АВАНПРОЕКТ РІЧКОВОГО КАТЕРА-БУКСИРА ІЗ СИЛОВОЮ УСТАНОВКОЮ НА ПІРОЛІЗНОМУ ГАЗІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/0370-2197.4(97).16960Ключові слова:
піролізний газ, судно, річковий транспорт, РДФ, газифікація, утилізація відходів, газсилова установка, поршневі двигуни на газуАнотація
Стаття присвячена одному з багатьох можливих варіантів практичного застосування піролізного газогенератора, а саме його встановленню на типовий катер-буксир річкового класу. Суть ідеї полягає в застосуванні корабельної установки, основу якої складає газогенератор, система очищення газу, силова установка та електродвигуни, що рухатимуть судно. Газогенератор оберненого типу здатний перетворювати вугілля, дрова, деревне вугілля, а також т.зв. РДФ на горючий газ (РДФ має бути обраний з правильним процентним співвідношенням компонентів для відповідності екологічному законодавству країни-експлуатанта), забезпечуючи таким чином судно пальним з побутових та промислових відходів, що можливо доставляти з околиць. Оскільки такі типи суден в основному використовуються в межах міст або навіть портів, пальне для них буде присутнє в достатніх кількостях. Буксир має бути здатним досягати заданої швидкості ходу (враховуючи швидкість течії річки), а також буксирувати баржу певних габаритів та маси, або навіть інші судна. Це судно має бути повністю незалежним від нафтопродуктів та може бути приведене до руху з використанням дров, назбираних у найближчому лісі або деревного вугілля з магазину. Представлені розрахунки демонструють деякі можливі технічні рішення для даної задачі, враховуючи наявність готових компонентів за найнижчою ціною. Однак, меж розвитку піролізної технології не існує, а даний проект судна може бути в подальшому доопрацьований в залежності від потреб замовника та наявного фінансування.
Посилання
I. I. Obodovskyi, V. S. Morozov. Ohliad ta analiz istorychnykh ta suchasnykh tekhnolohii ta napriamkiv vykorystannia piroliznoho hazu v pobuti ta promyslovosti [The overview and analysis of historic and modern technologies of household and industrial pyrolysis gas application.] “Problems of friction and wear” of National Aviation University, Kyiv, 2021. PP.3-5 (in Ukrainian)
Tug and Tows – A Practical Safety and Operational Guide. The Shipowners’ Club. – London, UK, 2015. P.11
Online guide on marine calculations –https://marineengineeringonline.com/calculation-of-shaft-power-in-marine-engines-on-ships/ (востаннє відкрито 05.09.22)
“ELMO” company online catalog – https://elmo.ua/ru/catalog/elektrodvigatel-air-160/ (востаннє відкрито 05.09.22)
Description of Toyota 3RZ-FE engine – https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=153 (востаннє відкрито 05.09.22)
Obodovskyi Ivan, Varlamov Genadiy. Vibіr konstrukcії piroliznogo gazogeneratora dlya zhivlennya gtu pіrolіznim gazom [the choice of the pyrolysis gas generator construction for gas turbine engine gas supply]. Problems of scientific support of energy industry. Compilation of materials of 19th International Young Scientists’ Conference, Kyiv, 2021, PP.266-267 (in Ukrainian)
Morozov, V., & Obodovskyi, I. (2021). COMBINED BIOMASS UTILIZATION SYSTEM. Advances in Aerospace Technology, 88(3), PP. 36–40. https://doi.org/10.18372/2306-1472.88.16010.
Pyrolysis gas generator design description - https://www.researchgate.net/figure/Scheme-of-a-downdraft-gasifier_fig1_315922694