ФОРМУВАННЯ НАНОПОКРИТТІВ ТРИБОХІМІЧНИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ В ЕЛЕКТРОЛІТІ З ВИСОКИМ ЕЛЕКТРИЧНИМ ОПОРОМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/0370-2197.3(104).18998

Ключові слова:

зношення, поверхневі плівки, матеріал донора, електрична енергія, поліетиленгліколь-400

Анотація

Обмеженням довговічності двигуна внутрішнього згоряння, є знос деталей агрегатів плунжерних насосів обслуговуючих циліндро - поршневу групу. Високий тиск забезпечується наявністю малих зазорів між плунжером і втулкою (не більше 5 мкм) та провокує необхідність витримувати параметри поверхонь тертя для подальшої експлуатації. Відновлення проводять в активних електролітах які необхідно утилізувати. Доопрацювання покриттів доводять наступним шліфуванням під розмір.

Метою дослідження є використанням електрохімічної технології змащувальною рідиною поліетиленгліколь-400 (ПЕГ-400), яка володіє протипожежною здатністю, відноситься до неіоногенних ПАР, розчиняється у воді, екологічно не агресивна. Постановка завдання полягає в визначенні впливу ПЕГ-400 на трибологічні параметри пари тертя сталі 20 по ЛС59-1 в умовах тертя ковзання. Встановити параметри формування захисних плівок на поверхнях тертя. Запропонована методика відновлення базується на електролітичному механізмі перенесення складових елементів кожного сплаву дозволяє перемістити легуючі елементи на протилежну поверхню в залежності від різниці електродних потенціалів матеріалу. Незважаючи на незначну різницю в електродному потенціалі між різноіменними поверхнями матеріалів переміщення елементів з поверхні в процесі тертя поширюються.

Біографії авторів

Михайло Свирид, Національний авіаційний університет

канд.техн.наук, доцент, доцент кафедри конструкції авіаційних апаратів Національний авіаційний університет, Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, тел.: +38 044 406 72 30

Олександр Сидоренко, Національний авіаційний університет

канд.техн.наук, доцент, заступник декана Аерокосмічного факультету Національний авіаційний університет, Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, тел.: +38 044 406 70 10

Віктор Бородій, Національний авіаційний університет

канд.техн.наук, доцент, заступник декана Аерокосмічного факультету Національний авіаційний університет, Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, тел.: +38 044 406 70 10

Сергій Хижняк, Національний авіаційний університет

канд.техн.наук, доцент, доцент кафедри конструкції авіаційних апаратів Національний авіаційний університет, Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058

Посилання

Manual for repair and maintenance of KamAZ-5320, -53211, -53212, -53213, -5410, -54112, -55111, -55102/ Editor E.A. Mashkova. M.: Third Rome, 2000. 240 p.

Design, maintenance and repair of fuel equipment for automobiles: A textbook for environments. prof.-techn. schools /Editor Yu.V. Buraleva. M.: Higher. school, 1979. 256p.

Bershadsky L.I., Zamansky L.S. Chemmotology of lubrication in gears. Friction and wear problems. – K.: Technology. - 1979. - No. 18. -p.36-48.] ,[Study of lubricants during friction / Rep. editor Doctor of Technical Sciences R. M. Matveevsky. - M.: Nauka, 1981.- 144 p.

“Amino acids”: Grinstein J., Vinits M., Chemistry of amino acids and peptides, trans. from English, M., 1965; Schroeder E., Luebke K., Peptides, trans. from English, vol. 1-2, M., 1967-69;

Wear of solids with the presence of polyglycol nanofuels on their surfaces G.O. Sirenko, O.V. Kuzishin, V.P. Svidersky, R.V. Grinevich PHYSICS AND CHEMISTRY OF SOLID VOLUME 10, No. 3 (2009) P. 678-684.

The problem of choosing and choosing oil materials for ethylene overhead compressors. 2. Characteristics of the object of investigation (look) G.O. Sirenko, M.I. Martinyuk, V.P. Svidersky, N.V. Shmaltser, O.V. Kuzishin PHYSICS AND SOLID CHEMISTRY VOL. 19, No. 4 (2018) P. 345-351.

Svirid M.M., Kudrin A.P., Kravets I.A., Priymak L.B., Borodiy V.M. A device for tracing surfaces is rubbed in a constant, even and uneven magnetic field // Patent for corysna model No. 70877, G01N 3/56. Application u201115161, 12/21/2011. Publ. 06/25/2012, Bulletin. No. 12. – 5 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-07

Номер

Розділ

Проблеми тертя та зношування