ЗАКОНОМІРНОСТІ ЗНОШУВАННЯ ДЕТОНАЦІЙНИХ ПОКРИТТІВ НА ТИТАНОВОМУ СПЛАВІ ВТ-22

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/0370-2197.1(102).18417

Ключові слова:

титанові сплави, детонаційні покриття, знос, трибологічні структури, трибологічні системи

Анотація

У  роботі подано результати експерементальних досліджень процесу зносу детонаційних покриттів та контртіла й порівняно їх з іншими видами покриттів, отримано характеристики зносу. Описано характеристики зносу покриттів в аналітичній формі, а також результати дослідження трибологічних структур. Триботехнічні характеристики детонаційних покриттів визначено, враховуючи властивості диссипативних структур, що самоутворюються у контакті при терті. Визначено ефективність методу дослідження процесу зносу детонаційних покриттів. Встановлено, що при терті покриттів по хрому сумарний знос пари тертя істотно менший, ніж при терті по бронзі. Це відбувається за рахунок найкращих триботехнічних властивостей хрому в галузі експерименту. Коефіцієнт тертя покриттів електрохімічним хромом має той же порядок, що і при терті по бронзі. Сумарна інтенсивність зносу покриття і контртіла при терті по хрому дещо нижча, ніж при терті по бронзі. Так як при терті покриттів по хромованому сплаву ВТ-22 трибологічні структури утворюються зі складних оксидів, асфальтенів, коксів та ін., тому триботехнічні характеристики таких систем дещо нижчі, ніж у системах, що включають бронзу.

Біографії авторів

Мирослав Кіндрачук, Національний авіаційний університет

член-корреспондент НАН України, докт. техн. наук, професор, професор кафедри прикладної механіки та інженерії матеріалів На-ціональний авіаційний університет, пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058

Наталія Стебелецька, ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний інститут»

канд. техн. наук, доцент кафедри прикладної механіки та технічного сервісу ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний інститут» Тернопільська область, м. Бережани, вул. Академічна, 20, 47501

 Володимир Харченко, Національний авіаційний університет

завідувач лабораторії кафедри прикладної механіки та інженерії матеріалів Національного авіаційного університету, проспект Любомира Гузара,1, м. Київ, Україна, 03058

 Михайло Гловин, Національний авіаційний університет

аспірант кафедри прикладної механіки та інженерії матеріалів Національного авіаційного університету, проспект Любомира Гузара,1, м. Київ, Україна, 03058, +38(044)4067773

Іван Костецький, Національний авіаційний університет

аспірант кафедри прикладної механіки та інженерії матеріалів Національного авіаційного університету, проспект Любомира Гузара,1, м. Київ, Україна, 03058

Посилання

Krylov K.A. Khaimzon M.E. Dolhovechnost Uzlov Trenyia Samoletov. – M. Trans Port 1976. – 183 S.

Aksenov A.F., Polishchuk I.E., Kulgavii E.A. Sostoyanie i perspektivi ispolzovaniya antifriktsionnikh pokritii na titanovikh splavakh // Trenie i iznos. 1982. –T.3.

Bartenev S.S., Fedko Yu.P., Grigorov A.I. Detonatsionnie pokritiya v mashinostroe nii. – L.: Mashinostroenie, 1982. – 215 s.

Iushchenko K.A,, Borysov Yu.S., Kuznietsov V.L., Korzh V.M. Inzheneriia poverkh-ni.- K. Nauk. Dumka, 2007-558s.

Evtektychni kompozytsiini materialy na osnovi perekhidnykh metaliv z tuhoplavkymy

fazamy vtilennia: [Panarin V.Ie., Kindrachuk V.M, Loboda P.I., Titov V.A. ta inshi].- K: NAU, KPI, 2015.-239s.

Samsonov G.V., Epik A.P. Tugoplavkie pokritiya.–M.:Metallurgiya, 1973.– 400 s.

Zedginidze I.G. Planirovanie eksperimenta dlya issledovaniya mnogokompo-nentnikh

sistem. –M.:Nauka, 1976. – 390 s.

Zeldovich Ya.B. Peremezhaemost v sluchainikh seredakh UFN, . – 1987. – T. 152,

vip. 1– S. 33–41.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-30

Номер

Розділ

Проблеми тертя та зношування