Аналіз системи обслуговування з різно-смуговими викликами

Автор(и)

  • Г. М. Велиджанова

DOI:

https://doi.org/10.18372/2073-4751.2(62).14466

Ключові слова:

Система обслуговування, Мовні виклики, Виклики даних, Якості обслуговування, Метод розрахунку

Анотація

У даній роботі досліджується математична модель багатоканальної системи, в якій обслуговуються пуассоновскі потоки викликів мови і даних. Передбачається, що вузькосмугові мовні виклики вимагають для обслуговування лише одного вільного каналу, в той же час для обслуговування широкосмугових викликів даних буде потрібно одночасно вільних каналів. В системі прийнята широко використовувана на практиці повнодоступна стратегія доступу до загального пулу каналів, згідно з якою немає відмінностей між різнотипними викликами мови і даних. Якщо в момент надходження виклику мови (даних) будь-якого типу є один вільний канал (вільних каналів), то він займає будь-який вільний канал системи; інакше надійшовши виклик втрачається. Функції розподілу часу заняття каналів різнотипними викликами є експонентними з різними середніми значеннями. Показана, що математичною моделлю системи є деяка двовимірний ланцюг Маркова з кінцевою множиною станів. Запропонований алгоритм побудови матриці цього ланцюга і доведено, що з будь-якого стану цього ланцюга за кінцеве число кроків можна перейти в будь-який інший стан. З використанням теореми Колмогорова доведено, що побудований двовимірний ланцюг Маркова є оборотним, і тому стаціонарний розподіл вірогідності станів даного ланцюга Маркова має мультиплікативний вигляд. Отримано явний вигляд мультиплікативного представлення. Розроблено явні формули для обчислення ймовірностей станів досліджуваного ланцюга Маркова, і з використанням цих ймовірностей станів запропоновані явні формули для обчислення показників якості обслуговування - ймовірностей втрати викликів кожного типу і коефіцієнт використання каналів. Розроблені формули дозволяють проводити чисельні експерименти з метою вивчення поведінку показників якості обслуговування системи щодо зміни його параметрів, а також вирішити завдання їх оптимізації щодо обраної критерії якості функціонування системи.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-10

Номер

Розділ

Статті