НАПРУЖЕНО-ДОФОРМІВНИЙ СТАН КОЛЕСА ПРИ КОЧЕННІ З УРАХУВАННЯМ ПЛОЩИНИ КОНТАКТУ З ОПОРНОЮ ПОВЕРХНЕЮ

Автор(и)

  • Віктор Іванович Кравцов
  • Михайло Андрійович Гловин
  • Іван Володимирович Костецький

DOI:

https://doi.org/10.18372/0370-2197.1(90).15252

Ключові слова:

колесо, тертя кочення, методика, диференціальні рівняння, чисельний метод, площа контакту, навантаження, напружено-деформівний стан, зусилля

Анотація

Показано можливості методу чисельного розв'язку диференціальних рівнянь високого порядку для вирішення завдань трибології. Метод описує просторове нелінійне деформування пружного елемента довільної кривизни при довільному векторі діючих статичних або квазістатичних навантажень. Для ілюстрації методу наведено приклад розв'язку задачі з визначення напружено-деформівного стану колеса при коченні з урахуванням площини контакту з опорною поверхнею. Описані алгоритми дозволяють, на відміну від раніше відомих, вирішувати принципово нові типи завдань пружного деформування елементів трибоспряження, уніфікувати типи конструкцій, які досліджуються, ефективно переходити від однієї розрахункової схеми до іншої залежно від фізико-геометричних параметрів і умов навантаження, отримувати вихідні дані в зручному для користувача вигляді.

Біографії авторів

Віктор Іванович Кравцов

доктор техн. наук, професор, професор кафедри машинознавства, стандартизації та сертифікації, Національний авіаційний університет

Михайло Андрійович Гловин

студент, Національний авіаційний університет

Іван Володимирович Костецький

студент, Національний авіаційний університет

Посилання

Горячева И.Г. Механика фрикционного взаимодействия. М.: Наука, 2001. 478 с.

Hills D.A. Nowell D. Mechanics of fretting fatigue.Dordrecht etc.: Kluwer, 1994. 236 p.

Pacejka H.B. Tire and Vehicle Dynamics. SAE.: NSAE0013, 2005. 620 p.

Кравцов В.І., Кіндрачук М.В., Діденко О.Л., Бурбела Ю.Б. Деформування опорної поверхні підшипника ковзання турбокомпресора в залежності від її жорсткості// Проблеми трибології, №4- 2015.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-01

Номер

Розділ

Проблеми тертя та зношування