ДЕСТРУКЦІЯ МАТЕРІАЛІВ ФРИКЦІЙНИХ НАКЛАДОК ГАЛЬМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/0370-2197.1(98).17362

Ключові слова:

вид гальмівного пристрою, пара тертя, фрикційна накладка, деструкція матеріалів, темпи нагрівання та охолодження

Анотація

До матеріалів статті увійшли такі питання: теплове усадження матеріалів полімерних фрикційних накладок; деструктивні процеси у матеріалах фрикційних накладок; обговорення результатів.

Збільшення товщини фрикційної накладки гальма при двосторонньому тепловому впливі залежить від кількості та інтенсивності виділення рідини та газоподібних продуктів піролізу зв’язуючого (отже, і тиску газів у наближених до поверхні порах матеріалу), а також від наявності та кількості пор у матеріалі, що сприяють зниженню тиску в порах та зменшенню можливості виникнення мікровибухів. Збільшення товщини випробовуваних накладок у нагрітому стані не перевищувало 0,8% (а для деяких матеріалів має від’ємне значення), що значно менше рекомендованих значень (не більше 2,5%, а для охолодженого стану не більше 2,0% через різні темпи їх протікання. Перетворення енергетичних рівнів різних типів контактів, утворених змінними площами контактів мікровиступів, що змінюються, на робочих поверхнях електротермомеханічній фрикційній взаємодії пар тертя гальм. Стабілізація розмірів накладок може бути досягнута застосуванням більш термостійкого зв’язуючого, вибором оптимального складу компонентів проходження процесів структурування при нагріванні та охолодженні. Термічної обробки виробів після формування, введенням компонентів, що перешкоджають вигоранню зв’язуючого та ін., а також створення композицій, що мають пористу структуру матеріалу.Застосування термообробки по товщині накладки після формування повинно бути ретельно обґрунтовано, тому що обладнання, що використовується для неї, громіздке, малопродуктивне, дуже енергоємне і вимагає складної апаратури для очищення від шкідливих виділень.

Біографії авторів

Дмитро Вольченко, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

 докт. техн. наук, професор кафедри видобування нафти і газу Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна

Мирослав Кіндрачук, Національний авіаційний університет

 докт. техн. наук, професор, професор кафедри прикладної механіки та інженерії матеріалів Національний авіаційний університет, пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна

 Дмитро Журавльов, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

канд. техн. наук, доцент кафедри технічної механіки Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газа, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна

 Євген Андрейчиков, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

 підполковник, старший викладач кафедри військової підготовки Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019

 Олександр Бурава, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

старший викладач, підполковник кафедри військової підготовки Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, вул. Карпатськая, 15, м. Івано-Франківськ, Україна

Посилання

Osnovy tribologii / pod red. Chichinadze A.V. Mashinostroyeniye, 2001. – 664s.

Issledovaniye teplovogo sostoyaniya kolodok avtomobil'nogo diskovogo tormoza, vypolnennykh iz raznykh materialov / V.N. Starchenko, A.V. Kushchenko, V.L. Balinskiy i dr. // Vesnik VNU im. Vladimira Dalya: sb. nauchn. rabot – Lugansk. – 2008. - №11(141). – S.52 – 57.

Osnovnyye tendentsii razvitiya friktsionnykh materialov tormoznykh kolodok. / V.N. Dukel'nyy, D.V. Savenok, D.YU. Logunov, Ye.K. Rovnyy // Vesnik DAAT: sb. nauchn. rabot: Donetsk. – 2012. - №2. – 65 – 69.

Tormoznyye kolodki iz SSHA. [Elektronnyy resurs] / Friction Master/ www/ URL: http:/vww.zamenikolodki.ru/sostav-phrikciona-tormoznoj-kolodRi.html. - Zaglaviye c ekrana.

Proyektnyy i proverochnyy raschet friktsionnykh uzlov barabanno- i diskovo-kolodochnykh tormozov avtotransportnykh sredstv. Standart / A.Kh. Dzhanakhmedov, A.I. Vol'chenko, O.B. Stadnik [i dr.] // Baku: Apostroff, 2016. – 264s.

Efalers H.-R. Potential and limits of opportunities of the block brake. Glasers Annalen, 2002, no. 6/7, pp.290-300.

Tormoznyye ustroystva: Spravochnik/ Pod red. M P. Aleksandrova. - M.: Mashinostroyeniye, 1985. - 312 s.

Izdeliya friktsionnyye iz retinaksa. Tekhnicheskiye usloviya: GOST 10854-73. M.: Izd-vo standartov, 2014. – 17 s.

Hondavodam.ru [Elektronnyy resurs]: Tipy tormoznykh kolodok. Seminar Advies v Novosibirske. Chast' 2. / M.D. Abushayev. Rezhim dostupa: /www/ URL: http://hondavodam.ru/statji/ad> ics-seminar2.html. - Zaglaviye s ekrana.

Elektromekhanicheskoye friktsionnoye vzaimodeystviye v parakh treniya pri kreking-protsesse (chast' Í). A.KH. Dzhanakhmedov, A.I. Vol'chenko, D.A. Vol'chenko, V.YA. Popovich, A.S. Yevchenko // Vestnik Azerbaydzhanskoy inzhenernoy akademii : Baku. – 2020, №3. – S. 12 – 21.

Iznosostoykiye polimernyye materialy. Struktura i svoystva / N.T. Kakhramanov, G.SH. Kasumova, V.S. Osipchik, R.SH. Gadzhiyeva // Plasticheskiye massy, №11-12, 2017, - S.5-15.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-01

Номер

Розділ

Проблеми тертя та зношування