ПРИМУСОВЕ ОХОЛОДЖЕННЯ ФРИКЦІЙНИХ ВУЗЛІВ ГАЛЬМ (частина 1)

Автор(и)

  • Олександр Вольченко Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Василь Скрипник Надвірнянський фаховий коледж національного транспортного університету https://orcid.org/0000-0001-9023-6524
  • Дмитро Журавльов Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу https://orcid.org/0000-0002-2045-9631
  • Андрій Возний Харківський національний автомобільно-дорожній університет https://orcid.org/0009-0004-4938-1294
  • Олександр Бурава Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу https://orcid.org/0000-0003-1489-7763
  • Олексій Cеменій Харківський національний автомобільно-дорожній університет https://orcid.org/0009-0004-2464-6508

DOI:

https://doi.org/10.18372/0370-2197.3(104).18996

Ключові слова:

гальмівний пристрій, пара тертя, металевий фрикційний елемент, фрикційна накладка, теплоносії, системи охолодження

Анотація

Теоретичні та експериментальні дослідження щодо вибору теплоносіїв для систем примусового охолодження та вимог, які висуваються до їх конструкцій для пар тертя гальм дозволили встановити таке. Вибір теплоносіїв для систем примусового охолодження пар тертя залежить від їхньої енергонавантаженості і визначається часткою теплоти конвективною тепловіддачею в складному теплообміні з навколишнім середовищем. Теплоносій повинен забезпечити енергонавантаженість пар тертя на рівні нижче допустимого для фрикційних матеріалів накладок, виходячи з їх регламентованих зносо-фрикційних властивостей. Найбільш ефективними є нанорідини, що являють собою металеві порошки (Li, Na, Al, Cu, Zn та ін), що володіють великим коефіцієнтом теплопровідності, розведених у певних пропорціях з водою, ацетоном та іншими холодоагентами. Дослідно-конструкторські розробки системи повинні відповідати сучасному рівню гальмування, а примусова циркуляція нано-рідини в різному агрегатному стані, що  збільшується-зменшується і навпаки конвективної тепловіддачі.

Біографії авторів

Олександр Вольченко, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

докт. техн. наук, професор кафедри будівельних і дорожніх машин, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, 61002

Василь Скрипник, Надвірнянський фаховий коледж національного транспортного університету

докт. техн. наук, професор, заступник директора з навчальної роботи Надвірнянського фахового коледжу національного транспортного університету., вулиця Соборна, 177, Надвірна, Івано-Франківська область, 78400 Україна

Дмитро Журавльов, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

канд. техн. наук, доцент кафедри технічної механіки Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76000, тел..: +38 0342 72 71 41, моб. 050-950-04-18

Андрій Возний, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, докторант кафедри будівельних і дорожніх машин, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, 61002

Олександр Бурава, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

підполковник, старший викладач кафедри військової підготовки, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019

Олексій Cеменій, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

аспірант кафедри будівельних і дорожніх машин, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, 61002

Посилання

Diskovyye i diskovo-kolodochnyye tormoza v mashinostroyenii / A. KH. Dzha-nakhmedov, D. A. Vol'chenko, N. A. Vol'chenko [i dr.] Tom 2. Baku: "APOSTROF-A", 2021. – 392 c.

Aliyev A.M. Povysheniye energoyemkosti friktsionnykh tormozov dlya spusko-pod"yemnykh operatsiy / A.M. Aliyev // Vestnik Azerbaydzhanskoy inzhenernoy akademii. t.10, №4. 2018. – S. 17 – 22.

Vol'chenko A. I. Teplovoy raschet tormoznykh ustroystv / A. I. Vol'chenko // L'vov: iz-za pri LGU «Vysshaya shkola», 1987. – 136 s.

Xu, H., Xing, Z., Wang, F., Cheng, Z.: Review on heat conduction, heat convection, thermal radiation and phase change heat transfer of nanofluids in porous media: fonamentals and applications. Chem. Eng. Sci. 195, 462-483 (2018).

https://doi.org/10.1016/j.ces.2018.09.045

Zhang, S., et al.: Simulation study on friction and wear pravoy yazychnoy palkoy v high-power disc brake. Math. Probl. Eng. 2019, 1-15 (2019). https://doi.org/10.1155/2019/6250694

Vol'chenko A. I. Barabanno-kolodochnyye tormoznyye ustroystva / A. I. Vol'-chenko, YU. S. Zamora // L'vov: iz-za pri LGU «Vysshaya shkola», 1980. – 191 s.

Proektnyy ta perevirochnyy rozrakhunok fryktsiynykh vuzliv barabanno- ta dyskovo-kolodkovykh halʹm transportnykh zasobiv / A. KH. Dzhanakhmedov, A. I. Volʹchenko, N. A. Volʹchenko [ta in.]. - Baku: Apostroff, 2016. - 366 s

Volchenko, N.; Volchenko, A.; Volchenko, D.; Pol'yakov, P.; Malyk, V.; Zhuralev, D.; Vytvitskiy, V.; Krasin., P. Features of Estimation Jf Intensity of Heat Exchange v Self-Ventilated Disk-Shoe Brakes of Vehicles. Dozhd'. Eur. J. Enterp. Technol. 2019, 1, 47–53

Tribologiya // M. V. Kindrachuk, V. F. Labunets, M. P. Pashechko, Ye. V. Korbut / Kiyev: Izd-vo nats. aviats. un-ta: «NAU – pechat'», 2009. – 392 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-07

Номер

Розділ

Проблеми тертя та зношування