynamics of braking of the belt-pad brake of a drilling winch. Diss. Candidate of Technical Sciences: 01.02.06 - Strength dynamics of machines, devices and equipment / N. A. Akhmetov // Atyrau. - Kazakhstan. 2002. 104 p.
Skrypnyk V. S. Scientific methodological principles of systems engineering in the study of friction brakes of drilling winches. Diss. Doctor of Technical Sciences: 05.05.05 - Lifting and transport machines / V. S. Skrypnyk // Odesa. 2019. - 278 p.
B. Mardonov, V. Maxatova, N. A. Axmetov. Pulling and running mechanism (PRM) is a complex system with inhomogeneous stiffness. // Science and Technology. Part 1. Atyrau, 2002. - p. 100 – 104.
Complex Heat Exchange in Friction Steam of Brakes /I. Kernytsky, A. Volchenko, O. Szlachetka, O. Horbay, V. Skrypnyk, D. Zhuravlev, V. Bolonnyi, V. Yankiv, R. Humenuyk, P. Polyansky, A. Le'sniewska, D. Walasek, E. Koda. Energies 2025, 15, 7412, 1 – 11. https://doi.org/10.3390/en15197412.
Complex Heat Exchange in Disc-Shoe (Tubular Type) Brake of Drilling Winch / A. I. Volchenko, N. A. Volchenko, A. V. Voznyi,
V. I. Snurnikov // Herald of the Azerbaijan Engineering Academy, 2025, vol. 17(1). – p. 15-24. doi: 10.52171/herald.239
Bin Zheng, Xin Wang, Jingdong Zhang. Structure Optimization Design for Brake Drum Based on Response Surface Methodology. MANUFACTURING TECHNOLOGY. June 2021, Vol. 21, No. 3. P. 1 – 8. DOI: 10.21062/mft.2021.045.
H Y Choy, M G Siaw, K Q Pung. Design and Analysis of Brake Drum using Finite Element Analysis. Journal of Physics: Conference Series 2609 (2023) 012011. P. 1-8. doi:10.1088/1742-6596/2609/1/012011.
Pablo Monreal Pérez, Jorge González, Alicia Iraizoz, Unai Bilbao, Isabel Clavería. Effect of the steel fiber length on the friction performance and wear mechanism of railway brake shoes. Tribology International Volume 172, August 2022, 107589. P. 1-8 https://doi.org/10.1016/j.triboint.2022.107589.
Samal Akhmetzhan, Bauyrzhan Bilashev, Kairbek Ikhsanov, Gulmira Kalesheva, and Ainash Mukambetkaliyeva. Human Optimization of Drill Winch Brake Cooling System for Improved Working Process Parameters. Eng. Sci., 2023, 23, 881 © Engineered Science Publisher LLC 2023 Eng. Sci., 2023, 23, 881. P. 1 – 11. https://dx.doi.org/10.30919/es8d8.
Grzes, P., Kuciej, M., & Yevtushenko, A. (2024). Numerical calculations of thermal stresses in a railway disk brake at the coupling of temperature, coefficient of friction, velocity, and wear. Journal of Thermal Stresses, 47(10), 1297–1329. https://doi.org/10.1080/01495739.2024.2330424.
M. M. Morshed, A. S. M. A. Haseeb. Physical and chemical characteristics of commercially available brake shoe lining materials: a comparative study. Journal of Materials Processing Technology Volumes 155–156, 30 November 2004, Pages 1422-1427. https://doi.org/10.1016/j.jmatprotec.2004.04.232.
Mignery, L. and Nashif, A., "Prediction of Damping Treatment Dynamics as Bonded to a Brake Shoe and Lining," SAE Technical Paper 1999-01-3407, 1999, https://doi.org/10.4271/1999-01-3407.