ЗОВНІШНЬОСИЛОВИЙ ВПЛИВ НА ЗАКОНОМІРНОСТІ ПРИПРАЦЮВАННЯ АНТИФРИКЦІЙНИХ СИСТЕМ

Автор(и)

  • Мирослав Кіндрачук Національний авіаційний університет
  • Володимир Харченко Національний авіаційний університет
  • Ігор Гуменюк
  • Ніла Науменко
  • Михайло Гловин Національний авіаційний університет
  • Іван Костецький Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/0370-2197.4(93).16275

Ключові слова:

тертя, припрацювання, трибологічна система, знос, коефіцієнт тертя, перенос, ступінчасте навантаження

Анотація

Навантаження має суттєвий вплив на якість і тривалість припрацювання. Зі збільшенням навантаження в початковий момент зростає частка пластичної деформації тонкого поверхневого шару, що призводить до збільшення кількості тепла, що виділяється, і поглиненої енергії. Високі механічні напруги, зумовлені збільшенням тиску на площадках контакту, зумовлюють дефектність структури поверхонь тертя, що збільшує активність металу. Експериментальні дослідження, проведені різними вченими, показують, що зі збільшенням навантаження до величини, що не перевищує деякого критичного значення, якість припрацювання поверхні поліпшується. В роботі наведено результати дослідження зовнішньосилового впливу на процес формування трибологічних структур етапу припрацювання системи «БрАЖМц10-3-1,5–АМГ-10–30ХГСА». Показано, що ступінчасте збільшення навантаження та постійна швидкість ковзання активізують процес припрацювання, при цьому зменшується час та знос від припрацювання за рахунок механодеструкції мастила, що супроводжується збагаченням вуглецем поверхонь тертя.

Біографії авторів

Мирослав Кіндрачук, Національний авіаційний університет

 член-кореспондент НАН України, докт. техн. наук, професор, професор кафедри механіки та інженерії матеріалів, С

Володимир Харченко, Національний авіаційний університет

 молодший науковий співробітник, завідувач лабораторії новітніх триботехнологій кафедри механіки та інженерії матеріалів, Національний авіаційний університет

Ігор Гуменюк

канд. техн. наук, ПАТ Укртелеком

Ніла Науменко

провідний інженер, Національний авіаційний університет

Михайло Гловин, Національний авіаційний університет

студент, Національний авіаційний університет

Іван Костецький, Національний авіаційний університет

студент, Національний авіаційний університет

Посилання

Кузьменко, А. Г. Износ узлов трения двигателей при граничной смазке (обзор) [Текст] / А. Г. Кузьменко, О. П. Бабак. // Проблеми трибології. – 2007. – №3. – С. 61 – 93.

Костецкий, Б. И. Трение, смазка и износ в машинах [Текст] / Б. И. Костецкий. – К. Техника, 1970. – 396 с.

Кульгавий, Э. А. Триботехнические характеристики и их применение [Текст] / Э. А.Кульгавий // Проблеми трибології. – 2003. – № 3. – С. 51 – 61.

Дроздов, Ю. Н. Трение и износ в экстремальных условиях [Текст] / Ю. Н. Дроздов, В. Г. Павлов, В.Н. Пучков. – М.: Машиностроение, 1986. – 224 с.

Маслов, Н. Н. Исследование влияния режимов технологических процессов на качество ремонта машин [Текст] / Н. Н. Маслов. – Л.: ВАТТ, 1968. – 272 с

Буяновский, И. А. Развитие трибологии в России [Текст] / И. А. Буяновский // Трение и смазка в машинах и механизмах. Приложение к журналу «Сборка в машиностроении, приборостроении». – 2005. – № 2 (8). – С. 12-18.

Бриггс, Д. Анализ поверхности методами оже- и рентгеновской фотоэлектронной спектроскопии [Текст] / Д. Бриггс, М. П. Сих. – М.: Мир, 1987. – 600 с.

Карасик, И. И. Прирабатываемость, закономерности и методы оценки влияния приработки и изнашивания на триботехнические характеристики опор скольжения [Текст]: дис. док. техн. наук: 05.02.04/ И. И. Карасик. – М., 1983. – 450 с.

Фёдоров, C. B. Основы трибоэргодинамики и физико-химические предпосылки теории совместимости [Текст] / C. B. Фёдоров. – Калининград: Изд-во КГТУ, 2003. – 400 с.

Мищук, О. А. Легирование поверхности металлов при трении под влиянием органических поверхностно-активных веществ [Текст]: дис. канд. физ.-мат. наук: 01.04.18/ О. А. Мищук. – К., 1996. – 194 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-18

Номер

Розділ

Проблеми тертя та зношування