НАПРУЖЕНО-ДОФОРМІВНИЙ СТАН КОЛЕСА ПРИ КОЧЕННІ З УРАХУВАННЯМ ПЛОЩИНИ КОНТАКТУ З ОПОРНОЮ ПОВЕРХНЕЮ
DOI:
https://doi.org/10.18372/0370-2197.1(90).15252Ключові слова:
колесо, тертя кочення, методика, диференціальні рівняння, чисельний метод, площа контакту, навантаження, напружено-деформівний стан, зусилляАнотація
Показано можливості методу чисельного розв'язку диференціальних рівнянь високого порядку для вирішення завдань трибології. Метод описує просторове нелінійне деформування пружного елемента довільної кривизни при довільному векторі діючих статичних або квазістатичних навантажень. Для ілюстрації методу наведено приклад розв'язку задачі з визначення напружено-деформівного стану колеса при коченні з урахуванням площини контакту з опорною поверхнею. Описані алгоритми дозволяють, на відміну від раніше відомих, вирішувати принципово нові типи завдань пружного деформування елементів трибоспряження, уніфікувати типи конструкцій, які досліджуються, ефективно переходити від однієї розрахункової схеми до іншої залежно від фізико-геометричних параметрів і умов навантаження, отримувати вихідні дані в зручному для користувача вигляді.
Посилання
Горячева И.Г. Механика фрикционного взаимодействия. М.: Наука, 2001. 478 с.
Hills D.A. Nowell D. Mechanics of fretting fatigue.Dordrecht etc.: Kluwer, 1994. 236 p.
Pacejka H.B. Tire and Vehicle Dynamics. SAE.: NSAE0013, 2005. 620 p.
Кравцов В.І., Кіндрачук М.В., Діденко О.Л., Бурбела Ю.Б. Деформування опорної поверхні підшипника ковзання турбокомпресора в залежності від її жорсткості// Проблеми трибології, №4- 2015.