ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ КОМПОЗИЦІЙНИХ МАТЕРІАЛІВ У ПАЛИВНІ СИСТЕМИ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ
DOI:
https://doi.org/10.18372/0370-2197.4(105).19388Ключові слова:
композиційні матеріали, паливо, знос, зносостійкість, міцністьАнотація
Надається огляд актуального стану впровадження композиційних матеріалів у конструкцію літальних апаратів, наведено проблематику застосування подібних матеріалів у паливних системах, пов’язану з вимогами до них, а також із чинниками та явищами, мають місце у подібних системах. Так, описуються основні вимоги згідно з 25-м розділом авіаційних правил, основні чинники, що впливають на працездатність паливних систем, такі як атмосферний тис, температура, вологість, тощо. Наведено дослідження, що піднімають питання зносостійкості паливних систем, описуються методи дослідження процесів тертя та зношування у парах металу та палива. Окремим абзацом йде дослідження взаємодії композиційних полімерних матеріалів із авіаційним паливом з точки зору міцності, описані явища, що виникають при такій взаємодії. Окреслюється проблематика та перспективи майбутніх досліджень трибопари полімерного композиційного матеріалу та авіаційного палива.
Посилання
Marsh, G. (2007). Airbus takes on Boeing with reinforced plastic A350 XWB. Reinforced plastics, 51(11), 26-29.
Bondar N.V. (2019) Strength of aviation composite shells taking into account operational environment and damage (Doctoral dissertation, National Aviation University).
Interstate Aviation Committee. (2014). Aviation Regulations Part 25 Airworthiness Standards for Transport Category Airplanes, Amendment 7.
Sivashenko T.I., Maksyutynskyi P.F. (2015) "Design of aircraft fuel systems".
Johnson, J. U., Carpenter, M., Williams, C., Pons, J. F., & McLaren, D. (2022). Complexities associated with nucleation of water and ice from jet fuel in aircraft fuel systems: A critical review. Fuel, 310, 122329.
Lacey, P. I. (1994). Wear mechanism evaluation and measurement in fuel-lubricated components. US Army Contract Interim Report# BFLRF, 286, 143.
Zhuravel D.P. (2018). Modeling of the process of the presidential software of fuel systems of mobile equipment at the use of biodiesel.
Wenzel E. S., Krivorotko V. M., Golubov A. S. STUDY OF WEAR OF PRECISION FUEL SYSTEMS OF DIESEL UNITS //FUNCTIONAL MODEL OF DEFINITION OF INTEGRAL INDICATORS OF QUALITY OF EDUCATIONAL ACTIVITY AND QUALITY OF HIGHER EDUCATION BY INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION.
Matveeva E., Trofimov I., Svirid M., Andrievsky A., Bzenko К. (2012). Influence of electromagnetic threatment of fuels on the formation of wear resistance of friction pairs.
F.R. Pflederer. (1968). Filament wound tank design (DE1650179A1).