ОГЛЯД ОСВІТИ ОБДАРОВИТИХ/ТАЛАНОВИТИХ УЧНІВ У ТУРЕЧЧИНІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2786-823.1.17466Ключові слова:
обдарованість/талановитість, природні здібності, характеристики обдарованих/талановитих учнів, ідентифікація обдарованих учнів, науково-мистецький центрАнотація
Останніми роками освіта обдарованих/талановитих почала набувати значення в Туреччині, як і в усьому світі. У рамках цього плану до 2018 року в Туреччині було створено 135 наукових і мистецьких центрів у 81 місті. Обдаровані й талановиті студенти мають велике значення для майбутнього країни. Вони також вплинуть на країну багатьма способами. У літературі існує велика різноманітність визначень і теорій, пов’язаних з інтелектом. Розвиваючі підходи зосереджуються на ранніх здібностях або конкретних навичках як ключових компонентах у визнанні обдарованих/талановитих дітей у перші роки. Видно, що обдаровані/талановиті діти є більш просунутими з точки зору когнітивних навичок, ніж їхні звичайні однолітки. У теоріях розвитку дітей і підлітків існує певний консенсус, якого немає в області обдарованості. Хоча немає труднощів у покращенні навчальних досягнень обдарованих учнів, є труднощі у вдосконаленні їхнього емоційного інтелекту та навичок подолання проблем соціалізації. Відомо, що обдаровані діти мають інші соціальні та емоційні характеристики порівняно з їхніми однолітками та знаходяться у групі ризику для психічного здоров’я. Для того, щоб обдаровані діти стали біопсихосоціально здоровими дорослими, важливо визначити рівні інтелекту в ранньому віці, підтримувати відповідну освіту для вищого інтелекту, керувати їхніми емоційними потребами та інформувати батьків і вчителів. У цьому дослідженні було оцінено загальну освіту обдарованих/талановитих дітей у Туреччині. У цьому контексті було проведено огляд літератури.