Метод виявлення PR-впливу через Інтернет ЗМІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2225-5036.21.9707Ключові слова:
інформаційний простір, інформаційний потік, інформаційний вплив, інформаційна операція, метод виявлення PR-впливу, тематичний тренд, тематичний вектор, складні мережіАнотація
Розглядається інформаційний простір, утворений інформаційним потоком повідомлень Інтернет ЗМІ. В основі роботи лежить гіпотеза про відмінність трендів тематичних інформаційних потоків типу неупередженого інформування та «PR-вплив» у характеристичному просторі лінгвістичних ознак. Наведено метод розподілу загального інформаційного потоку на складові тематичні потоки, та спосіб відокремлення тематичних потоків з лінгвістичними ознаками «PR-впливу». Наведені дані попередніх емпіричних досліджень дозволяють оцінити граничні умови для прийняття рішення щодо показника наявності «PR-впливу» тематичного потоку. Також аналіз наведених результатів показує наявність зв’язку окремих тематичних трендів, отриманих у результаті застосування нашого метода. Цей факт відкриває можливості теорії складних мереж для реконструкції топології реального інформаційного простору та проведення якісного аналізу інформаційних потоків.Посилання
Горбулiн В.П., Додонов О.Г., Ланде Д.В. Iнформацiйнi операцiї та безпека суспiльства: загрози, протидiя, моделювання: монографiя. — К.: Iнтертехнологiя, 2009. — 164 c.
Ланде Д.В. Тренди відображення інформаційних операцій в інформаційному просторі / Д.В. Ланде // Інформація і право, 2013. — № 1 (7). — C. 82-88.
Грайворонська А.М. Дослідження інформаційних потоків, як динамічних мультиагентних систем. / А.М. Грайворонська, Д.В. Ланде // Системный анализ и информационные технологии: матер. 17-й Междунар. науч.-техн. конф. SAIT 2015, Киев, 22-25 июня 2015 г. / УНК «ИПСА» НТУУ
«КПИ». — К.: УНК «ИПСА» НТУУ «КПИ», 2015. — C. 62-63.
Додонов О.Г. Мультиагентная модель поведения тематических информационных потоков / Додонов О.Г., Ланде Д.В. // Материалы 6-ой Всероссийской мультиконференции — 2013. — Т. 4, № 6. — С. 102–107.
Шумка А.В. Інформаційно-мережева війна – нова форма міждержавного протиборства початку ХХІ ст. [Електронний ресурс] / А.В. Шумка, П.П. Черник // Військово-науковий вісник. — 2013. — Вип. 19. — С. 243-255. — Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/vnv_2013_19_ 20.pdf.
Рябий М. Модель виявлення PR-впливу через публікації в інтернет ЗМІ. [Електронний ресурс] / М. Рябий, О. Хатян, С. Багацький // Безпека інформації. — 2015. — Т.21, № 2. — С.131-139. – Режим доступу: http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ Infosecurity/article/view/8731/10703.
Хатян О.А. Алгоритм побудови «тем дня» Інтернет ЗМІ / О.А. Хатян // Інформаційна безпека людини, суспільства, держави. — № 2 (18), 2015 — С. 110-123.