РОЗРАХУНКОВА ОЦІНКА МАКСИМАЛЬНИХ КОНТАКТНИХ ТИСКІВ У ЦИЛІНДРИЧНІЙ МЕТАЛОПОЛІМЕРНІЙ НАПРЯМНІЙ КОВЗАННЯ З ВТУЛКОЮ З ЕПОКСИДНОГО КОМПОЗИТУ MOGLICE

Автор(и)

  • Мирон Васильович Чернець Національний авіаційний університет
  • Світлана Володимирівна Федорчук Національний авіаційний університет
  • Анатолій Олександрович Корнієнко Національний авіаційний університет
  • Анатолій Олексійович Іщенко ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет»
  • Олександр Васильович Радіоненко ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет»

DOI:

https://doi.org/10.18372/0370-2197.2(91).15523

Ключові слова:

циліндричні металополімерні напрямні, антифрикційний полімерний композитний матеріал Moglice, максимальні контактні тиски

Анотація

З використанням попередньо розробленого методу дослідження контактних тисків у циліндричних металополімерних напрямних ковзання проведено їх розрахунок для антифрикційного полімерного композитного матеріалу Moglice холодного затвердіння на епоксидній основі фірми «Diamant». Досліджено вплив навантаження, діаметра втулки і радіального зазору на максимальні контактні тиски у циліндричній напрямній. Виявлено кількісні і якісні закономірності їх зміни від прийнятих чинників впливу: при зростанні навантаження у чотири рази максимальні контактні тиски та кути контакту зростатимуть удвічі незалежно від зміни величин радіального зазору та діаметра основи; збільшення її діаметра призводить до прямопропорційного зниження максимальних контактних тисків; збільшення радіального зазору вдвічі призводить до зростання у 1.41 рази тисків незалежно від зміни величини навантаження і діаметра основи. Закономірності зміни параметрів контакту від вказаних чинників подано графічно.

Біографії авторів

Мирон Васильович Чернець, Національний авіаційний університет

д-р техн. наук, професор, головний науковий співробітник

Світлана Володимирівна Федорчук, Національний авіаційний університет

старший викладач кафедри машинознавства стандартизації та сертифікації, Національний авіаційний університет

Анатолій Олександрович Корнієнко, Національний авіаційний університет

канд. техн. наук, старший науковий співробітник, доцент кафедри машинознавства стандартизації та сертифікації Національного авіаційного університету

Анатолій Олексійович Іщенко, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет»

д-р техн. наук, професор кафедри «Механічне обладнання заводів чорної металургії»

Олександр Васильович Радіоненко, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет»

канд. техн. наук, доцент кафедри «Технологія машинобудування»

Посилання

Горячева И.Г., Добычин Н.М. Контактные задачи в трибологии. – М.: Машиност-роение, 1988.

Теплый М.И. Определение контактных параметров и износа в цилиндрических опорах скольжения // Трение и износ. – 1987. -№ 6. – С. 895-902.

Кузьменко А.Г. Развитие методов контактной трибомеханики. – Хмельницкий: ХНУ, 2010.

Sorokatyi R.V. Modeling the behavior of tribosystems using the method of triboelements. Journal of Friction and Wear, 2002, 23, 12-18.

Sorokatyi R.V., Pisarenko V.G., Dykha M.A. Analysis of Wear Surface Geometry Formation in Plain Bearings with Misaligned Shaft and Bush Axes, Journal of Friction and Wear. - 2013, 34 (4), pр. 274-280.

Sorokatyi R.V. Evaluation of efficiency of sliding bearings during reciprocation, Journal of Friction and Wear. 2003, 24, 15-21.

Чернец М.В. К вопросу об оценке долговечности цилиндрических трибосистем скольжения с границами, близкими к круговым // Трение и износ. – 1996. –№ 3. – С. 340-344.

Chernets M.V. A contact problem for a cylindrical joint with technological faceting of the contours of its parts // Materials Science. – 2009. – №6. – pp. 859–868.

Чернець М.В. Трибоконтактні задачі для циліндричних з’єднань з технологічною некруглістю. – Люблін: Вид. Люблінської політехніки, 2013. – 274 с.

Чернець М., Пашечко М., Невчас А. Методи прогнозування та підвищення зно-состійкості триботехнічних систем ковзання. В 3-х томах. Т.1. Дослідження та розраху-нок трибосистем ковзання, методи підвищення довговічності і зносостійкості. – Дрого-бич: КОЛО, 2001.– 492 с.

Чернець М., Пашечко М., Невчас А. Методи прогнозування та підвищення зно-состійкості триботехнічних систем ковзання. В 3-х томах. Т.2. Поверхневе зміцнення конструкційних матеріалів трибосистем ковзання. - Дрогобич: КОЛО, 2001. – 512 с.

Чернець М., Пашечко М., Невчас А. Методи прогнозування та підвищення зно-состійкості триботехнічних систем ковзання. В 3-х томах. Т.3. Евтектичні зносостійкі покриття. – Дрогобич: КОЛО, 2001. – 236 с.

Вельбой В.П., Диха М.О. До розрахунку контактних параметрів і сил тертя в ци-ліндричних напрямних ковзання // Проблеми трибології. –2016. – № 4. – С. 82 – 88.

Чернець М. В., Корнієнко А. О., Федорчук С. В., Іщенко А. О., Радіоненко О. В. Дослідження параметрів контакту у циліндричних металополімерних напрямних ков-зання // Проблеми тертя та зношування. – 2021. – №1 (90). – С. 4 – 10.

Ищенко А.А., Радионенко А.В., Ищенко Е.А. Исследование и применение поли-мерного материала «моглайс» для восстановления направляющих поверхностей салазок суппортов металлорежущих станков // Проблеми тертя та зношування. – 2014. – №1 (62). – С. 23 – 29.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Проблеми тертя та зношування